Spartacus Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Ik wil deze Freecom gebruiken i.c.m. de DM800. Wil dan (HD)films op de network drive plaatsen vanaf mijn PC en deze afspelen op de Dreambox. Is dit mogelijk?
Satdorus Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Ik kan in de specificaties niets terug vinden over samba/cifs/nfs server. Je kan hem wel als usb disk aan je pc hangen en dan delen Ik zelf zou er daarom niet aan beginnen.
xilorp Geplaatst: 3 mei 2010 Geplaatst: 3 mei 2010 Freecom en de dreambox is niet lekker.....volgens mij vind de networkbrowser hem niet eens. Ik zou er ook niet aan begingen.......neem een goede nas een qnap oid. Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
Spartacus Geplaatst: 6 mei 2010 Auteur Geplaatst: 6 mei 2010 Bedankt voor jullie replies. Is dit dan wel mogelijk/werkzaam: Via USB aansluiten op de DM800. Via netwerk op mijn PC.
Tonskidutch Geplaatst: 6 mei 2010 Geplaatst: 6 mei 2010 mounten aan een networkdrive is dan ook per LAN / ethernet aansluiting de beste optie maar wel afhankelijk van de netwerksnelheid (throughput en performance bij bepaald fstype, dus liefst nfs of cifs) van het te gebruiken apparaat niet alle networkdrives hebben genoeg bloeddruk per usb aansluiting zul je nagenoeg geen acceptabele throughput en performance bereiken voor HD opnames en / of afspelen. per netwerk op PC mounten kan, maar is afhankelijk van het besturingssysteem daar ook hier nfs de voorkeur heeft bij HD opnames op de windows PC's is meestal enkel cifs mounten mogelijk en vaak net even te langzaam voor HD opnames op een linux PC kun je een nfs-mount aanmaken en die voldoet vaak wel veel beter voor opnemen en afspelen. ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen