Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Netwerkverbinding met PC.


lennie

Aanbevolen berichten

Blijkbaar ben ik de enige met het probleem dat een HDD (FTA32) niet bereikt wordt via de USB-uitgangen.In ieder geval nog geen reacties op eerdere vragen daromtrent.

Dus wil ik het proberen via de Netwerkaansluiting.

Met de Rebox geregeld gaan sjouwen naar de router, die een verdieping hoger staat, is geen optie. Tien+ meter CAT5-kabel ernaartoe is ook niks.

 

Ik neem aan dat een Wifi-adapter op een der USB-uitgangen van de Rebox ook niet werkt?

 

En is het mogelijk de Rebox met een crossoverkabel rechtstreeks te verbinden met een laptop? Of gedraagt de Rebox zich ook dan niet als een normale PC.

 

Of via een nullmodemkabel vanaf de RS232C seriële poort? Maar dan is het volgende probleem dat die niet op een laptop zit, en wat PC betferft middels bracket op het moederbord aangesloten moet worden. Hoop gedoe.

 

Kortom; hoe krijg ik mijn opnames op een externe HDD?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de ip.

Voor ik mijn topic startte had ik met zoeken die link al gevonden, maar het hielp me niet verder. In dat geval gaat het als ik goed begrijp om een verbinding van de Rebox met een router waarop ook een NAS en een (of meer) PC's.

Maar als ik de Rebox aan de router koppel (cat5) dan heb ik weer toevalllig net geen monitor op zak om te kijken wat ik met de Rebox moet doen.

 

Heb de Rebox met een crossoverkabel met de laptop verbonden, maar ik krijg geen verbinding via LAN. Heb geen ervaring met direct gekoppelde items anders dan modem/routers.

 

Hoe krijg ik die verbinding voor elkaar?

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt gewoon via een utp kabel van je rebox, naar je router, en dan via een pc de bestanden benaderen.

Ik heb het een tijd geleden ooit eens gedaan, en ik kon gewoon kopieren en plakken.

 

Volgens mij staat het zelfs in de gebruiksaanwijzing!

 

(Zelf weet ik het even niet meer, hoe het presies zat)

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knoop doorgehakt; gat door plafond naar de kamer erboven, 7 meter CAT5e kabel van Rebox naar de Router. Alles OK.

Via de aanwijzingen in het manual verbinding met de PC, en als test een film overgezet naar PC en daarna gebrand met Nero9.

Probleem opgelost.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...