AEO Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Hallo, Sinds al een aantal uren heb ik geen ontvangst op Nederland 1 en 2, RTL 4, Brava HDTV, NGC HD, Discovery Showcase HD, Eén HD en SBS 6 HD. Kijk ik even verder, dan zie ik dat het om twee transponders op de Astra 3 gaat, 11739V en 11856V Zijn er meer die op deze transponders geen ontvangst hebben? Er is totaal geen signaal meer! Ben ik de enige, of zijn er meer die hier last van hebben? Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
jan5000 Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 hier gewoon beeld op alle hd zenders coolstream neo
AEO Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Vreemd, want al de overige zenders doen het wel. Op deze twee transponders heb ik totaal geen signaal meer, ik gebruik een twin lnb, en op beide uitgangen, dus op beide tuners, geen signaal op deze transponders (11739 en 11856), beiden verticaal gepolariseerd. Maar andere verticale transponders doen het dus wel! Waar zou dat dan aan kunnen liggen? Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Moderator ceesv Geplaatst: 4 mei 2010 Moderator Geplaatst: 4 mei 2010 Misschien LNB defect? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
AEO Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Ik denk van niet, ik heb zojuist een andere twin lnb genomen, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb een aparte schotel precies op de Astra 3 gericht staan, en bij de andere twin-lnb precies hetzelfde. Er is vrij zicht, er zijn geen obstakels, ra...ra....? Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
sat1 Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Ja krijg net van een kennis ook dit bericht binnen, heb een activatie aangevraagd maar deze werkt nog steeds niet.
AEO Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Het heeft niets met een activatie te maken, want als het alleen dat zou zijn, dan is er signaal maar geen beeld of geluid. Het ging om het geheel ontbreken van signaal. Het vervangen van de twin-lnb richtte niets uit, maar ik heb even de beide transponders in het menu gecontroleerd. En wat bleek? Ze waren om voor mij nog volkomen onverklaarbare reden veranderd in DVB-S, terwijl ze DVB-S2 waren! Ik heb beide transponders geheel verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en daarna de zenders opnieuw ingelezen en op hun plek gezet, probleem opgelost, maar wel bizar he? Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
edbe Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 misschien je box eens op nieuw opstarten ??? 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Eduard07 Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 f-connectoren, vocht in de bekabeling. In ieder geval betreft het twee verticale transponders, dus polariseert de lnb niet. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
AEO Geplaatst: 5 mei 2010 Auteur Geplaatst: 5 mei 2010 Nee, het zat niet in de lnb, want die had ik juist vervangen toen ik in de eerste reacties las dat anderen wel gewoon beeld en geluid hadden. En het betrof de door mij al eerder vermelde twee transponders, die wel verticaal zijn, maar andere verticaal gepolariseerde zenders werden wel ontvangen! Ook de stroom uit en dan opnieuw opstarten leverden niets op. Totdat ik in het menu deze twee transponders controleerde, en ontdekte, dat ze niet meer DVB S2 waren, maar gewoon DVB S. Dus dat blijkt te kunnen gebeuren, de Topfield veranderde gewoon spontaan de instelling van een ingelezen transponder. Wel bizar dus, want dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Eduard07 Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Tsja, daar had ik nog even niet aan gedacht (Jij natuurlijk ook niet.) Bedankt dat je dit even post! Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
AEO Geplaatst: 6 mei 2010 Auteur Geplaatst: 6 mei 2010 Ach, weet je, dit soort ervaringen zijn er gewoon om van te leren, want als zoiets zich opnieuw voordoet, en ik zie niemand op dit forum melden dat hij een bepaalde zender of transponder niet kan ontvangen, en horizontaal en verticaal werken wel op andere transponers of zenders, dan weet ik nu dat ik die transponders even moet controleren, of ze niet qua instelingen zijn veranderd door de ontvanger. En dit forum is om elkaars bevindingen te delen. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen