Ga naar inhoud

Ontvangst van HD zenders bij Regen bij CD.

Aanbevolen berichten

Gast Klaas Klus
Geplaatst:

Met uw bijval ik deze ben ik het volkomen eens. Maar mensen moeten zich goed realiseren dat de HD zenders van Astra 23 komen en 23 ik niet zo krachtig als 19. Deze opstellingen zijn allemaal gekomen toen er nog geen HD was. Nu dit er wel is loopt de kwaliteit ook achteruit. om dit te compenseren zal men toch naar een iets grotere schotel moeten. Kijk eens goed naar het plaatje 23 zit aan de buitenkant en de refectie komt scheeft in de schotel en gaat enig sinds scheef naar de lnb dus altijd kwaliteit verlies.

Op mij wavefrontier 90 is dat presies hetzelfde, de gewone zenders zijn heus wel goed ontvangst op alle zenders zowat 98% sterkte maar de HD zenders lopen terug naar ongeveer 85%. En dit merk je toch wel en vooral bij onstuimig weer..

Ik wil in de zomer er straks een iets betere LNB aan hangen heb er nu smart op maar wil een lnb met betere signaal

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Echt een kwestie van goed uitrichten.
Signaal op die TP is idd minder dan andere,
maar nog zeker sterk genoeg om een beste bui te weerstaan.

De grootste "problemen" bij slecht weer heb ik op de 12.188H op Astra 3. Kon wel eens een van de zwakste transponders zijn. Misschien ook wel de goedkoopste voor CD.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Gast Klaas Klus
Geplaatst:

Echt een kwestie van goed uitrichten.

Signaal op die TP is idd minder dan andere,

maar nog zeker sterk genoeg om een beste bui te weerstaan

Het lijkt wel of de Moderatoren altijd denken, dat deze het beter weten. Bij mijn weten gebruikt u een lnb van CD. Deze geeft al problemen met 23 en moet ingeschroef worden op 23(normaal 19) om een beter signaal HD te krijgen.

Waarom houdt u stug vast aan goed uitrichten, waarom zouden mensen die al meer als 25 jaar sat freek zijn(ik) er geen verstand van hebben. Water is een zeer slecht doorlaten materiaal vor sat signalen.

Zelf gebruik ik een wavefrontier 90 6 lnb's en of ik die lnb's nu in het midden zet of helemaal links of rechts, maakt geen donder uit ik heb zeer goed beeld en een gemiddelde van meer als 95% signaal zou deze dan niet goed uitgericht staan. Dacht het wel en toch ook ik kan het bemerken met regen dat de HD zenders terug lopen.

Ik zeg niet dat ik alles beter weet en beter doe, maar neem dit nu maar gerust aan van mij.

Gast Klaas Klus
Geplaatst:

Ga lekker door met afzeiken en ja ik ben zeer goed van zaken op de hoogte. U zou eens moeten weten. En zelf van uw hobby het zend amateur ben ik zeer goed op de hoogte en ben vaak bezig met eigen beelden en dan weet ook ik dat goed afregelen een must is. Maar mensen helpen is wat anders als iedere keer tegen een aan schoppen en dat doet u nu wel. Ik wil dan ook niet verder met u in dis. Het ga je goed wijsneus.

Geplaatst:

Hou het aub gezellig hier wink

Wij verschillen blijkbaar van mening,geen punt voor mij hoor...

Maar laten we mekaar aub in onze waarde laten en niet gaan schelden.

Ik kan je desgewenst wel een screenshot van de waarden laten zien

mocht je m'n woorden echt in twijfel nemen.

En idd,ik heb een duo lnb.

Niet één van CDS,maar een andere die ook op een 88cm triax past.

die van CDS schijnt het beste op een 64 of 78 cm te werken.

Geplaatst:

die van CDS schijnt het beste op een 64 of 78 cm te werken.

Dat klopt, daar is ie voor gemaakt. Ik denk dat dat soms wel even wordt vergeten.
Losse lnb's zijn dus eigenlijk een betere oplossing bij fine tunen.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Probleem wat ik hier heb is toch niet probleem met het uitrichten.

Met goed weer is de signaalsterkte op bijv sbs6 HD 85 procent op de VU, enkel bij regen loopt deze dus terug met ongeveer 20 to 30 procent.

Wanneer het stopt met regenen is dit probleem nog aanwezig.

Als ik de druppels afveeg van de LNB's is dit opgelost.

Ik heb dit enkel met de 2 nieuwe inverto lnb's (quad) die ik heb geplaatst.

Dit doet zich ook op alle andere zenders voor dus niet enkel astra3.

Geplaatst:

Enig idee hoe je dit nu kunt oplossen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: _Bartje_
Probleem wat ik hier heb is toch niet probleem met het uitrichten.
Met goed weer is de signaalsterkte op bijv sbs6 HD 85 procent op de VU, enkel bij regen loopt deze dus terug met ongeveer 20 to 30 procent.
Wanneer het stopt met regenen is dit probleem nog aanwezig.
Als ik de druppels afveeg van de LNB's is dit opgelost.
Ik heb dit enkel met de 2 nieuwe inverto lnb's (quad) die ik heb geplaatst.
Dit doet zich ook op alle andere zenders voor dus niet enkel astra3.

Zelf heb ik de waarden tijdens of na een bui niet gemeten,
kijk gewoon of het beeld normaal blijft of dat 't begint te haperen/wegvalt.
Best kans dat hier de waarden ook zoveel zakken als bij jou.
Maar 't beeld valt iig nog niet weg.

Op mijn LNB zullen ook zeker wel druppels blijven zitten lijkt mij.

Geplaatst:
Origineel bericht van: _Bartje_
Ik heb hier met mijn opstelling hetzelfde probleem.
Triax multiblok, dit doet zich echter enkel op de 2 inverto LNB's voor.
Signaal zakt van 85 procent op bijv SBS6 HD terug naar 58 procent op de VU+ met de regen nu.
Ga ook eens experimenteren met beschermkapje.

@_Bartje_,

Welke Inverto lnb's zijn dat?
Waarschijnlijk geen Inverto Black Ultras, die presteren normaal gesproken zeer goed.

Nadat je optimaal hebt uitgericht wil de toepassing van een paraprot vaak helpen om beeld bij (hevige) regen te houden.
Zie ook diverse andere topics over de paraprot waar deze met succes is toegepast.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:

Op mijn LNB zullen ook zeker wel druppels blijven zitten lijkt mij.

Ja, daarom ben ik ook geinteresseerd in welk merk zich het minst van de regen aantrekt.
Ik had gisteren bij een zware regenachtige dag bij een smalle alps ook behoorlijk signaalterugval, wel 20-25%.
Ik had KetnetHD nog op 27% signaal staan. Nog wel beeld, trouwens. Maar mijn SAB gaf bijna rood aan.

Geplaatst:

@ Bartje,

Die lijken dus op de Alps. Wellicht is die lange snuit toch neerslagovergevoelig dan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen