Ga naar inhoud


[Buitenland] Bom op Timesquare New York


freaky

Aanbevolen berichten

EW YORK - Het explosieve materiaal dat zaterdagavond is aangetroffen in een auto op Times Square, New York, is onschadelijk gemaakt.

Dat heeft de politie bekendgemaakt. Het materiaal had bij een explosie mogelijk tot doden kunnen leiden, zei de New Yorkse burgemeester Michael Bloomberg zondag.

 

De politie in New York vond zaterdagavond een auto met daarin explosief materiaal op Times Square, het bekende uitgaansgebied in de Amerikaanse metropool.

 

Geen explosie

In de zwarte Nissan Pathfinder werden door bomexperts flessen met het uiterst brandbare propaan en benzine, een onbekend poeder en een tijdmechanisme gevonden, meldden meerdere Amerikaanse media. Er heeft zich geen explosie voorgedaan. Wie achter de verijdelde explosie zit, en wat het motief was, is niet bekend.

 

‘Wij zijn erg blij dat wij hebben voorkomen wat een zeer dodelijke gebeurtenis had kunnen zijn’, zei Bloomberg tijdens een inderhaast georganiseerde persconferentie. Hij voegde er direct aan toe dat het explosief het werk van een amateur lijkt te zijn geweest. Bloomberg zei dat de autoriteiten geen idee hebben, wie de auto op het drukke plein in Manhattan heeft neergezet en waarom.

 

Rook

De politie had eerder op de avond Time Square ontruimd nadat door een politieman was gesignaleerd dat er rook uit de achterkant van het voertuig kwam. Ook zouden knalgeluiden zijn gehoord. Eerder zou een man zijn weggerend uit het voertuig, dat geparkeerd was voor een theater.

 

De politie is in de omgeving op zoek naar mogelijk andere verdachte voertuigen.

 

Times Square is op zaterdagavond altijd vol met mensen, die onder meer naar het theater gaan. Duizenden mensen, onder wie tal van toeristen, moesten het gebied verlaten.

 

 

bron: de volkskrant.nl

 

Idioten

 

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Kimble

Heb het zitten volgen op www.earthcam.com . Alles was afgezet en er reed een robot over de weg. Ook veel sat-uplink auto's in de nabijheid.

 

Edit: Had nog eens screenshot staan van vanmorgen. Mailde die naar mijn broer. Wellicht onder Archives op die website meer.

post-214-1318260912,2559_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me steeds vaker af of het wel "terroristen" zijn.. Ik heb er mijn twijfels over. Angst onder de voeten laat de overheid over je hoeden! Ja, zelfs als je je privacy laat opdoeken. smile

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was gewoon weer een knullige amateur wie al die knuppels inhuurt je weet t toch niet.

 

Brandbaar propaan

 

In de auto op Times Square bevonden zich drie flessen met uiterst brandbaar propaan, consumentenvuurwerk, twee jerrycans benzine en twee tijdklokken. Een explosie had mogelijk tot doden kunnen leiden, stelde burgemeester Michael Bloomberg van New York.

 

''Wij zijn erg blij dat wij hebben voorkomen wat een zeer dodelijke gebeurtenis had kunnen zijn'', aldus de burgemeester. De politie kwam volgens Bloomberg in actie nadat een straatverkoper van T-shirts ''een verdacht voertuig zonder inzittenden'' had waargenomen. Ook zag hij rook uit het voertuig komen. De veteraan uit de Vietnamoorlog waarschuwde een agent van de bereden politie.

 

bron nu .nl

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast schotelkop
Origineel bericht van: SalimRMAF
Ik vraag me steeds vaker af of het wel "terroristen" zijn.. Ik heb er mijn twijfels over. Angst onder de voeten laat de overheid over je hoeden! Ja, zelfs als je je privacy laat opdoeken. smile


Wat denk je zelf .natuurlijk zijn het terroristen.
ze zijn zo dom dat ze zochten naar South Park .maar niet konden vinden wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Ik vraag me steeds vaker af of het wel "terroristen" zijn.. Ik heb er mijn twijfels over. Angst onder de voeten laat de overheid over je hoeden! Ja, zelfs als je je privacy laat opdoeken. smile


Denk je echt dat als een overheid daadwerkelijk zijn volk angst aan wil jagen dat zij dit amteuristisch zullen doen?

Een goed voorbeeld van hoe een overheid dit zou kunnen doen, qua professionalisme, omvang en impact, kun je zien in de film V for Vendetta.

Als er al iets door overheid opgezet zou zijn in Amerika dan zou het wel 9/11 zijn, omdat de omvang hiervan meer in het staatje past met wat voor een resultaat je ermee zou willen boeken. Waar ik overigens geen seconde over twijfel dat dit door gewoon een paar dwazen in grotten is gedaan.

Een amateuristisch bommetje op times square jaagt niet voldoende angst aan bij bij lange na niet voldoende mensen om ze ergens toe te bewegen, zoals je suggereert. En al helemaal niet bij Amerikanen... die zijn niet zo snel bang gezien het gemiddelde arsenaal bij de gemiddelde Texaan. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De us overheid was dit beslist niet.

Of de daders uit grotten kwamen waag ik te betwijfelen zelfs nu pakistan deze poging claimt dat is dan mainstream news .

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...