Ga naar inhoud


Ontvangst van HD zenders bij Regen bij CD.


Gast siebster

Aanbevolen berichten

Klaas Klus, alles boeiend wat je daar schrijft.

Ik zal me er dan ook verder bij neerleggen want je hebt werkelijk gelijk.

Beroepservaring in de professionele sektor, zeker in Burum is niet te onderschatten!

 

Alleen wil toch nog het volgende vermelden.

 

De oorspronkelijke topicstarter heeft het over storingen bij HD ontvangst op 23,5° oost.

Nu is het zo dat deze beam doorgaans op kleine schotels met een scheel in het brandpunt staande LNC ontvangen wordt. Optimaal is dat niet.

Bij regen en regendruppels op de LNC kap treed ontvangstverslechtering op.

Dit heet rain-scatter en nu kun je lullen wat je wilt maar regendruppels veroorzaken demping. Deze demping is bij grotere schotels zoals jij hebt geen echt probleem, maar er zijn users die met kleinere schotels wel degelijk problemen ondervinden.

Nu is het zo dat het het bij de ontvangst van HD signalen op Astra 23,5° oost in tegenstelling tot SD signalen op Astra 19,2° oost en FEC van 5/6 in plaats van 3/4 gebruikt wordt.

Om het space-segment op de transponder zo klein (efficient) mogelijk te houden wordt een FEC van 5/6 toegepast met als nadeel een veel kleinere rubuustheid van het signaal ten opzichte van 3/4. Kun je je dan voorstellen dat bij regen/regendruppels de signal quality sneller in de knieen gaat bij HD dan bij SD? Zeker als de beam op 23,5 oost minder sterk is dan de beam op 19,2° oost?

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
u doet nu alsof u mij even iets wilt duidelijk maken over Burum

Ik wil u niks duidelijk maken over Burum.
Wel me elkaar kommuniceren en proberen te helpen, problemen op te lossen. Dat is zo de bedoeling van dit board.
Citaat:
Die foto's van u zeggen mij niets. Ik zat er dagelijks intern(nu vut), dus ben beter geinformeerd

Vreemd, als je er dagelijks gewerkt hebt, dan moeten die foto´s u toch wel wat zeggen.
Ze komen namelijk --HIER-- vandaan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Nu is het zo dat het het bij de ontvangst van HD signalen op Astra 23,5° oost in tegenstelling tot SD signalen op Astra 19,2° oost en FEC van 5/6 in plaats van 3/4 gebruikt wordt.


DVB-S2 heeft een efficiëntere foutcorrectie dan DVB-S, waardoor je met een lagere FEC toe kan. Dat plus de mogelijkheid 8PSK te gebruiken is het bandbreedtevoordeel van DVB-S2.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Klaas Klus

Nog een keer dan. Die fotoos zeggen mij niets, omdat ik alle paadjes daar wel heb bewandeld en elke schotel zelf wel onder handen heb gehad. Wat zeggen die fotoos mij dan, niets helemaal NIETS. Iets wat je tastbaar in je handen hebt gehad, wat zegt mij zo'n printje dan. Iedereen kan zomaar fotoos ergens wegplukken en laten zien, met onderbouwing,"kijk mij eens dit weet ik".

 

Wat de zenders betreft op hd gebied. Hier heb ik al eens een aanmerking gemaakt. Zorg dat uw schotel goed is afgesteld op 23 , het signaal van 19 en 28 is veel sterker dan 23 en met ee duo LNB inschroeven op 23 en afstellen 19 zal dan even iets verliezen wat U niet eens zult bemerken.

 

Ik heb mijn insteek gehad en gemaakt en als iemand zo'n kapje wil kopen doet hij dat, maar de nadelen zijn groter als de voordelen. AUTOWAS doet wonderen.

 

Bij deze haak ik af in deze voor mij zolangzamerhand zinloze discussie. Neem niets van mij aan en luiter naar ONZIN verhaaltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Klaas Klus
Meneer sattaz in mijn vorig stukje heb ik een paar ervaringen neer gezet van de raar kapje(parraprot) duren naam dus veel verwachtingen.



@Klaas Klus,

In jouw reactie heb je geschreven dat een goede satboer nooit
een paraprot zal verkopen, dat er water op het kapje zal blijven hangen,
dat het alleen maar geldklopperij is en dat het een broodje aap verhaal is.

Ik heb gevraagd naar jouw eigen ervaringen maar die kan ik niet vinden.

Daarom nu expliciet de vraag of je zelf ervaring hebt met de paraprot.
Heb je ooit zo'n paraprot gehad of getest?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
en in sommige zitten de zelfde LNB's als die wij gebruiken.

Ja, dat is de schotel van de portier...die bij de hefboom zit aan de ingang en ´s avonds en ´s nachts TV zit te kijken.

Avatar? :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Klaas Klus

P.S: er zijn meerde mensen bij mij geweest in de zomer, omdat ze ontvangst problemen hadden, geen water, heldere lucht mooi weer zonnig 30 graden. En dan, weten jullie wel hoe heet zo'n LNB word van binnen, de zon in de schotel en brand vele uren op zo'n lnb. Ja en dan weer dat kapje, die zorgt voor oververhitting en kapot lnb weer geld voor de satboer, nieuwe lnb.


Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Klaas Klus
Meneer sattaz in mijn vorig stukje heb ik een paar ervaringen neer gezet van de raar kapje(parraprot) duren naam dus veel verwachtingen.


@Klaas Klus,

In jouw reactie heb je geschreven dat een goede satboer nooit
een paraprot zal verkopen, dat er water op het kapje zal blijven hangen,
dat het alleen maar geldklopperij is en dat het een broodje aap verhaal is.
Ik heb gevraagd naar jouw eigen ervaringen maar die kan ik niet vinden.

Daarom nu expliciet de vraag of je zelf ervaring hebt met de paraprot.
Heb je ooit zo'n paraprot gehad of getest?


Origineel bericht van: Klaas Klus
Lezen in stuk geschreven 9.17 uur. onder P.S en daar staan bevindingen


@Klaas Klus,

De standaard paraprot is gemaakt van doorzichtig kunststof
en die werkt echt niet als een lens die oververhitting veroorzaakt.
In de zomer gaan sowieso veel lnb's zonder paraprot kapot
dus is het moeilijk om daar als oorzaak de paraprot voor aan te wijzen.
Wellicht dat een zwarte ondoorzichtige overkapping voor hittestuwing
kan zorgen maar zoals gezegd is de standaard paraprot van
doorzichtig kunststof en is hittestuwing niet van toepassing.

In jouw P.S. van 09:17 uur staat echter niet het antwoord
op mijn expliciete vraag die als volgt luidt.
Heb je ZELF ooit een paraprot gehad of getest?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Klaas Klus

Als u mij liever kwijt bent dan heb ik liever dat u dat zegt. Maar niet met verkapte uitlokkingen beginnen. Nu bent u zeer laag gezonken en nu komt de oude stijl sat4all weer naar boven. Dictoriaal en mensen als die weerwoord kunnen geven de mond snoeren. Nu snoer mij de mond dan, maar begin niet nogmaals met uitlokken van.

 

En nu zeg ik het direct en recht in jou gezicht je bent een onbenul door je op dit vlak te begeven.Maar dit was de oude stijl altijd al en er is totaal geen biet veranderd en de moderatoren al hellemaal niet. Wat dacht jij ik zal hem even uitlokken nu dat heb jij je bent voor mij een idioot met grote letters. En blok mij maar en gooi mij er maar af. Ik vind jou een misselijkmaken kereltje met zeer weinig hersens die eigenlijk een door gespoeld moesten worden. Gegroet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klaas, jij bent net zo welkom op dit board als ieder ander.

Een reaktie van jouw kant lokte ik inderdaad een beetje uit maar het was zeker niet de bedoeling om dit in een boosheid van jouw kant te doen ontaarden. Vandaar mijn excuses hiervoor.

 

Een ban geven gebeurd niet zo gauw, misschien was dat vroeger wel gebeurd en onze aanpak is nu juist heel anders.

 

Als je iets niet zint, dan stuur je mij een PM.

 

Bij deze stuur ik je ook een PM want wat daar in staat zet ik niet openlijk op het board.

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...