Ga naar inhoud


Advies gevraagd aankoop rolluiken


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

een voordeel is wel dat het daar veel inbouw is niet de kasten op de muur

 

ga voor een goed produkt en vraag de kozijn leveransier of hij inbouw kan leveren want op het kozijn is geen porum

 

afkitten is niet echt nodig achter de bak en de zijgelijder tochtband plaatsen is afdoende waardoor de lichtdichtheid groter word hellemaal met diepe voegen

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites


Blijven er nog wat vragen open. Montage moet op muur ivm nieuwe kozijnen komende zomer (aluminium) en de garantie vervalt als ik daar wijzigingen in aanbreng (dus ook gaten boren oid). Is het echter beter om op de kozijnen te monteren ? (dan zou ik een offerte moeten laten maken door de kozijnenleverancier, wellicht extra korting ;))

 

Montage op de muur is beter kost meer tijd maar ziet er ook beter uit

 

Bedieningsvraagstuk. Ik stap dus af van rol, band en stang en neem buismotoren. Nu kan ik kiezen uit verschillende opties;

-Draaischakelaar up/down

-Draaischakelaar up/down met memory functie wanneer ik de handeling gedaan heb en hij dit in de autostand steeds iedere 24 uur herhaald.

-Druktoetsbediening met RF mogelijkheid (max 5 rolluiken(circuits) per kanaal (lees:handzender heeft 5 knoppen up/down met aan achterkant kanalen A t/m D). Deze laatste kan icm met een accessoires, zijnde een rook(gas/dioxine)melder die de boel in up zet.

 

Somfy RTS kan je wel uitberijden tot zoveel rolluiken als je wil maar heet het grote voordeel dat je met 1 druk op de knop alles dicht heb ( kijk is bij somfy op de site)

 

 

 

Dan de montage (behoudens waarop). Moet ik eea afkitten met zuurvrije siliconenkit ? (Voegen zitten vrij diep).

yep als je het netjes doe zie je er niets van

 

 

Loop ik ook nog aan tegen diverse cassette vormen en lammellen breedte. Wat is het beste, of zijn dat modetrends.

schuine bak en Type mini E ( rond geeft meer onderhoud betreft schoon maken)

 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ferrarisat
een voordeel is wel dat het daar veel inbouw is niet de kasten op de muur

ga voor een goed produkt en vraag de kozijn leveransier of hij inbouw kan leveren want op het kozijn is geen porum

afkitten is niet echt nodig achter de bak en de zijgelijder tochtband plaatsen is afdoende waardoor de lichtdichtheid groter word hellemaal met diepe voegen


voor inbraak is kit beter en voor vocht

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimble
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Koop dat spul in Duitsland en nergens anders. Die weten hoe dat moet.
Mijn rolluiken zijn bij het huis opgeleverd, nu 15 jaar oud en geen spatje slijtage.
Ze zijn van kunststof en er zit geen barst of iets dergelijks in.
Ook de banden zijn nog als nieuw en de rolluiken worden bijna dagelijks gebruikt.


Duitsland is hier een klein stukje vandaan, dus het zullen dan wel rolluiken worden uit het Oosten, maar niet uit het verre Oosten. Dat is me wel duidelijk geworden.

Maar jij hebt blijkbaar goede ervaringen met kunststof ipv aluminium met een band ipv motoren.

Tja, blijft even een open vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimble
Origineel bericht van: bliksem
de prijs in duitsland is vaak hoger als hier (vraag maar is prijzen op)


kunststof verkoop een goed zonwerings bedrijf niet in nederland


Ok, dan wordt het een dagje uitrekken voor NL en DLD. Zal de maten is gaan mailen naar wat leveranciers her en der voor een offerte en dan langsgaan.

Kunststof lijkt me ook uit te drogen (uit te harden). Kijk maar eens naar een auto van 10 jaar oud.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Koop dat spul in Duitsland en nergens anders. Die weten hoe dat moet.
Mijn rolluiken zijn bij het huis opgeleverd, nu 15 jaar oud en geen spatje slijtage.
Ze zijn van kunststof en er zit geen barst of iets dergelijks in.
Ook de banden zijn nog als nieuw en de rolluiken worden bijna dagelijks gebruikt.


Duitsland is hier een klein stukje vandaan, dus het zullen dan wel rolluiken worden uit het Oosten, maar niet uit het verre Oosten. Dat is me wel duidelijk geworden.

Maar jij hebt blijkbaar goede ervaringen met kunststof ipv aluminium met een band ipv motoren.

Tja, blijft even een open vraag.



Band klopt met inbouw omdat er geen doorgan is van 25 cm maar 5 cm omdat het inbouw is

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bliksem
de prijs in duitsland is vaak hoger als hier (vraag maar is prijzen op)


kunststof verkoop een goed zonwerings bedrijf niet in nederland


Hellemaal mee eens niets aan toe te voegen

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Waarom duitsland

Omdat iedereen, maar dan ook iedereen die dingen hier heeft.
Een aannemer mag geen hier huis opleveren zonder rolladen. Ze zijn dat wettelijk bij nieuwbouw als sinds heel wat jaren verplicht.
Ik vind dat een goede zaak, want die dingen besparen heel wat op energie kosten en je huis is behagelijk warm.
Ik zou ze niet van aluminium willen hebben, de isolatiewaarde is stukken minder.
Is er ooit een lamel stuk, dan zit er een twee drie zo weer een nieuwe in. Een band is ook zo vervangen.

Bij mij is het inbouw maar ik kan er altijd bij. De bakken zijn van binnen extra met styroplex geisoleerd. De bakken vallen in de muur, je ziet ze niet zitten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: bliksem
de prijs in duitsland is vaak hoger als hier (vraag maar is prijzen op)


kunststof verkoop een goed zonwerings bedrijf niet in nederland


Ok, dan wordt het een dagje uitrekken voor NL en DLD. Zal de maten is gaan mailen naar wat leveranciers her en der voor een offerte en dan langsgaan.

Kunststof lijkt me ook uit te drogen (uit te harden). Kijk maar eens naar een auto van 10 jaar oud.


veel bedrijven geven geen prijs per mail omdat je dan romel vergelijk met goed spul.

ikzelf geef ook geen prijzen per mail.

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rolluiken in duitsland bestellen lijkt mij ook logisch ivm dat ze daar veel ervaring hebben,net zoalz de kunstof kozijnen.

Van kunstof kozijnen en zeker ook de glasprijs weet ik dat ze daar veel goedkoper zijn.

Ook mijn velux dakramen met rolluiken waren daar 25% goedkoper.

Ja en om eerlijk te zijn voor de service ben ik daar ook liever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimble

Ja en nee. Weet al wel heel veel meer en keuze is gevallen. Nu is het nog even de offerte's afwachten.

 

Aluminium, geanodiseerd kleurtje, motor, RF+Switch, geisolleerd en montage op/aan de muur. Nederlands fabrikaat.

 

Dus wat dat betreft thank to All

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...