Ga naar inhoud


Advies gevraagd aankoop rolluiken


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Gast Kimble

Hallo Medesatters,

 

Zon staat zomers hinderlijk binnen (dus warmte en fel licht) en in de winter is het hier in de polder vannuit iedere windrichting het huis een windvanger.

 

Screens zijn leuk voor in de zomer maar daar heb ik in de winter niks aan. Dus moeten er rolluiken komen.

 

Nu kan ik vannuit het

Oosten goedkoop aan rolluiken komen, maar ik zit te dubben over de uitvoering. Prijstechnisch maakt het niet zo heel veel uit tussen kunststof of "jappenstaal" (lees: aluminium uit het verre oosten, legering onbekend)

 

Wat is wijsheid;

 

Kunststof wit of in een kleurtje (ongeisolleerde lamellen)

 

Geanodiseerde aluminium wit of in een kleurtje (geisolleerde lamellen)

 

Kunststof gecoat alumiunium wit of in een kleurtje (geisolleerde lamellen)

 

Op de benedenverdieping heb ik 3 buitendeuren (1 mag niet ivm brandweer), 6 ramen en op de bovenverdieping 2 ramen.

 

Ook de bediening. Heb in Brabant staaldraad en band gehad maar hier wordt ook een stangbediening en motor aangeboden. Motor lijkt me wel wat voor een paar ramen met RF, hoewel middels een timer eea icm met RF en een motor lijkt me ook wel wat.

(Problemen met RF zou kunnen zijn de RC-hobby van mijn zoon, de DECT, Wifi, Weerstation en de vele piraten (drukken radio3 e.d. weg in het weekend))

 

Nu lees ik her en der middels Google dat de buismotoren wel van een aardige kwaliteit moeten zijn, daar ze niet gelukkig zijn met vocht. Moet ik alles afkitten met siliconenkit oid of gewoon geen Oosterse motoren kopen (oftewel heel de rolluiken daar niet kopen).

 

Wil graag een kleurtje en weet dat alleen aluminium geanodiseerd vrij kleurecht is zelfs na 10 jaar. Zijn er hier adviezen over.

 

De lokale leveranciers prijzen natuurlijk hun product de hemel in uit eigen assortiment.

 

Wellicht dat er tussen de inmiddels 22538 leden leden zijn met ervaringen (positief en negatief) en met tips.

 

 

Ander punt is het boren van een gat van buiten naar binnen. Heb ooit van een tweedehands-site een rolluik gekocht en opgehangen, maar toen ik van buiten naar binnen boorde, kwam er een vlak sierpleister van de muur van ongeveer 8 cm doorsnede rondom het gat. Hoe ga je dat tegen ? Lijmklem met plankje erop gaat niet, moet het glas eruit. Kan wel bij de openklappende ramen.

 

Gaarne jullie ervaringsdeskundige commentaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van rolluiken weet ik niks, maar als je van buiten naar binnen boort en het is een stenen muur dan altijd de laatste 4 a 5 cm zonder klopen, en al te veel duwen, boren, heb je een betonen binnen muur, is mijn advies van binnen naar buiten en het laatste stuk weer zonder kloppen. (wel goed mikken dan :D)

 

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Wat is wijsheid

Even de greppel over en bij onze Oosterburen kijken.
Daar is wijsheid voldoende over rolluiken denk ik.
Zover woon je d'r niet vandaan laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rolluiken zijn er in veel uitvoeringen

 

het beste is een Somfy motor kost wat duurder maar gaat veel langer mee.

 

 

het beste type rolluik voor aan huis is mini E van heroal.

 

 

voor de rest vraag prijzen aan maar let op dat je niet op papier mini E heb staan en aan de muur een veel dunere lamel heb (van buiten zie ja dat niet maar betreft de kwaliteit is hij veel slechter).

 

 

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kan ik vannuit het

Oosten goedkoop aan rolluiken komen, maar ik zit te dubben over de uitvoering. Prijstechnisch maakt het niet zo heel veel uit tussen kunststof of "jappenstaal" (lees: aluminium uit het verre oosten, legering onbekend)

 

Wat is wijsheid;

 

Kunststof wit of in een kleurtje (ongeisolleerde lamellen)

kunstof breek na 5 jaar ongeveer

Geanodiseerde aluminium wit of in een kleurtje (geisolleerde lamellen)

lichte kleur blijft langer mooi

 

 

Ook de bediening. Heb in Brabant staaldraad en band gehad maar hier wordt ook een stangbediening en motor aangeboden. Motor lijkt me wel wat voor een paar ramen met RF, hoewel middels een timer eea icm met RF en een motor lijkt me ook wel wat.

(Problemen met RF zou kunnen zijn de RC-hobby van mijn zoon, de DECT, Wifi, Weerstation en de vele piraten (drukken radio3 e.d. weg in het weekend))

staaldraad en draaistang is nooit goed (staaldraad wordt stug en draaistang draait men vaak de mat in de bak)

 

 

Nu lees ik her en der middels Google dat de buismotoren wel van een aardige kwaliteit moeten zijn, daar ze niet gelukkig zijn met vocht. Moet ik alles afkitten met siliconenkit oid of gewoon geen Oosterse motoren kopen (oftewel heel de rolluiken daar niet kopen).

Somfy is de bste ook rts uitvoering stoort niet

 

Wil graag een kleurtje en weet dat alleen aluminium geanodiseerd vrij kleurecht is zelfs na 10 jaar. Zijn er hier adviezen over.

donkere kleur kan ook zet hem in de auto was

 

De lokale leveranciers prijzen natuurlijk hun product de hemel in uit eigen assortiment.

Vraag of ze de rolluiken zelf bouwen of er een fabriekant achter zit in verband garantie

 

 

 

 

Ander punt is het boren van een gat van buiten naar binnen. Heb ooit van een tweedehands-site een rolluik gekocht en opgehangen, maar toen ik van buiten naar binnen boorde, kwam er een vlak sierpleister van de muur van ongeveer 8 cm doorsnede rondom het gat. Hoe ga je dat tegen ? Lijmklem met plankje erop gaat niet, moet het glas eruit. Kan wel bij de openklappende ramen.

 

een goede monteur weet waneer hij de boor van klopen af zet zonder schade in huis

 

Gaarne jullie ervaringsdeskundige commentaar

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gladys

Hier 6 aluminium rolluiken. Ongeïsoleerd. Donkergroen. Kleur na 10 jaar nog prima. Een wegens inkijk buren altijd omlaag. Zelfde kleur als de andere. Allemaal met trekband. Geen probleem met de band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De levensduur van de band is voor 90% afhankelijk van de montage. Ik heb hier banden wie snel kapot gingen, omdat ze ergens langsschuurde, was gelukkig eenvoudig op te lossen met een vijltje, en banden welke al 5 jaar erop zitten en er nog net zo uit zien als de dag van de montage.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alu rolluiken met isolatie en kleur en somfy motoren.Geen handbediening gaat stroef na al een jaar rommel uit de spouw muur gaat ertussen zitten.

 

Motoren nu te krijgen met 1 afstandsbediening en meerdere motoren.

Heb 10 jaar die dingen opgehangen en er veel in handen gehad,

als ik ze soms nog tegen kom zijn de kleuren nog perfect.

 

Daarbij help ook het onderhoud 1 keer per jaar schoonmaken en insmeren met autowax.

 

succes met je beslissing.

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 jaar geleden een rolluik gekocht via een webwinkel en moest het ding dus zelf monteren.

Nu weet ik niet hoe het bij jou zit, maar als je het ding net als bij mij op het kozijn moet monteren dan dien je het gat te boren door het kozijn en dus niet door de stenen muur.

Verder stelt het echt geen fluit voor om het ding op te hangen.

De 2 geleiders onder het rolluik drukken en de geleiders vastboren. Voila....

 

Met 2 man is wel net zo makkelijk..... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimble

Ok, het begint wel duidelijk te worden.

 

-Geen kunststoffen rolluiken

-Bij voorkeur witte kleur

-Als het kan degelijke Somfy motoren

-Gat boren eerst in de klopstand en ben ik ongeveer half in de tweede muur (kalkzandsteen) overgaan op de boorstand en de boor het werk laten doen.

 

-Het wordt dus een geisolleerde aluminium uitvoering.

 

Blijven er nog wat vragen open. Montage moet op muur ivm nieuwe kozijnen komende zomer (aluminium) en de garantie vervalt als ik daar wijzigingen in aanbreng (dus ook gaten boren oid). Is het echter beter om op de kozijnen te monteren ? (dan zou ik een offerte moeten laten maken door de kozijnenleverancier, wellicht extra korting ;))

 

Bedieningsvraagstuk. Ik stap dus af van rol, band en stang en neem buismotoren. Nu kan ik kiezen uit verschillende opties;

-Draaischakelaar up/down

-Draaischakelaar up/down met memory functie wanneer ik de handeling gedaan heb en hij dit in de autostand steeds iedere 24 uur herhaald.

-Druktoetsbediening met RF mogelijkheid (max 5 rolluiken(circuits) per kanaal (lees:handzender heeft 5 knoppen up/down met aan achterkant kanalen A t/m D). Deze laatste kan icm met een accessoires, zijnde een rook(gas/dioxine)melder die de boel in up zet.

 

Onderhoud is dus autowax. Is PTFE (pasta) goed om in de lamellen-geleiders te doen ?

 

Dan de montage (behoudens waarop). Moet ik eea afkitten met zuurvrije siliconenkit ? (Voegen zitten vrij diep).

 

Loop ik ook nog aan tegen diverse cassette vormen en lammellen breedte. Wat is het beste, of zijn dat modetrends.

 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop dat spul in Duitsland en nergens anders. Die weten hoe dat moet.

Mijn rolluiken zijn bij het huis opgeleverd, nu 15 jaar oud en geen spatje slijtage.

Ze zijn van kunststof en er zit geen barst of iets dergelijks in.

Ook de banden zijn nog als nieuw en de rolluiken worden bijna dagelijks gebruikt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Koop dat spul in Duitsland en nergens anders. Die weten hoe dat moet.
Mijn rolluiken zijn bij het huis opgeleverd, nu 15 jaar oud en geen spatje slijtage.
Ze zijn van kunststof en er zit geen barst of iets dergelijks in.
Ook de banden zijn nog als nieuw en de rolluiken worden bijna dagelijks gebruikt.


Waarom duitsland ik hang die dingen al 25 jaar en de duitse werken vaak met pvc lamel want hun ramen zijn vaak kleiner.


Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...