Ga naar inhoud

[DM800HD] DTS passthrough instellen op gstreamer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een DM800 met Newnigma2 unstable feed image met kernel 2.6.18 staan waarop ik geen mkv's met DTS kan spelen.

Ik weet na wat googlen dat de dm800 niet kan downmixen met dts (processor te langzaam) maar passthrough zou moeten kunnen.

kan iemand vertellen hoe je gstreamer dit duidelijk kan maken ?

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Geplaatst:

valt wel tegen eigenlijk, met de goedkopere dm500hd kan het wel.. alleen kan je daar geen tuners wisselen frown

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Ik denk dat jullie twee digitale audio coderingen door elkaar gooien.

Dolby Digital wordt default netjes doorgestuurd via sp/dif (coaxial/toslink) danwel dvi/hdmi(afhankelijk van dreambox model), en zolang downmix niet actief is.

DTS is niet nodig, omdat 5.1 bij de zenders Dolby Digital is, en heel zelden DolbyDigital+. Maar dus geen DTS.

Geplaatst:

Er is 1 test kanaal op een zweedse sat die wel degelijk DTS heeft uitgezonden. Maar er zijn op een Dreambox meerdere bronnen die DTS kunnen aanbieden. Als je b.v. een file van een blueray erop zet, dan is het dat je dat geluid wil afspelen. Dus het is niet belangrijk of er in uitgezonden wordt.

Geplaatst:

Volgens mij ondersteunt de dm800 ook geen passthrough.

Geplaatst:

Dat bedoelde ik met op de DM800 zal het nooit lukken... En dat is al vele malen ergens gepost.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen