Ga naar inhoud


Kanaallijst en software upgrade CI 5100


Gast

Aanbevolen berichten

Vandaag een Humax 5100 gekocht met Aston 1.05. Werkt prima maar ik wil de firmware upgraden. Daarvoor zal ik morgen wel een nullmodem kabel hebben maar ik wil nu vast handmatig wat kanalen indelen.

Vraag: als ik morgen nieuwe software upload hoef ik toch hopelijk niet alle kanalen opnieuw in te stellen.

 

(Ik vind het trouwens een beetje tegenvallen hoe moeizaam dat gaat, het handmatig verplaatsten van kanalen; dat ging zelfs op mijn ouwe Philips 5816 een stuk handiger; daar kon je tenminsten een kanaal intikken waarheen je wilde gaan op te knippen/plakken.)

 

Vast bedankt voor hulp,

 

Ursa..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Neen, kanalen verdwijnen niet door upgraden naar recentere firmware.

 

En kanalen verplaatsen doe je dus in "service organising"; "all services" door op het te verplaatsen kanaal te gaan staan, groene knop indrukken, kanaal naar gewenste plaats slepen...

Dàn kun je 2 zaken doen:

1) als het verplaatst kanaal op zijn plaats staat op OK drukken en dan wordt de lijst hernummerd (en opgeslagen) en moet je opnieuw naar dat scherm voor de volgende, of, en sneller om deze procedure niet steeds te moeten herbeginnen,

2) als het verplaatst kanaal op zijn plaats staat druk je gewoon opnieuw op de groene knop en ga je naar het volgend te verplaatsen kanaal; verplaats, druk dan weer op groen en naar de volgende etc... Pas als alles klaar is op OK drukken (om op te slaan).

Nog iets: ééns je kanalen gaat halen naar de 2de helft van de lijst kun je sneller "verslepen" door in de tegenovergestelde richting te slepen of te gaan halen...

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Gerdy en Btouring voor het antwoord.

 

Inderdaad is het natuurlijk het handigst om de kanaallijst met een PC-editor te bewerken, en ik bedacht ook al dat deze lijst natuurlijk te bewaren is, voor het geval die zou worden overschreven na een update (wat niet zo is).

 

De techniek van het kanaal-verplaatsen zoals door Gerdy beschreven is me bekend, maar ik vind die dus zeer moeizaam. Het zou al een stuk handiger zijn als je kanaalnummers in kon toetsen om naar de juiste positie te springen. Ik vind het nu erg veel werk, en dan praat ik nog maar over een paar honderd kanalen, laat staan als er straks een draaibare aanhangt.

 

Overigens zou het helemaal niet nodig hoeven zijn de 'ALL' lijst aan te passen. De enige reden dat ik dit doe is dat mijn partner niet zo handig is met apparaten en ik gewoon de standaard NED1, NED2, NED3 etc... op 1, 2 en 3 wil hebben, zodat ze op de normale manier kan zappen. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar zou het niet veel beter zijn als het UP en DOWN zappen betrekking had op de laatst gekozen lijst (Favoriet, Genre, Provider, Alfa). Nu moet je steeds eerst de OK toets drukken om in die lijst te komen, dan naar het juiste kanaal en dan weer OK. Daarna weer EXIT om de lijst van het beeld te halen.

Mijn ideale manier zou zijn: als je zapt doe je dat vanzelf binnen de laatst geselecteerde sublijst, die dan even in beeld verschijnt en vanzelf na een paar seconden weer verdwijnt. Op die manier kan je weer echt zappen ipv. zoeken. Ook de 'simple' EPG view zou betrekkeing moeten hebben op de sublijst en niet op de toevallige sortering in de ALL lijst.

Het is maar een idee maar eerlijk gezegd had ik voor aankoop verwacht dat het zo ongeveer zou werken.

 

Ursa..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kanalenlijst van pet123 erin en de nederlandse zenders staan gelijk vooraan. Ik neem tenminste aan dat deze lijst ook voor de CI 5100 geschikt is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze wel eens in een 5100 gezet voor een kennis van me dus dat is geen probleem!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zorg er wel voor dat je de juiste box ook nog even in de software kiest..

dus bv. bij humbox via EDIT --> OPTIONS --> MODEL --> CI5100

dan moet ook het SYSTEM ID : 00180000 overeenkomen..

groeten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...