Ga naar inhoud

[Release!] OpenPLi - morgen met nieuwe kernel - flash nodig

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: albertmol
Opnemen (naar NAS) met de OpenPLI van vandaag werkt helemaal niet meer. Bij een directe opname komt er meteen een groen scherm.
Via timer krijg ik een Timerlogica fout: Kanaal niet in zenderlijst. En dit op elk kanaal.
Heeft hier nog iemand last van?

Opgelost.

De nieuwe Henksat lijst heeft de oude incl. de map van de kabelscan overschreven. Na de kabel ook even overnieuw gescand te hebben kon die weer opnemen.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

• Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: albertmol

De nieuwe Henksat lijst heeft de oude incl. de map van de kabelscan overschreven. Na de kabel ook even overnieuw gescand te hebben kon die weer opnemen.

Dat was de reden van de update van 4 mei van mijn lijsten. De lijsten van 1 mei gaven problemen met de (auto)timer.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

@Pli team:

Ik weet niet of dit een bekend probleem is maar sinds de update lijk ik met geen mogelijkheid een DM800 via WiFi een netwerk verbinding tot stand te laten brengen. Vreemd genoeg geeft hij bij 'netwerk status' gewoon aan dat er een verbinding is, desondanks krijg ik geen enkele netwerk toepassing werkend. Ook is er in de router configuratie geen spoor van de DB te bekennen.

Ik zeg er wel even bij dat de router naar mijn idee ook niet helemaal 100% is, maar voor de update was er gewoon een werkende verbinding.

Geplaatst:

Meerdere gebruikers rapporteren problemen met het opnemen op de NFS share NAS.

Feit: met de nieuwe firmware steeds weer freezes en hakkels bij HD opnamen.

Weer terug naar de oude firmware, opnamen gemaakt in HD, meerdere kanalen, geen freezes en hakkels.

conclusie: ik blijf voorlopig bij de oude firmware, ik had daarover eigenlijk ook helemaal geen klachten. Het verschil was nauwelijks waarneembaar, maar je wilt toch steeds de meest actuele versie, niet?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Gast richarddm800
Geplaatst:

Zo te zien zit het probleem in openpli.

Heb er newenigma (OE1.6) bij gezet in dualboot en daar is het probleem met de opnames niet.

laatste versie van newenigma heeft trouwens ook een update van de frontprocessor van versie 5 naar versie 7.

Geplaatst:

Probleem treedt alleen op bij NFS connecties, dus als workaround kun je ook een tijdje op CIFS/Samba overschakelen tot er een fix voor het probleem is.

Testresultaten tot nu toe laten zien dat gewoon kopieren van en naar NFS prima werkt, maar dat opnames in Enigma problemen geven. Heel raadselachtig dus.

Citaat:
laatste versie van newenigma heeft trouwens ook een update van de frontprocessor van versie 5 naar versie 7.

De frontprocessor upgrade is voor de nieuwe modellen, die hebben ook een ander display. Aangezien deze op z'n vroegst pas in september op de markt komen, heeft die upgrade nu nog niet bijster veel nut.

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Probleem treedt alleen op bij NFS connecties, dus als workaround kun je ook een tijdje op CIFS/Samba overschakelen tot er een fix voor het probleem is.

Testresultaten tot nu toe laten zien dat gewoon kopieren van en naar NFS prima werkt, maar dat opnames in Enigma problemen geven. Heel raadselachtig dus.

Citaat:

De frontprocessor upgrade is voor de nieuwe modellen, die hebben ook een ander display. Aangezien deze op z'n vroegst pas in september op de markt komen, heeft die upgrade nu nog niet bijster veel nut.

Thnx Milo, het heeft in ieder geval jullie aandacht. We wachten wel af en tot die tijd ga ik wel even verder met een oude versie.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Gast zzzzzzz
Geplaatst:

Ik blijf met dat probleem zitten van die audio delay.

Die komt niet alleen voor op kabelkanalen.

Zo zie je hier bijv. BBC HD, waar ik een delay van 245 ms moest instellen om een correcte lipsync te krijgen.

Hoe komt dit ?

Vroeger (paar maanden geleden) had ik dit nooit.

Ben ik de enige die hier last van heeft ?

BTW : mijn TV is aangesloten via component, en het geluid zelf via de rood/witte stereo kabels.

Ook het probleem met de full scan op kabel die niet meer werkt is ook al een tijdje aanwezig.

Ben ik de enige die dit heeft ?

post-36145-1318260924,1253_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik heb het ook maar dan vooral op Discovery HD waar ik een delay van 145 ms moest instellen om een correcte lipsync te krijgen.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Moet hier ook een delay instellen van -250ms op PCM en op AC3 +275.

Maar goed dit heb ik ook met dream elite.

post-122-1318260924,1821_thumb.jpg

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Geplaatst:

Wat ik bedoel met ondergeschoven is dat bij vrijwel elk device (al dan niet een dreambox) CIFS/ SAMBA standaard is. Dit is natuurlijk gebaseerd op het feit dat het een Windows protocol is en men hiermee een brede doelgroep denkt te bedienen. NFS moet je veelal (ook bij de dreambox was dat het geval en gelukkig is NFS nu standaard in Pli)na installeren.

NFS is van oudsher een Unix protocol en ook geoptimaliseerd voor Unix. In het verleden veel tests gedaan en daaruit blijkt dat CIFS veel vaker problemen oplevert bij bijvoorbeeld meerdere simultane opnames. Het is minder stabiel en bovendien moet je configuratie technisch meer doen door o.a. de smb.conf aan te passen en de juiste authenticatie toe te voegen. NFS is simpeler (rechten geven op de server) en ook veel stabieler.

De Synology (en andere NAS varianten) is Linux een dreambox is linux dus ligt het voor de hand om dus ook een Unix (linux) protocol te kiezen wat zich bewezen heeft.

Ik neem vrij veel op en vaak meerdere streams tegelijk (overlapping) en dus is het belangrijk (ook voor de acceptatie thuis) dat het gewoon werkt.

Wat ik niet snap is dat het schijnbaar met het standaard Dream image o.b.v. 1.6 wel werkt, waarom dan niet in Pli.

Het is en blijft hobby. Ik zou graag zien dat dit werkt maar anders blijven we gerust nog even op de versie van voor 1/5

Geen kritiek dus maar zelfs veel lof voor de ontwikkelaars. Nu nog even het NFS probleem en Pli is opnieuw het beste image voor Enigma2 boxen smile

Groeten,

GVW

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: GVW1
Ook ik gebruik op de DM800 uitsluitend een NAS (Synolgy) en de berichten hier noodzaken ook mij nog maar even te wachten met de update.

NFS lijkt elke keer een ondergeschoven kindje en dit is voor mij super belangrijk. Het is samen met een 7025 mijn opname apparaat. De wijzigingen zijn niet van dien aard dat er direct een upgrade nodig is. Normaal update ik toch echt wel elke week dat gaan we nu dus voorlopig (lastig om me te bedwingen) toch maar even uitstellen tot de problemen met NFS zijn opgelost.

Groeten,

GVW

Die NFS mount naar de NAS is voor mij ook zeer belangrijk, ik ben maar snel teruggegaan naar een versie van vóór 1 mei.

Eigenlijk had ik niet moeten updaten want die oudere versie voldeed meer dan goed bij mij.

NFS is geen ondergeschoven kindje, maar wat we niet tegenkomen met het testen kunnen we ook niet fixen!

Geplaatst:

Ik stel CIFS ook alleen maar als workaround voor, tot we NFS weer aan de praat hebben. De extra overhead wordt wel weer goedgemaakt door de extra CPU performance van de nieuwe configuratie.

Origineel bericht van: GVW1
Wat ik niet snap is dat het schijnbaar met het standaard Dream image o.b.v. 1.6 wel werkt, waarom dan niet in Pli.

Wij ook niet. Nogmaals, NFS werkt prima, Enigma2 werkt prima, maar de combinatie van de twee werkt niet goed.

Kopieer een film over NFS en hij haalt ruim 7MB/s over NFS, twee kanten uit.

Maak een opname en een enkel HD streampje werkt al niet.

We zijn zoekende wat er aan de hand is, op het PLi forum kun je al wat brainstorms van de dev's volgen...

http://www.pli-images.org/forum/viewthre...090#post_140090

Er komt heus wel een oplossing, tot die tijd een oude versie gebruiken of gewoon even op CIFS.

Geplaatst:

Voor wat betreft het opnemen op de NAS:

Ik heb zojuist alles overgezet naar CIFS (De VU

+Duo en de DM8000) en ook weer de nieuwe firmware. Alles uitgebreid getest, meerdere hd opnamen tegelijk gemaakt, ondertussen flink zitten zappen.

Geen problemen ondervonden. Dus ik laat het zo staan en ben erg blij dat het zo opgelost is. Als voor mij CIFS goed werkt hoef ik niet zo nodig over naar NFS omdat CIFS een windows protocol is. Ik bekijk dat puur pragmatisch, als het werkt werkt het.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Gast richarddm800
Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Voor wat betreft het opnemen op de NAS:

Ik heb zojuist alles overgezet naar CIFS (De VU
+Duo en de DM8000) en ook weer de nieuwe firmware. Alles uitgebreid getest, meerdere hd opnamen tegelijk gemaakt, ondertussen flink zitten zappen.

Geen problemen ondervonden. Dus ik laat het zo staan en ben erg blij dat het zo opgelost is. Als voor mij CIFS goed werkt hoef ik niet zo nodig over naar NFS omdat CIFS een windows protocol is. Ik bekijk dat puur pragmatisch, als het werkt werkt het.

Hoe doe je dat dan?, op mijn Synology draait alleen nfs.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen