Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft een tijdje stilgestaan.

Heb even beeld gehad, daarna alleen nog zwart/witte "ruis" en geen enkel beeld meer. Is ontstaan na snel vooruit afspelen met beeld.

Als ik er een band in stop, en op afspelen druk, zie ik eerst "tracking" een 5 seconden op de display staan, daarna weergave. VU meters slaan uit.

Via antenne-uitgang alleen geluid, ook geen beeld.

Iemand een idee hoe op te lossen en waar mogelijk de fout zit?

Koppentrommel reinigen met alcohol?

Geplaatst:

Vuile videokop, je kan hem schoonmaken met alcohol, of aceton, maar heb je ervaring mee, anders kan je het beste een videoband er in doen en deze een tijdje in video search rewind laten lopen, dit wil ook nog wel eens helpen, zonder dat de kap eraf moet. gebruik een stukje niet pluizige stof bv een laken.

Als het helemaal niet wil een oude tape gebruiken, video op play zetten en heel voorzichtig je vinger ( nagel) langs de videotape laten gaan, dit zonder enige kracht uitvoeren omdat je anders de kopjes afbreekt.

Geplaatst:

Het probleem lijkt opgelost te zijn na het grondig met alcohol reinigen van de videotrommel (koppen).

Ik was wat geschokt, dat ik helemaal geen beeld meer had. Ik had verwacht toch nog wel iets te zien, maar nu is het beeld weer top.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
of aceton,

Dat zou ik sterk afraden.
Dan zijn de koppen echt onmiddelijk naar de kloten.

Echt niet, dan had ik er al honderden moeten vervangen in het verleden. Hoewel aceton nu niet meer gebruikt mag worden in werkplaatsen is het een prima middel om koppen schoon te maken, droogt ook mooi schoon op, waar andere middelen nog wel eens een residu achter laten.
  • Moderator
Geplaatst:

Aceton is idd niet een beste keus.

De spoelen op de koppen zijn (meestal) gelijmd en aceton vreet deze lijmlaag aan.

De draden v.d spoelen gaan dan vroeg of laat los.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen