Cobus R Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Doe jij hem toch iedere avond uit als je dat wilt maar ik laat hem hier gewoon aan staan al is het maar dat hij niet iedere keer moet booten wat wel redelijk lang duurt. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Origineel bericht van: Erik Slagter Bij de dreamboxen die ik heb (gehad) (dm500, dm7000, dm800, dm8000) is het zo dat standby alleen de video output uitschakelt. De tuners, de lnb's-stroomvoorziening, de cpu, enz. enz, blijven in standby gewoon aan. Dat kun je ook concluderen als je een stroom-meter aansluit, het verbruik is namelijk precies hetzelfde. Standby is een beetje een raar woord op een dreambox eigenlijk. En ik maar denken dat standby bij een Dream stroom bespaart t.o.v. aanstaan. In dat geval verandert hier zo af en toe alleen de kleur van de LEDjes
Sjattuh Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Origineel bericht van: Marco275 Citaat: Ik laat mijn dreambox(en) altijd aan staan. Het steeds maar aan en uitschakelen (koud en weer warm worden) vergroot m.i. de levensduur niet echt. vGnp Laat je Tv ook 24/7 aan staan dan? Qua levensduur maakt het niks uit, mijn box is al 4 jaar en die gaat iedere avond uit. Ik besteed mijn centjes liever nuttig, het milieu oogpunt laat ik even buiten beschouwing. En lees nu eens het bericht excact boven de jouwe... Het gaat om een receiver, niet om een T.V. met tegenwoording al snel een 40" beeldscherm wat veel meer vreet en veel anders werkt dan een sat receiver... Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Marco275 Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Origineel bericht van: Sjattuh Origineel bericht van: Marco275 Citaat: Ik laat mijn dreambox(en) altijd aan staan. Het steeds maar aan en uitschakelen (koud en weer warm worden) vergroot m.i. de levensduur niet echt. vGnp Laat je Tv ook 24/7 aan staan dan? Qua levensduur maakt het niks uit, mijn box is al 4 jaar en die gaat iedere avond uit. Ik besteed mijn centjes liever nuttig, het milieu oogpunt laat ik even buiten beschouwing. En lees nu eens het bericht excact boven de jouwe... Het gaat om een receiver, niet om een T.V. met tegenwoording al snel een 40" beeldscherm wat veel meer vreet en veel anders werkt dan een sat receiver... Eerlijk? Heb je het woordje "ook" zien staan?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen