Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is er een manier om het display geen beeld te laten geven want ik wil hem op de slaapkamer zetten maar hij geeft erg veel licht daarom deze vraag dus het liefste heb ik dat uhij gewoon zwart blijft.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Menu - Instellingen - Systeem - Display instellingen - Alles naar minimum - en je slaapkamer is weer darkroom :D

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

Echt niet daarom mijn vraag ook dan is hij niet zo scherp meer maar hij geeft nog steeds licht.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Tsja....ik moet me ook niet bemoeien met ontvangers die ikzelf niet heb....pleister of ducktape dan smirk

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

Zoek en vervang in /usr/share/enigma/skin_display.xml

position="0,0"

naar

position="500,500"

Als je een beetje handig bent met vi kan dat in een keer met:

:%s/position="0,0"/position="500,500"/g

Tijdens 'normaal' gebruik is het display dan uit. Werkt voor mij prima in de slaapkamer.

(tip ooit gekregen van een andere sat4all user, kan het alleen zo snel niet meer terugvinden)

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Geplaatst:

Is het mogelijk om in dat bestand wijzigingen aan te brengen waardoor hij alleen in standby geen licht meer geeft? En in normaal gebruik alleen de resttijd (in grote cijfers) van het lopende programma op de display laat zien ???

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Nou ik heb voor mijn 8000 een aantal cijfers groter gemaakt op de display. Dit door wijzigingen aan te brengen in het eerder genoemde bestand. Volgens mij is alles mogelijk met die display. Maar hoe?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Yo!
Zoek en vervang in /usr/share/enigma/skin_display.xml

position="0,0"

naar

position="500,500"

Als je een beetje handig bent met vi kan dat in een keer met:
:%s/position="0,0"/position="500,500"/g

Tijdens 'normaal' gebruik is het display dan uit. Werkt voor mij prima in de slaapkamer.

(tip ooit gekregen van een andere sat4all user, kan het alleen zo snel niet meer terugvinden)

(/usr/share/enigma2/skin_display.xml) kan skin_display.xml niet vinden

Mvg.

DM 800HD,OpenPLi® ,CCcam,Moteck SG2100a en een Triax 78 cm.( Samsung 3D Plasma 63")

DM 800HD, OpenPLi® , CCcam

Geplaatst:

Ik heb dat ook nooit voor elkaar gekregen met mijn 800..........altijd veel licht gehad.

Ik heb ook nooit een tooltje kunnen vinden om het display te dimmen terwijl hij dat met de 8000 wel doet.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Geplaatst:

Er zal toch wel iemand zijn die weet hoe we dit aan kunnen passen??

Misschien is het een oplossing om de letters heel klein te zetten dan geven ze ook minder licht. Maar hoe???

Daarkendemeelachen !!!!

• 11 maanden later...
Geplaatst:

Ik liep ook tegen het probleem van een "te" goed verlichte slaapkamer aan.

En vond dit topic met de zoek functie, en voor de volgende vraag:

Citaat:
Is het mogelijk om in dat bestand wijzigingen aan te brengen waardoor hij alleen in standby geen licht meer geeft?

Heb ik een oplossing gevonden

vervang in het bestand skin_display.xml de regel

<screen name="StandbySummary" position="0,0" size="132,64">

voor deze

<screen name="StandbySummary" position="500,500" size="132,64">

en reboot de box.

en presto in standby een zwart display, en alle andere functies werken normaal.

Geplaatst:

Deze aanpassing moet je wel na elke update weer overnieuw doen want dan word ie over schreven.

Beter om die in de skin_user.xml te doen deze plaats je in de map /etc/enigma2/

Bijgevoegd mijn skin_user.xml voor de dreambox op de slaapkamer, als deze al bij jouw bestaat kun je de inhoud toevoegen.

Groeten Jan

VU+ Ultimo 4K & Zgemma H7 & Et10000  OpenPLI 9 R

• Beheerder
Geplaatst:

Ik gebruik een veel eenvoudigere oplossing:

€7,95 en het is in de nacht 100% donker en je verbruikt niet onnodig stroom.

Hier heb ik dan weer een dubbelstekker in gepropt.

Zo schakel ik mijn DM800 én de TV samen al bijna 3 jaar iedere nacht volledig uit (en de volgende dag weer aan) met de afstandsbediening.

Mvg,

Michel

standbytv1.jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen