Neptunus Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Origineel bericht van: Harley Origineel bericht van: Neptunus Same here hoor! We zitten op elkaar te wachten! Stel je niet zo aan man, gewoon flashen. Problemen zijn er opgelost te worden. Draait hier nu als een tiet. Nou, nou, rustig maar hoor! Fijn dat het bij jou goed draait joh! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Bazel Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Betekent het dat er met deze nieuwe kernel ook meer Wifi USB sticks ondersteunt worden of staat dat helemaal los hiervan? Hij draait trouwens super hier!! Groeten Bas DM 800hd, Visiosat Bisat G4 13, 19.2, 23.5 en 28,5
Catastrofus Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 2 a 3 minuten heb ik niet gehaald De plugin zag dat er geen 64MB memory vrij was en ging een swapfile (op een nas ( )) aanmaken. Het aanmaken zal wel gelukt zijn maar het aktiveren niet: 'swapon: Invalid argument'. Net voordat ik de knop aan de achterkant wilde switchen kwam hij, na een kwartier, weer tot leven. Backup gelukt, hij draait nu op die andere 8000... Gert. Origineel bericht van: bramj Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: bramj @Catastrofus Als je eerst een backup maakt met de NFI-backup tool, kan je in 5 minuten weer terug flashen..:-). Bram Zit die NFI backup tool in de feed of is dat een externe plugin? Plugins-->Download plugins->Systemplugins-->nfibackup. duurt bij mij een minuutje of 2-3 om nfi-backup te maken. Bram 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Neptunus Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Backup ging bij om dezelfde reden de mist in. Ik ha het niet in de gaten en heb dus alles weer handmatig moeten invoeren maar dat viel wel mee. De nieuwe versie draait nu, ik zie eigenlijk nauwelijks verschil. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Catastrofus Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Morgen toch een vrije dag dan maar de stoute schoenen aantrekken en 1 van die dingen flashen met de nieuwe image. Doet me in ieder goed dat ie bij goed draait, nu bij mij nog... Gert. Origineel bericht van: Neptunus Backup ging bij om dezelfde reden de mist in. Ik ha het niet in de gaten en heb dus alles weer handmatig moeten invoeren maar dat viel wel mee. De nieuwe versie draait nu, ik zie eigenlijk nauwelijks verschil. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Neptunus Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Wat me wel opvalt is dat de VU+ Duo met de nieuwe firmware een stuk sneller is dan de DM8000! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast MiLo Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 De VU heeft ook een snellere processor dan de 8000. Grappig - met de nieuwe kernel maakt de 8000 juist een inhaalslag en zou het verschil juist kleiner moeten worden. De dual-threading core wordt nu gebruikt in de 8000, voorheen was dat alleen op de VU het geval. Enigma2 gebruikt zelden meer dan een thread, dus echt veel verschil zul je daar niet merken. En met de nieuwe kernels is bij allebei de FPU ingeschakeld. Die zorgt ook voor wat winst hier en daar.
bliksem Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 bij mij doet teletex niet meer heeft er nog iemand last van. Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Cobus R Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Worden er van de nieuwe kernel geen updates meer gemaakt iedere dag ? De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Golfdiesel Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: Cobus R Worden er van de nieuwe kernel geen updates meer gemaakt iedere dag ? Misschien is het openpli team even aan het uitrusten van de hoeveelheid werk die het invoeren van de nieuwe kernel ongetwijfeld heeft gehad. En even afwachten of er geen al te vreemde zaken gebeuren bij een grootschalige uitrol kan ook geen kwaad. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Cobus R Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Ja dat klopt wel maar het is toch altijd veel werk ? De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Apple740 Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: MiLo De VU heeft ook een snellere processor dan de 8000. Ik was in de veronderstelling dat de performance van de VU+, 8000 en 500HD niet veel voor elkaar onder zouden doen? Een quote uit een ander topic: Origineel bericht van: Milo De performance van de MIPS CPU in de 8000, VU+ en 500HD zal niet veel verschillen, allevier ongeveer 400 MHz, dual-threading en een FPU.
faxme Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Ik moet zeggen dat OPEN PLI ook niet in een keer goed was, maar het voordeel is dat het uitstekend en spontaan gereageerd word op GEBRUIKERS reactie. Kortom update komt vlot. Ook ik ben onder de indruk van deze image, ik geef het al mijn vertrouw. Tot nu toe werkt alle plugin/menus mocht iets niet werken ga ik niet zo gauw over naar een andere image, HET WORDT TOCH snel genoeg geupdate. MOOI WERK, OPEN PLI TEAM Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it. 2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......
Golfdiesel Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Inderdaad, het devteam van openpli werkt zeer snel en ik moet zeggen dat mijn 7025 op een paar timeshift bugjes perfect draait. Over een tijdje misschien eens overstappen naar een vu+duo voor h.264 ontvangst. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
michel130 Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 DM800, draait super geen probleem gehad, gewoon erop gezet en alles opnieuw geïnstalleerd. Draait heel goed, is ook een stuk sneller (bij mij) vergeleken met de vorig versie. Mounten naar nas etc gaat ook heel goed. Super image. Thanks voor deze nieuwe versie. Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen