robbo Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Ik wilde een nieuwe versie van Openpli flashen en heb daarvoor mijn dreambox uitgezet via het menu. Bij het opstarten met de pijl naar beneden toets ingedrukt, kwam hij niet met *stop*. Nu start hij helemaal niet meer op. Het logo staat in het scherm maar verder niets. Ik heb de nieuwe firmware er dus nog niet eens opgezet. Wat ik al geprobeerd heb: - Opstarten met de pijl naar beneden toets ingedrukt. Hij toont geen *stop* en IP adres. Het lampje van de UTP aansluiting brand niet. - Dreamup via een USB to serial kabel - Dreamup via een oude laptop met 'echte' seriele poort Bij geen van beide computers wordt de box herkend. De kabel is goed want dreamup herkent mijn DM500 wel via dezelfde kabel. - Opstarten van de box met pijl omhoog toets ingedrukt om de flash te clearen. Geen resultaat - Ik heb alle toevoegingen er uit gehaald (hdd, dvd, compact flash kaart, ziggo kaart). Geen resultaat De box heeft spanning. De hdd draait en de dvd speler krijgt ook spanning. Ik krijg het dreambox logo op het schermpje. Is er nog iets wat ik kan proberen voordat ik er mee terugga?
vGnp Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Komt er ERROR door het Dream logo te staan? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
robbo Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Hij laat geen error zien. Ik heb een foto bijgevoegd.
vGnp Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Probeer het eens met de HDMI kabel afgekoppeld. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Satdorus Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Houd je de pijlknop wel ingedrukt ...... dus niet loslaten voordat je ipadres ziet. Kan effe duren.
robbo Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Origineel bericht van: vGnp Probeer het eens met de HDMI kabel afgekoppeld. vGnp Ik heb alles behalve de spanningskabel en seriele kabel er uit. Hij staat nu op mijn bureau volledig gestript (extra insteekkaarten etc.) om alles uit te sluiten.
DeBeek Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 En vooral, Zet je hem wel uit en aan met de schakelaar op de achterkant terwijl je de onderste pijl ingedrukt houd.?
caveman Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Je had er toevallig geen 7025 tuner in zitten? Dat lust de voeding niet. DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
mobieltje Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Flashing van een nieuwe firmware (image) via de Browser: klik hier Grts.
DeBeek Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Een tuner van de 7025 "lust" hij prima hoor, die van de 800 echter niet.
robbo Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Ik heb de knop een flinke tijd ingedrukt gehouden en gebruik de powerknop aan de achterkant om hem aan te zetten. Bij mijn DM500 krijg ik in Dreamup (via seriele kabel) direct een reactie als ik er power op zet. Bij de DM8000 niet.
DeBeek Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Hoe wil je hem eigenlijk Flashen ?, uit je uitleg begrijp ik via serieel met dreamup ?. Waarom flash je hem niet gewoon via je netwerk ?. Ledje bij de netwerkaansluiting brand pas als je de box aan het netwerk hebt hangen.
robbo Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Mijn dreambox heeft vlekkeloos gedraaid met de insteekkaarten zo lang ik hem heb. Ik heb de aanwijzingen op de flash pagina gebruikt. Heb even gekeken of ik er met een terminal bij kan volgens deze pagina: http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm-8000-manual-ip Maar dat werkt helaas ook niet. Ik gok dat ik er toch echt mee terug moet
robbo Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Origineel bericht van: DeBeek Hoe wil je hem eigenlijk Flashen ?, uit je uitleg begrijp ik via serieel met dreamup ?. Waarom flash je hem niet gewoon via je netwerk ?. Ledje bij de netwerkaansluiting brand pas als je de box aan het netwerk hebt hangen. Ik probeerde het via het netwerk maar kom niet bij het *stop* scherm. Wat ik begreep is dat je met dreamup via seriele kabel er nog wel bij zou kunnen als het via het netwerk niet lukt.
robbo Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Hij is nog niet helemaal dood. Als ik via Putty connected ben, krijg ik dit: Code: BCM97400ABFFFFFFFF1sSync=0LLMB=0L2=0RAC_I=0RAC_D=0Copy Code...34TUCV© 2007,2008 Dream Multimedia GmbH. All rights reserved.Dreambox DM8000FIRST STAGE 1.00 {BO2345 Maar verder niets..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen