Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Dit is mijn eerste post op dit forum en ik moet zeggen dat ik een leek ben op het gebied van satelliet tv. Ik heb een kleine schotel en zou tv-vlaanderen willen ontvangen op mijn laptop. Kan iemand me zeggen waar ik op moet letten bij aankoop van een tuner, kaartlezer, enz..? De laptop heeft een intel core2duo proc, 4GB ram en 160GB Harde schijf en draait Win 7.

Alvast bedankt

Gast skystar
Geplaatst:

Neem een Clark anysee E30S2 USB,deze draait standaart vanuit de doos onder windows 7 mediacenter. Kaartlezer is universeel en zit in het apparaat dus die hoef je niet aan te schaffen.

Martin

Geplaatst:

Bedankt voor de snelle reactie, ga me er zo eentje aanschaffen. Kan ik ook pauzeren met deze?

Gast skystar
Geplaatst:

google even dan weet je wat meer voordat je direct tot aanschaf over gaat.

Ongetwijfeld dat er nog andere smaken te verkrijgen zijn.

martin

Geplaatst:

Dag Martin,

Heb even gekeken op i-net en heb een DVB-S usb gevonden, namelijk de q-box. Deze is aanzienlijk goedkoper dan de anyssee.

Erzit wel geen card reader bij.

-Maakt het uit of het dvb-s of -s2 is?

-Waar moet ik op letten als ik een aparte card reader koop?

-Werkt die q-box met een aparte card-reader?

Bedankt,

Hekke

Geplaatst:

Wellicht dat je de volgende keer toch iets beter moet gaan zoeken. Om even je vragen te beantwoorden - die je ook met Google had kunnen beantwoorden - :

1. DVB-S is SDTV en DVB-S2 is HDTV. Aangezien dat Canal Digitaal een groot aantal zenders al overzet op HDTV transponders, lijkt mij DVB-S2 een betere keuze.

2. Zolang deze maar werkt met een softcam en Phoenix compatible is (bijvoorbeeld een smartreader+)

3. Dat is geheel afhankelijk van de door jou te gebruiken combinatie.

Ok, laat ik heel eerlijk zijn. Gezien je kennis over zaken zoals DVB-S of DVB-S2, cardreader en dat je lijkt te gaan voor de goedkoopste DVB-S USB-ontvanger die je maar kunt vinden lijkt het mij verstandig om gewoon te gaan voor een normale DVB-S2 ontvanger.

Mocht je toch gebruik willen maken van een HTPC, ga dan voor de Anysee E30S2 Plus (USB extern) of de Anysee E30PS2 Plus (USB intern) icm Windows 7 MCE. Dit is makkelijk te installeren/configureren en is ook nog eens voorzien van een Nederlandse beschrijving.

Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een DVB-S2 USB-ontvanger van Tevii, een smargo, DVBLink TVSource en MCE7.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen