Ga naar inhoud

Minder sterk signaal Astra 3 - 11.739 V

Aanbevolen berichten

Gast Paullo
Geplaatst:

Het beste bewijs dat het gaat om de druppels op de kap en niet om de druppels in de lucht, is het feit dat als het niet meer regent, maar er nog druppels op de kap zitten er op die bewuste transponder nog steeds onvoldoende signaal is.

Als je dan die druppels met een doek verwijderd, is er plotseling weer beeld.

Zoals gezegd, meten is weten.

Greets

Gast Paullo
Geplaatst:

Wel Sjaak(k) aan een ruitenwisser had ik nog niet gedacht.

Alvorens wat dan ook als andere optie te overwegen, ga ik eerst de alternatieven uittesten die hier werden gesuggereerd. Er staat al een voorlopig plastic kapje op, afwachten dus wat er bij de volgende bui gaat gebeuren.

Misschien moet ik dat kapje nog wat verplaatsen, dat wordt afwachten.

Maar is dat nu niet juist het mooie aan de hobby. Proberen alternatieven te zoeken in plaats van de zooi maar van de muur te sleuren bij de eerste de beste tegenslag.

Zo snel word ik niet gek hoor.

Greets

Gast sattaz
Geplaatst:
Origineel bericht van: Paullo

Alvorens wat dan ook als andere optie te overwegen, ga ik eerst de alternatieven uittesten die hier werden gesuggereerd. Er staat al een voorlopig plastic kapje op, afwachten dus wat er bij de volgende bui gaat gebeuren.

Misschien moet ik dat kapje nog wat verplaatsen, dat wordt afwachten.

@Paullo,

Bij mij regent het nu en nog gewoon ontvangst.
Hoe is het bij jou?

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Gast Paullo
Geplaatst:

Bij mij regende het gisterenavond niet, maar er was wel wat motregen deze ochtend. Heb getest en beeld op NED2HD en CanvasHD. Ben eens buiten gaan kijken en inderdaad de motregendruppels waren te zien op de kap, dus alleszins is er daar een deel blijven hangen.

Het is nu wachten op het wat zwaardere buienwerk om te zien op de kap helpt en of ze al dan niet nog moet verplaatst worden.

Maar op het eerste zicht zijn de resultaten bemoedigend. Het is dus volgens mij wel degelijk de moeite om deze optie minstens uit te proberen.

Greets

Geplaatst:

Gisteren had ik te maken met "normale" regen (dus geen motregen, maar ook geen stortbui). Het kapje hield de regendruppels tegen en de LNB-kap van de Multytenne blijft droog, resultaat geen problemen op de zwakke transponders van Astra 3A.

Ik ben dus geneigd te zeggen dat in bepaalde omstandigheden met schotels zoals de Multytenne, zo'n regenkap wel degelijk invloed kan hebben.

Greets

Geplaatst:
Origineel bericht van: Paullo

Ik ben dus geneigd te zeggen dat in bepaalde omstandigheden met schotels zoals de Multytenne, zo'n regenkap wel degelijk invloed kan hebben.

@Paullo,

Mooi dat door gebruik van de kunststof overkapping (paraprot)
je nu geen signaaluitval meer hebt tijdens regen smile

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Ook vanavond bij regenweer geen ontvangstproblemen meer.

Het ziet er dus wel goed uit.

Greets

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Het regent en ik heb geen best beeld loopt om de haverklap vast :(, dus ik gaat zo'n afdakje proberen !!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen