Gertitombo Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Hallo, Ik heb de laatste versie van Oozoon Lean image op mijn dreambox 7025 (17 april 2010). Echter bij het aanklikken van Samba, wordt er geen SMB.CONF gevonden in /etc folder. Dus ik dacht, ik maar er maar 1. Maar, ik krijg elke keer foutmeldingen dat het bestand niet klopt. WIe kan mij een werkende SMB.CONF bestand geven voor Oozoon image? Alvast bedankt. GT
Laverda Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 als je samba installeert heb je automatisch ook het bestand smb.conf. OoZoon lean is een uiterst kaal image, oozoon gebruikt deze image voor de flash in combinatie met multiboot Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
bigtwin Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Heb je ook al eens in /etc/samba gekeken? ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gertitombo Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Dank jullie wel. Er bestaat geen /etc/samba dir. Als ik IPKG install sabma intyp dan werkt het niet. Ook als in ipkg update intyp dan staat het niet in de software lijst. Wie heeft er een alternatief om het wel werkend te krijgen?
mobieltje Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Je moet in deze versie via het menu de Samba plugin downloaden en installeren. Of je installeerd de OoZooN-CVS-full versie waar de Samba plugin al inzit. Grts.
Gertitombo Geplaatst: 5 mei 2010 Auteur Geplaatst: 5 mei 2010 Helaas staar het ook niet in het menu. Ik zal dus op mijn CF kaart de volledige versie plaatsen. Het moet maar ;-) Thanks
mobieltje Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Je had de plugin hier ook kunnen downloaden. http://www.oozoon-dreamboxupdate.de/ Ik kan hem hier niet posten omdat het bestand te groot is. Download dit bestand: enigma2-plugin-base-sambaserver_3.0.24-r2_mipsel.ipk Plaats dat bestand in /tmp Type in telnet: ipkg install /tmp/enigma2-plugin-base-sambaserver_3.0.24-r2_mipsel.ipk Druk op enter en de plugin wordt geinstalleerd. Grts.
Gertitombo Geplaatst: 6 mei 2010 Auteur Geplaatst: 6 mei 2010 Dank je wel Mobieltje. Deze had ik na de volledige installatie op mijn CF kaart ook gevonden. Ik draai nu de full Oozoon. Toch bedankt ;-) Mvg, GT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen