Ga naar inhoud

Dreambox start niet op. Veel geprobeerd. Iemand nog tips?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een insteek tuner van een 7025 icm een switch werkt bij mij in elk geval niet, je hoort de elco's in de voeding doorslaan.

Resultaat: continu rebooten. Dacht dit een bekend gegeven was, blijkbaar niet dus..

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Geplaatst:

Ik zou hem eens langere tijd b.v. 1 uur van de spanning halen en hem dan eens proberen op te starten, wil bij electronica storingen wel eens helpen.

Geplaatst:

In mijn 8000's zitten 2 dvb-c tuners die uit 2 7025+ dm's komen. En ze zitten er al meer dan een jaar in. Hoezo problemen?

Gert.

Origineel bericht van: caveman
Een insteek tuner van een 7025 icm een switch werkt bij mij in elk geval niet, je hoort de elco's in de voeding doorslaan.

Resultaat: continu rebooten. Dacht dit een bekend gegeven was, blijkbaar niet dus..

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Als ik hem flash doe ik dat met de bovenste knop!!

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

Dreambox 800 HD SE

Geplaatst:

Ik had een extra tuner geplaatst, na een tijdje kreeg ik problemen met de ontvangst. Switch stond heen en weer te schakelen, tevens zoemend geluid uit elco's van de voeding. Switch vervangen door Triax 4/1 switch, nog steeds hetzelfde, LNB vervangen nog steeds hetzelfde. Tuner verwijderd en geluid uit voeding was weg, switch werkte weer normaal, en geen re-boots meer. Vandaar mij conclusie dat een 7025 tuner niet altijd lekker functioneert.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Geplaatst:
Origineel bericht van: sanders
Bij mij hetzelde probleem gehad terug naar dream gegaan en die hebben er een nieuwe bootloader ingezet.

Ik ben bang dat er niets anders op zit. Dank allemaal voor het meedenken!
Geplaatst:
Origineel bericht van: robbo
Ik ben bang dat er niets anders op zit. Dank allemaal voor het meedenken!

Als je de box snel terug wilt, dan kun je direct bij Dream een RMA aanmelden.
Voor zover mij bekend hebben 8000 boxen voorrang.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:
Origineel bericht van: DeBeek
Een tuner van de 7025 "lust" hij prima hoor,
die van de 800 echter niet.

Die van de DM800 lust hij ook.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Geplaatst:
Origineel bericht van: APPLE
maar 4 weken ben je hem altijd kwijt

Hmm. Is er niemand in Nederland die er (tegen betaling) een nieuwe bootloader in kan zetten? Naar Duitsland opsturen is ook niet gratis.
Geplaatst:
Origineel bericht van: robbo
Origineel bericht van: APPLE
maar 4 weken ben je hem altijd kwijt

Hmm. Is er niemand in Nederland die er (tegen betaling) een nieuwe bootloader in kan zetten? Naar Duitsland opsturen is ook niet gratis.

let wel: bij iedere reparatie die niet door Dream wordt uitgevoerd, vervalt de garantie op het toestel

zie je garantiebewijs

groetjes

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

• 1 maand later...
Geplaatst:

Even een update. Ik heb de box op 10 juni aan het eind van de dag opgestuurd naar Dream en heb hem vandaag terug gekregen. Het heeft dus iets minder dan 11 dagen geduurd.

Ze hebben de bootloader 1 vervangen en hij deed het weer.

De laatste Openpli er op gezet, hij herkende mijn backup en hij doet het weer alsof hij nooit weggeweest is.

Niets dan lof. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Geplaatst:

de dreambox 8000HD is zeker niet de goedkoopste, maar de service van Dream is wel de beste, die ervaring ben ik ook al rijk. en ja, ook die van mij was 11 dagen weg.

groetjes,

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen