caravelle Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 hallo mede sat vrienden. mijn vraag is .. heb gisteren de vu duo gekocht maar na een beetje stoeien en spelen doet die weinig meer. heb een duo lnb astra een en drie. de nederlandse hd zenders werkte vanmorgen nog,nu geen beeld meer. terwijl duitse filmnet het wel doen in hd. heb zelf nog een louwe beeld buis tv geweldig beeld. triax schotel 88cm. sommige mensen zeggen hij is te groot voor die lnb?????. mijn vraag is is er iemand in de buurt van heerlen die me een beetje op weg kan helpen.????
arcticbreeze Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Wat versta je onder een beetje stoeien en spelen? wat is te groot voor lnb? Humax 5100 "Het zijn slechte ontdekkingsreizigers, die menen dat er geen land is, wanneer zij niets dan zee kunnen zien."
dorus43 Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 caravelle, heb je hem (waarschijnlijk wel) uit gezet? (stroom via schakelaar uitgeschakeld even wachten) dan terug op starten. Wel lang genoeg +- 5 minuten de box laten opstarten. Als dat niet werkt via usb-stick of nul-modem terug flashen. Hoe je dat doet staat voldoende beschreven in dit forum of via google te vinden. Het is echt niet moeilijk iedereen kan het, dus jij ook. probeer maar vriendelijke groet Dorus Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam ) ( Vu+Zero) (OpenPli 7.3) (Oscam )
martis Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Hallo Org lnb van canal+ heb ik wel eens gehoord dat deze het beste werkt op een schotel van 60cm , Maar heb zelf ook als eens een org van canal+ op een 80cm gehad geen problemen. Kijk eens bij de makers van pli die hebben een wiki met veel info over de vu , anders even een schone install doen via usb. gr Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Gast aficionado Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Check ook even hoe voel het geheugen is gelopen na het "stoeien". Misschien teveel apllicaties/extensions erop gezet? Gr. Aficionado
arcticbreeze Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Heb het vermoeden dat de topic starter niet veel problemen meer heeft. Humax 5100 "Het zijn slechte ontdekkingsreizigers, die menen dat er geen land is, wanneer zij niets dan zee kunnen zien."
caravelle Geplaatst: 1 mei 2010 Auteur Geplaatst: 1 mei 2010 ja wel hoor.nog steeds het zelfde probleem. astra 19.2 95% signaal. astra 23.5 25 % signaal. triax schotel 88 cm.vu duo. dus geen hd kanalen.af en toe wel met blokken. vreemd is mijn dochter,heeft de zelfde opstelling. maar met een 60 cm triax schotel. astra 19.2 75% signaal. astra 23.5 45% signaal. goed beeld op de hd kanalen.vu duo. snap niet waar het aan licht.heb al vershillende andere settings geprobeerd.maar blijft het zelfde???? groet wiel.
racad Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Hoi,Staat de tuner(s) goed? even kijken bij tuner configuratie, of die op de juiste sat staat. gr racad
caravelle Geplaatst: 1 mei 2010 Auteur Geplaatst: 1 mei 2010 ja alles staat goed.zou mijn schotel triax 88cm te groet zijn?? groet wiel.
Thomas2000 Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Je moet een dubbele lnb wel een beetje draaien. Als de 19 gr in de beugel zit moet de 23 gr een tikje omhoog. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Gast aficionado Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Hoeveel "vrij geheugen" nog over? Blauwe knop-->cccaminfo-->blauwe knop
Gast Gman2oo6 Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Origineel bericht van: caravelle ja wel hoor.nog steeds het zelfde probleem. astra 19.2 95% signaal. astra 23.5 25 % signaal. triax schotel 88 cm.vu duo. dus geen hd kanalen.af en toe wel met blokken. vreemd is mijn dochter,heeft de zelfde opstelling. maar met een 60 cm triax schotel. astra 19.2 75% signaal. astra 23.5 45% signaal. goed beeld op de hd kanalen.vu duo. snap niet waar het aan licht.heb al vershillende andere settings geprobeerd.maar blijft het zelfde???? groet wiel. vreemd heb de zelfde schotel als jou met deze opstelling ( en woon ook nog eens in heerlen ) Astra 23.5 90% Astra 19.2 95% Andere lijst settings werken niet heeft hier niks mee te doen met andere woorden je hebt je schotel NIET goed uitgericht zou daar eerst mee beginnen max ( min 90% ) op 19.2 en dan kantelen totdat je 23.5 ook goed hebt
stefan.wolfrum Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 de astra duokop is voor de 60 cm triax schotel gemaakt, maar werkt ook op de 88 cm traix schotel. daarentegen is er op canaldigitaal een speciale handleiding om dat zaakje uit te richten, want het werkt anders dan op de kleine triax. hoe precies weet ik niet, maar ik kwam tegen toen me op een mogelijke aanschaf ervan orienteerde. in het ene geval moet je de 19 graden kop klemmen, in het andere de 23,5 kop. heb uiteindelijk van de aanschaf af gezien dus het is 'oude' info. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
caravelle Geplaatst: 1 mei 2010 Auteur Geplaatst: 1 mei 2010 bedankt was ik ook aan het denken. mijn satboer vertelde mij dat hoogst waarschijnelijk lag dat mijn triax 88cm te groot was. en wil maandag een 60cm schoetel komen plaatsen. laat eerst even mijn schotel uitrichten tot nu toe zeer tevreden over de vu duo. heb zelf nog de louwe tv beeld buis,had een plasma willen kopen. maar ik wacht nog even af. groet wiel
unique Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Ben ik het niet mee eens. De Canal Digitaal LNB werkt prima op een 64cm Triax, en op een 78cm. voor een 88cm schotel moet je echt een ander LNB hebben om fatsoenlijk signaal te hebben op beide satellieten!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen