Ga naar inhoud

HD-pakket vs Familie-pakket en Thema

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Enige tijd geleden blij met onze nieuwe HD televisie namen wij dan ook als uitbreiding op het Familie-pakket het CD HD-pakket.

Na heel veel gedoe en gepruts door CD, wat veel geld heeft gekost, ontvingen wij op gegeven moment idd de zenders uit het HD-pakket.

Nu vragen wij ons af waarom Ned 1, 2 en 3 sowieso als normaal signaal uitgeschakeld zijn.

Er wordt wel voor betaald....

Je zal maar problemen hebben met je HD televisie en tijdelijk moeten kijken naar een andere televisie.

Het kan toch niet zo zijn dat dit zomaar is uitgeschakeld?

Wie weet hier meer over??

Mart

Geplaatst:

?????. Ned 1, 2 & 3 worden nog gewoon in SD kwaliteit door CD doorgegeven. Via Astra 1 (19,2)

Zie ook de zenderlijst (PDF file)op de CD website.

Han

• Moderator
Geplaatst:

Aha, ik meen te begrijpen wat er bedoeld wordt.

Wanneer je de CD fastscan lijst gebruikt, met de optie HD zenders, heb je op de eerste posities van de lijst de nederlandse HD zenders.

Ergens boven de 100 in de lijst zie je daaarna ook nog eens de commerciele zenders in SD staan.

Ned 1,2 en 3 SD staan niet meer in de HD fastscan lijst.

Wanneer je beeldscherm defect raakt, en je de sat. ontvanger aansluit (via scart) op een SD ontvanger, kan je gewoon alle HD zenders blijven kijken.

Uit de scart aansluiting van je ontvanger komt normaal een SD signaal. Het HD signaal wordt ge-downscaled.

Anders heb je, afhankelijk van het type ontvanger ook nog de mogelijkheid de SD fastcan lijst in je ontvanger in te lezen.

Waarom CD wel de RTL's en SBS in SD in de HD fastscan lijst zet, maar niet de Ned.1,2 en3 is mij onduidelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik zie al wat er fout is; CD geeft bij de HD-kanalen een label mee Ned1(2 of 3) HD (23)-op23,5E- en bij de NIET HD-frequenties de Labels Ned1 (2 of 3) HD - op 19,2E).

Hierdoor ben ik in de war geraakt met de NL-kanalen uit het UPC-pakket, die we uiteraard niet kunnen ontvangen. Overigens heeft Ned2 weer een afwijkend label [Nederland2]. Ook met de commerciële zenders is het e.e.a. nogal consequentloos.

Zal mijn eigen lijst verder aanpassen en me niet zo snel op het verkeerde been laten zetten....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen