Jan Ambers Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Ik heb een chasis GR2.2 waarvan het niet mogelijk is de zender af te stemmen met beste beeld op beste geluid. Ik vermoed een AFC fout. Hoe dit afstemmen, want de spoelen zitten in de afgeschermde audio module?
Steve Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 afscherm blikje verwijderen en spoel 5001 iets bijregelen (deze zit in het afgeschermde blikje)een heel iets naar links of rechts draaien.en dan opnieuw kanalen laten zoeken
Jan Ambers Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Op schema zit spoel 5001 op pag B, en is vast en heeft niks met AFC te doen??? Op SM GR2.2 pag G zit in het audioblik ook de videodetectie en zal een van de spoelen 5035-5040 zijn? Is mono uitvoering. Nu zit ook een sisklank in de S uitspraak.
Jan Ambers Geplaatst: 6 mei 2010 Auteur Geplaatst: 6 mei 2010 Digitaal geluid is nu in orde, maar op een zender met AM geluid zit er een brom in??? (Regionale omroep) Hoe krijg ik die brom eruit?
Jan Ambers Geplaatst: 6 mei 2010 Auteur Geplaatst: 6 mei 2010 Ondertussen vastgesteld dat het een slecht kontakt is een tik op de print en de brom is weg, en blijft soms gans de dag weg, da's erger het is niet reproduceerbaar!
Jan Ambers Geplaatst: 6 mei 2010 Auteur Geplaatst: 6 mei 2010 Het kan nie op van 't goeie, nu bromt 'm op alle zenders (beeld perfekt) en ipv digitaal stereo op scherm bij zenderzappen geeft ie nu mono en bromt erop los?????
Jan Ambers Geplaatst: 14 mei 2010 Auteur Geplaatst: 14 mei 2010 Problem solved: SMD componenten die los kwamen te zitten... Na verwijderen van blikken afscherming, en lossolderen van de IF print, deze onder de lope gehouden... Diverse condensatoren bleken een zwart lijntje te hebben langs een of beide kanten... Verse soldeer bracht de oplossing, speelt nu al enkele dagen zonder brommen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen