Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Harde schijf wordt niet gezien op USB-aansluiting.


lennie

Aanbevolen berichten

Ik ben het al in andere topics tegengekomen, maar niet zoals ik het ervaar.

Ik ben er uiteindelijk in geslaagd een 500GB harde schijf (WD Green Caviar) te formatteren in FAT32.

Als ik die aansluit op de front- danwel back USB-aansluiting kan ik er geen opnamen vanaf de eigen harde schijf op overzetten. Ook weigert de Rebox de schijf alsnog zélf te formatteren.

Een FAT32 USB-stick wordt wél gezien, en daarop kan ik wel de systeeminstellingen en de zenderlijsten overzetten, en er vanaf terugzetten.

 

Hoe krijg ik zo'n 300GB aan opnames vanaf de eigen HDD naar die externe HDD via USB?

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke firmware draai je in de Rebox?

Wat ik gemerkt heb met de usb schijven dat deze door te veel spanningsval niet herkend wordt, houd de usb kabel zo kort mogelijk.

In de nieuwe firmware versies loopt dit beter.

Leg even duidelijk uit wat je wilt bereiken.

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firmware is 1.08.01, de nieuwste voor Seca3.

Elke harde schijf heeft sowieso separate voeding nodig, of het nu IDE, SATA of via USB verbonden wordt met een PC of ander apparaat. Ik gebruik in dit geval dus een docking station.

 

Bedoeling was om de opnames van de Rebox harde schijf over te zetten op een externe harde schijf, teneinde de Rebox schijf opnieuw te formatteren, zoals geadviseerd bij de uitgave van die nieuwe firmware, en daarna weer tergug te zetten.

 

Ik heb intussen die externe schijf in de Rebox gezet en door Rebox laten formatteren. Ging prima, en er kon dus ook op worden opgenomen.

Nu de oude Rebox-schijf in het docking station gezet en aangesloten op USB. Die werd natuurlijk wél herkend (immers door Rebox zelf geformatteerd. Maar je vind dan helemaal geen menu-onderdeel waarmee je de opnames die erop staan kunt overzetten op de nieuwe interne Rebox schijf.

 

Het is dus zonder meer onmogelijk om via de USB-aansluitingen van de Rebox opnames van de interne schijf over te zetten op een externe, correct geformatteerde schijf, en andersom?

Indien wél mogelijk, welk menu-onderdeel?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...