Ga naar inhoud


crash na oproepen EPG


jex

Aanbevolen berichten

hallo, na een update van open pli vanmiddag crasht mijn box zodra ik de EPG oproep.

 

iemand met hetzelfde probleem of nog beter een oplossing?

 

dank en groet. J.

 

ps: zie net dat iemand me met posten voor is geweest

Clarke Tech ET 9000 / Visiosat G4 / 42" Panasonic plasma / Synology DS 710+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast decodertje

het beste kun je hem opnieuw proggen met een usb stickie.

 

en voorlopig even wachten met online updaten.

 

op het pli forum staat er veel over geschreven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Er is met ingang van 1 mei iets gewijzigd in de kernel waardoor het noodzakelijk is om een geheel nieuwe image te flashen, online updaten gaat niet goed.

De nieuwe image zal nu dus eenmalig met een USB stick (of serieel) geplaatst moeten worden, daarna kan er weer online geupdate worden. Wachten op een nieuwe online update heeft geen zin als je nog niet geflasht hebt, het gaat niet werken.

 

Als je de autobackup plugin al geïnstalleerd had is het een fluitje van een cent om te flashen, al je instellingen blijven bewaard. Had je deze plugin nog niet dan kan je alsnog je instellingen veilig opslaan, lees DEZE posting maar daar staat precies welke bestanden je veilig moet stellen.

 

Origineel bericht van: Pedro_Newbie
Je kan handmatig de bestanden veilig stellen, kopieer de volgende bestanden naar media/hdd/backup

de complete map enigma2 die kan je vinden in de map etc/

het bestand cccam.cfg die kan je vinden in de map etc/

het bestand dropbear_rsa_host_key die kan je vinden in de map etc/dropbear/

het bestand fstab die kan je vinden in de map etc/

het bestand passwd die kan je vinden in de map etc/

het bestand resolv.conf die kan je vinden in de map etc/

het bestand smb.conf die kan je vinden in de map etc/samba/

 

 

Als je ook nog met autoinstall werkt is het helemaal een makkie.

Lees hieronder maar voor een beknopte uitleg

 

Benodigdheden:

De plugin autobackup;

een zelfgemaakt bestand autoinstall die in de map backup gezet moet worden op de HDD;

de handmatig te installeren plugins/extensions in een map op de HDD;

een verse image van de Pli-site op een usb-stick;

een paar minuten tijd;

 

De plugin autobackup draait iedere morgen als het goed is dus daar hoef je verder niets mee te doen, anders handmatig even één keer draaien.

 

Maak een bestand autoinstall aan met b.v. notepad++ en zet hierin alle te installeren plugins, zelf ziet die van mij er nu zo uit:

Code:
      enigma2-plugin-extensions-autotimer      enigma2-plugin-extensions-epgrefresh      enigma2-plugin-extensions-graphmultiepg      enigma2-plugin-extensions-merlinmusicplayer      enigma2-plugin-extensions-secondinfobar      enigma2-plugin-extensions-xmltvimport      enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec      enigma2-plugin-picons-tv-east-019.2      enigma2-plugin-picons-tv-east-023.5      enigma2-plugin-picons-tv-east-028.2      enigma2-plugin-softcams-cccam      enigma2-plugin-pli-autobackup      enigma2-plugin-pli-bitrate      /hdd/plugins/enigma2-plugin-skins-valihd_1.7_mipsel.ipk      /hdd/plugins/nfibackup_1.1_mipsel.ipk

Alle genoemde entries kunnen automatisch gedownload worden met uitzondering van de laatste 2 genoemde, die moeten "handmatig" geïnstalleerd worden, deze zijn niet te downloaden via de VU+.

Kopieer de "handmatig" te installeren plugins naar een mapje op de HDD in de VU+, in mijn geval de map "plugins"

 

Tijdens het flashen worden alle genoemde bestanden in het bestand autoinstall geïnstalleerd en de "handmatig" te installeren plugins worden ook geïnstalleerd.

 

Alle eventueel benodigde settings van de diverse plugins e.d. staan opgeslagen in de dagelijkse backup dus alles werkt weer zonder alles opnieuw te moeten instellen, zelfs de autotimers e.d. staan goed.

 

Alleen nog even de XLMTV EPG import draaien en je bent ook meteen weer voorzien van alle EPG gegevens die je wilt hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: arcticbreeze
poeh,

Is een backup plugin ook handmatig te installeren en zo ja waar vind ik die?


Niet dat ik weet maar dat kopiëren valt wel mee hoor, met DCC E2 gaat dat simpel, het zijn 3 kopieer opdrachtjes.

En dat zijn de belangrijkste bestanden, hierin zitten je kanalenlijst, boeketten, tunerconfiguraties, cccam info etc. Scheelt je een hoop werk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
dit lezende lijkt het me veel handiger eens even gewoon niet te updaten...
allemaal erg veel gedoe voor wat eigenlijk?


Dat "eens even gewoon niet te update..." houdt dan in "nooit meer updaten".

Als je ooit nog wilt updaten zal je een schone install moeten doen of je wilt of niet.

Als je nu nog niet de online update gedaan had en nu dus geen problemen hebt kan je gewoon de autobackup plugin downloaden, installeren en even handmatig starten, is een minuutje werk. Daarna worden al je instellingen automatisch teruggezet bij een nieuwe flash.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: arcticbreeze
net een nieuwe update gedaan via usb, hoe zet ik mijn bestanden terug. Vindt nl geen backup bestanden?

Waar en hoe had je die dan gezet, heb je gedaan wat hier stond:
Origineel bericht van: Pedro_Newbie
Je kan handmatig de bestanden veilig stellen, kopieer de volgende bestanden naar media/hdd/backup
de complete map enigma2 die kan je vinden in de map etc/
het bestand cccam.cfg die kan je vinden in de map etc/
het bestand dropbear_rsa_host_key die kan je vinden in de map etc/dropbear/
het bestand fstab die kan je vinden in de map etc/
het bestand passwd die kan je vinden in de map etc/
het bestand resolv.conf die kan je vinden in de map etc/
het bestand smb.conf die kan je vinden in de map etc/samba/


Ik denk het niet want dan waren die bestanden automatisch geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die autobackup plugin er nu op staan, maar dan rijzen terstond twee vragen op:

 

1. "Maak een bestand autoinstall aan met b.v. notepad" dat kan, maar dan opslaan in welk formaat? txt of http of....

lijkt mij althans van belang het juiste formaat te kiezen

 

en

2. in de autobackup-plugin zijn maar 3 menu opties, en geen optie om hem handmatig te draaien, zoals elders wordt aangegeven als tip.

Hoe gaat dat in zijn werk?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
ik heb die autobackup plugin er nu op staan, maar dan rijzen terstond twee vragen op:

1. "Maak een bestand autoinstall aan met b.v. notepad" dat kan, maar dan opslaan in welk formaat? txt of http of....
lijkt mij althans van belang het juiste formaat te kiezen

en
2. in de autobackup-plugin zijn maar 3 menu opties, en geen optie om hem handmatig te draaien, zoals elders wordt aangegeven als tip.
Hoe gaat dat in zijn werk?


ad 1. Gewoon in plain text echter zonder de extensie txt achter de bestandsnaam, dus gewoon als bestandsnaam autoinstall in kleine letters!(tip: download Notepad++, is erg geschikt om bestanden van de VU+ te editten en niet onbelangrijk gratis)

ad 2. Als je in dat menu staat zie je bovenin in het gele vak MANUAL. Druk op de gele knop op je afstandsbediening en in een oogwenk is de backup gemaakt. Rechts onderin je scherm zie je dan als het goed is de melding Done
Link naar reactie
Delen op andere sites

super, dank voor de tip en uitleg.

 

laat ik nu gedacht hebben dat manual engels was voor handleiding...en dus daar wel gekeken en geen nadere uitleg gevonden hebben menend dat die manual wel later zal worden geplaatst!

 

zo zie je maar weer blush

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...