Catastrofus Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Nieuwe versie draait nu op 1 van beide 8000's. Eindelijk wordt de cf automagisch gemount en dit keer op een fatsoenlijk device /dev/sdb1 ipv /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1. Wel een clean install gedaan ivm de nas, de diverse configs zijn aangepast en het geheel draait nu. Tot zover geen problemen gezien, gelukkig. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
rlckring Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Citaat: Wel een clean install gedaan ivm de nas Kunt u fatsoenlijk opnemen dan naar uw nas, op bv Astra HD Test kanaal op 19,2? ben zeer benieuwd naar uw antwoord..
Neptunus Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: rlckring Citaat: Wel een clean install gedaan ivm de nas Kunt u fatsoenlijk opnemen dan naar uw nas, op bv Astra HD Test kanaal op 19,2? ben zeer benieuwd naar uw antwoord.. Bij mij geen problemen met opnames van HD kanalen naar de NAS. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
bramj Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: rlckring Citaat: Wel een clean install gedaan ivm de nas Kunt u fatsoenlijk opnemen dan naar uw nas, op bv Astra HD Test kanaal op 19,2? ben zeer benieuwd naar uw antwoord.. Bij mij geen problemen met opnames van HD kanalen naar de NAS. Gebruikt je NFS of CIFS/SMB ? Bram
albertmol Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: rlckring Citaat: Wel een clean install gedaan ivm de nas Kunt u fatsoenlijk opnemen dan naar uw nas, op bv Astra HD Test kanaal op 19,2? ben zeer benieuwd naar uw antwoord.. Hier gaat dat ook niet meer fatsoenlijk jammer genoeg. Ik gebruik NFS. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
ferrarisat Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 vandaag een online update gedaan 2 vernieuwingen kreeg vanavond een mail van pli met de update's van afgelopen nacht daar stonden er 8 in moet je nu elke keer opnieuw flashen? DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
hemertje Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: ferrarisat vandaag een online update gedaan 2 vernieuwingen kreeg vanavond een mail van pli met de update's van afgelopen nacht daar stonden er 8 in moet je nu elke keer opnieuw flashen? na 1 mei j.l. is het 1x flashen en daarna weer normaal online updaten DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
vGnp Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: ferrarisat vandaag een online update gedaan 2 vernieuwingen kreeg vanavond een mail van pli met de update's van afgelopen nacht daar stonden er 8 in moet je nu elke keer opnieuw flashen? Ik mag toch aannemen dat het flashen vanwege de nieuwe(re) kernel en de dependencies was, en dat we nu gewoon weer via het menu kunnen updaten. Neem ik aan tenminste.Edit: Hemertje was me voor. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Catastrofus Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Fatsoenlijk opnemen lukt bij mijn dus ook niet meer (nfs). Wat wel opvalt is: - Dat de weergave van een opname gemaakt op een 8000 met de 'nieuwe' pli ook hakkelt op een 8000 die nog op de 'oude' pli draait. - Dat de weergave van een opname gemaakt op een 8000 met de 'oude' pli ook goed gaat op een 8000 die voorzien is van de 'nieuwe' pli. Het gaat dus al fout bij het opnemen. 1 v/d 8000's wordt dus voorlopig even niet meer gebruikt om op te nemen... Gert. Origineel bericht van: albertmol Origineel bericht van: rlckring Citaat: Wel een clean install gedaan ivm de nas Kunt u fatsoenlijk opnemen dan naar uw nas, op bv Astra HD Test kanaal op 19,2? ben zeer benieuwd naar uw antwoord.. Hier gaat dat ook niet meer fatsoenlijk jammer genoeg. Ik gebruik NFS. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Neptunus Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Net even wat test opnamen op de NAS gemaakt, en ja hoor! Hakkels, zo om de twee minuten. Ik was er al bang voor gezien de berichten van Catastrofus en BramJ. Het lullige is dat de back-up van de vorige versie op de één of andere wijze de mist is ingegaan. Kan ik een oudere versie flashen of is er iets veranderd en lukt dat niet meer??? Ik had overigens ook al bemerkt dat het echt aan het opnemen ligt, de met de VU+ Duo gemaakte opnames spelen vlekkeloos af, ook de oudere opnames geven geen probleem. Het zit dus echt in de nieuwe firmware. En aangezien ik toch al nauwelijks verschil merkte ga ik mooi terug naar een oudere versie. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Pedro4 Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: ferrarisat vandaag een online update gedaan 2 vernieuwingen kreeg vanavond een mail van pli met de update's van afgelopen nacht daar stonden er 8 in moet je nu elke keer opnieuw flashen? Dat updaten kan dat bij menu/instellingen/software management en dan software update ? Is dat de goede manier en kan dat geen problemen opleveren? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Perdi Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: bliksem bij mij doet teletex niet meer heeft er nog iemand last van. Hier werkt de teletekst normaal. Even geprobeerd op RTL8, Nederland1 en TV Gelderland. Misschien heb je toevallig een zender gekozen die geen teletext uitzendt? Film1 heeft bv. geen teletekst meer. Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
mobieltje Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Jij hebt ook geen DM800 volgens mij? Bij de DM8000 werkt het goed. Grts
Gast zzzzzzz Geplaatst: 6 mei 2010 Geplaatst: 6 mei 2010 Ik ben tevreden van de nieuwe versie tot hiertoe. De menu's en zo werken sneller. Toch heb ik 2 problemen (ook gemeld op het OpenPli forum). Die problemen waren er echter ook al een tijdje met de vorige OpenPLi versie. 1) DVB-C : automatische scan werkt niet meer (Telenet). Krijg direct een foutmelding. Vroeger werkte dit wel. Geprobeerd met zowel frequency steps als met frequency bands. Hier is de kabel van Telenet, en zij gebruiken QAM256, daar iets mee te maken misschien ? 2)lipsync : ik moet tegenwoordig bijna altijd die audiosync plugin gebruiken, anders heb ik problemen dat beeld en geluid niet overeenkomen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen