Catastrofus Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Weet je dat wel zeker? Ik moest zelf ook wat zoeken voordat ik de juiste optie had. Gert. Origineel bericht van: richarddm800 Origineel bericht van: Neptunus Voor wat betreft het opnemen op de NAS: Ik heb zojuist alles overgezet naar CIFS (De VU +Duo en de DM8000) en ook weer de nieuwe firmware. Alles uitgebreid getest, meerdere hd opnamen tegelijk gemaakt, ondertussen flink zitten zappen. Geen problemen ondervonden. Dus ik laat het zo staan en ben erg blij dat het zo opgelost is. Als voor mij CIFS goed werkt hoef ik niet zo nodig over naar NFS omdat CIFS een windows protocol is. Ik bekijk dat puur pragmatisch, als het werkt werkt het. Hoe doe je dat dan?, op mijn Synology draait alleen nfs. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Catastrofus Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Als ik een beetje rondgoogle op 'synology 109j cifs' dan kom ik tegen: Description/Details: Network Attached Storage System / Number of Installed Hard Drives: 0 / Max Hard Drives: 1 / Number of USB Ports: 3 / Internal Interface: S-ATA II / Networking: 1 x RJ-45 Gigabit 10/100/1000 / Series: Synology DS-109j / Web Server / Print Server / P2P Client / Protocols: CIFS, AFP, FTP, NFS, TELNET, SSH / RAM: 32 MB / Weight: 0.81 kg Dus het is er wel, blijkbaar. Gert. Origineel bericht van: richarddm800 Ik heb de Synology 109j 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast richarddm800 Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Er zit wel cifs in maar niet op zo een manier dat ik een map kan maken zoals ik het met nfs doe om op te nemen.
Catastrofus Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Waarom zou je een nieuwe map willen maken dan? Je kan dezelfde map gebruiken, die je nu gebruikt, icm nfs & cifs. Alleen het mounten gaat dan anders met cids dan met nfs. Gert. Origineel bericht van: richarddm800 Er zit wel cifs in maar niet op zo een manier dat ik een map kan maken zoals ik het met nfs doe om op te nemen. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Neptunus Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 CIFS delen aanzetten, vervolgens via verbindingsbeheer de mount opzetten, klaar! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
albertmol Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Origineel bericht van: MiLo Probleem treedt alleen op bij NFS connecties, dus als workaround kun je ook een tijdje op CIFS/Samba overschakelen tot er een fix voor het probleem is. Goed idee. Het lijkt erop dat het hier met CIFS voorlopig wel goed loopt. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
Vmax145 Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 cifs loopt hier ook niet vlekkeloos, met muziek mp3 steeds stilstaan en dan weer verder, dus niet opnieuw maar net of je pauze indrukt gr.Vmax Toshiba 42WL67Z lcd ,DM800 openPLI ,DM500+ openPLI, kaart huh waarvoor?, Archsat DJ70 x 7 lnb's x Vantage 8-1
Harley Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Vreemd als ik na de update van vandaag een MP3 van de synology nas wil afspelen herstart enigma. VU+ Duo2 - PrismCube
Harley Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 edit, na mounts verwijdert te hebben, en weer opnieuw via netwerkbrowser de mappen toegevoegd, draait het weer goed van de NAS VU+ Duo2 - PrismCube
Gast MiLo Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Ik heb er voor vanavond tabak van, ik ben nu twee uur bezig geweest om om het eender welke linux bak hier (dm8000, dm7025, vu+duo, ubuntu) via NFS op een ander te mounten en het is gewoon niet gelukt. Ja, lekker fijn makkelijk systeem dat NFS.
Catastrofus Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Wacht maar af als je gaat testen met cifs... Gert. Origineel bericht van: MiLo Ik heb er voor vanavond tabak van, ik ben nu twee uur bezig geweest om om het eender welke linux bak hier (dm8000, dm7025, vu+duo, ubuntu) via NFS op een ander te mounten en het is gewoon niet gelukt. Ja, lekker fijn makkelijk systeem dat NFS. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Neptunus Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Origineel bericht van: MiLo Ik heb er voor vanavond tabak van, ik ben nu twee uur bezig geweest om om het eender welke linux bak hier (dm8000, dm7025, vu+duo, ubuntu) via NFS op een ander te mounten en het is gewoon niet gelukt. Ja, lekker fijn makkelijk systeem dat NFS. Waarom gaat dat niet? Dat is toch gewoon via de networkbrowser te benaderen en dan via verbindingsbeheer in te stellen? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Henksat Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Origineel bericht van: Vmax145 cifs loopt hier ook niet vlekkeloos, met muziek mp3 steeds stilstaan en dan weer verder, dus niet opnieuw maar net of je pauze indrukt Als je MP3 niet goed krijgt moet je echt het probleem in je netwerk/bekabeling zoeken, ik draai hier dagelijks MP3, Videoclips etc.. via NAS en loopt perfect. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
DishDude800 Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Origineel bericht van: DishDude800 @Pli team: Ik weet niet of dit een bekend probleem is maar sinds de update lijk ik met geen mogelijkheid een DM800 via WiFi een netwerk verbinding tot stand te laten brengen. Vreemd genoeg geeft hij bij 'netwerk status' gewoon aan dat er een verbinding is, desondanks krijg ik geen enkele netwerk toepassing werkend. Ook is er in de router configuratie geen spoor van de DB te bekennen. Ik zeg er wel even bij dat de router naar mijn idee ook niet helemaal 100% is, maar voor de update was er gewoon een werkende verbinding. Niemand?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen