Ga naar inhoud

[Release!] OpenPLi - morgen met nieuwe kernel - flash nodig

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Klopt, ik heb (gelukkig) geen 800. De vraag van Bliksem ging ook over de 8000, die heb ik ook, net als jij dus. :D

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

• Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ook ik gebruik op de DM800 uitsluitend een NAS (Synolgy) en de berichten hier noodzaken ook mij nog maar even te wachten met de update.

NFS lijkt elke keer een ondergeschoven kindje en dit is voor mij super belangrijk. Het is samen met een 7025 mijn opname apparaat. De wijzigingen zijn niet van dien aard dat er direct een upgrade nodig is. Normaal update ik toch echt wel elke week dat gaan we nu dus voorlopig (lastig om me te bedwingen) toch maar even uitstellen tot de problemen met NFS zijn opgelost.

Groeten,

GVW

Geplaatst:
Origineel bericht van: GVW1
Ook ik gebruik op de DM800 uitsluitend een NAS (Synolgy) en de berichten hier noodzaken ook mij nog maar even te wachten met de update.

NFS lijkt elke keer een ondergeschoven kindje en dit is voor mij super belangrijk. Het is samen met een 7025 mijn opname apparaat. De wijzigingen zijn niet van dien aard dat er direct een upgrade nodig is. Normaal update ik toch echt wel elke week dat gaan we nu dus voorlopig (lastig om me te bedwingen) toch maar even uitstellen tot de problemen met NFS zijn opgelost.

Groeten,
GVW

Die NFS mount naar de NAS is voor mij ook zeer belangrijk, ik ben maar snel teruggegaan naar een versie van vóór 1 mei.

Eigenlijk had ik niet moeten updaten want die oudere versie voldeed meer dan goed bij mij.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Waarom NFS, is CIFS geen optie?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Waarom NFS, is CIFS geen optie?

Is CIFS beter dan? Ik dacht juist dat NFS beter was, vooral als je meerdere HD opnamen tegelijk wilt maken, toch?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

NFS mount naar mijn pch gaat gewoon goed met de dm800 ook het afspelen en het opnemen gaat goed.

Ik heb nog geen HD opgenomen, zal dit later eens testen, maar afspelen gaat wel goed.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:
Origineel bericht van: ferrarisat
vandaag een online update gedaan 2 vernieuwingen
kreeg vanavond een mail van pli met de update's van afgelopen nacht
daar stonden er 8 in
moet je nu elke keer opnieuw flashen?

Dat updaten kan dat bij menu/instellingen/software management en dan software update ? Is dat de goede manier en kan dat geen problemen opleveren?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro4

Dat updaten kan dat bij menu/instellingen/software management en dan software update ? Is dat de goede manier en kan dat geen problemen opleveren?

Ja, Ja en ja dat kan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: michel130
NFS mount naar mijn pch gaat gewoon goed met de dm800 ook het afspelen en het opnemen gaat goed.
Ik heb nog geen HD opgenomen, zal dit later eens testen, maar afspelen gaat wel goed.

Inderdaad wel even met HD signaal testen, SD gaat hier ook goed. HD met de oudere versie wel maar met de nieuwe absoluut problemen, met name freezes en hakkelen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro4
vandaag een online update gedaan 2 vernieuwingen
kreeg vanavond een mail van pli met de update's van afgelopen nacht
daar stonden er 8 in
moet je nu elke keer opnieuw flashen?

Had je antwoord al gelezen
en ja nu net een update en weer 25 vernieuwingen goed werk

trouwens wat is een nas

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Gast richarddm800
Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Net even wat test opnamen op de NAS gemaakt, en ja hoor! Hakkels, zo om de twee minuten.

Ik was er al bang voor gezien de berichten van Catastrofus en BramJ.

Het lullige is dat de back-up van de vorige versie op de één of andere wijze de mist is ingegaan.

Kan ik een oudere versie flashen of is er iets veranderd en lukt dat niet meer???

Ik had overigens ook al bemerkt dat het echt aan het opnemen ligt, de met de VU+ Duo gemaakte opnames spelen vlekkeloos af, ook de oudere opnames geven geen probleem.

Het zit dus echt in de nieuwe firmware. En aangezien ik toch al nauwelijks verschil merkte ga ik mooi terug naar een oudere versie.

Zelfde probleem hier met opnames naar een nas , steeds freezes en stilstaande beelden waarbij het geluid doorloopt.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: GVW1

Groeten,
GVW

Die NFS mount naar de NAS is voor mij ook zeer belangrijk, ik ben maar snel teruggegaan naar een versie van vóór 1 mei.

Eigenlijk had ik niet moeten updaten want die oudere versie voldeed meer dan goed bij mij.

NFS is geen ondergeschoven kindje, maar wat we niet tegenkomen met het testen kunnen we ook niet fixen!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Gast richarddm800
Geplaatst:

Wat zou men kunnen testen om het probleem te kunnen vinden?

Heb zelf ook de Synolgy

Geplaatst:

Opnemen (naar NAS) met de OpenPLI van vandaag werkt helemaal niet meer. Bij een directe opname komt er meteen een groen scherm.

Via timer krijg ik een Timerlogica fout: Kanaal niet in zenderlijst. En dit op elk kanaal.

Heeft hier nog iemand last van?

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Geplaatst:

trouwens wat is een nas

Network Attached Storage

nas

Member of the PLi team

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen