Tuneboy Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Hallo, Mijn situatie is als volgt. Vu+ Duo waarbij 1 coax is aangesloten op tuner A. Tuner B is niet aangesloten. Wanneer ik een timer geprogrammeerd heb op bv vijf tv ( Astra 19.2°) en ik ben aan het kijken naar één HD op 23° dan start de opname van vijf tv.(vu+ duo staat ingesteld dat opname altijd voorang heeft) Op zich is dit goed maar wanneer ik dan wil zappen naar vijf TV om het programma dat hij opneemt verder te bekijken krijg ik de foutmelding "afstemmen mislukt". Ik kan dan geen enkele zender meer bekijken die op dezelfde transponder zit als vijf TV. Dus geen VTM of VT4 niks Weet er iemand hoe dat komt? Alvast bedankt
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Dan heb je waarschijnlijk niet aangegeven bij tuner B dat deze doorgelust is van tuner A want dan zou het moeten werken.
Tuneboy Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 Origineel bericht van: Pedro Newbie Dan heb je waarschijnlijk niet aangegeven bij tuner B dat deze doorgelust is van tuner A want dan zou het moeten werken. Hhmm Tuner B staat idd op "gelijk aan tuner A" zal dit even verzetten en kijken of het dan werkt Thanks
Neptunus Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: Tuneboy Origineel bericht van: Pedro Newbie Dan heb je waarschijnlijk niet aangegeven bij tuner B dat deze doorgelust is van tuner A want dan zou het moeten werken. Hhmm Tuner B staat idd op "gelijk aan tuner A" zal dit even verzetten en kijken of het dan werkt Thanks Zeker weten dat het dan werkt want bij "gelijk aan tuner A" gaat de box ervan uit dat er een kabel zit in tuner B en dat de instellingen gelijk zijn aan tuner A. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 ja uh indien twin receiver ook twin LNB's + 2xswitch dan volledig vrij doorlussen is niet hetzelfde... daar de LNB via switch enkel een zender op dezelfde transponder kan opnemen... je reduceert een twin receiver tot een single tuner receiver als je niet twee onafhankelijke coax kabels van de twin LNB's aansluit. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Tuneboy Geplaatst: 5 mei 2010 Auteur Geplaatst: 5 mei 2010 Nuja vanavond staan er weer timers ingesteld, zal wel zien of het werkt. Moet nog kijken voor een 2de aansluiting. Mijn LNB' zijn al twins moet nog juist een switch en kabel kopen.
Tonskidutch Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: Tuneboy Nuja vanavond staan er weer timers ingesteld, zal wel zien of het werkt. Moet nog kijken voor een 2de aansluiting. Mijn LNB' zijn al twins moet nog juist een switch en kabel kopen. prima. beter switch en coax halen en aansluiten (zonder stroom op receiver) dan afwachten of we ECHT op een transponder blijven bij opnames. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast aficionado Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Heb ook doorgelust. Kan alleen niet alles zien en tegelijk opnemen. Als ik een nederlands kanaal opneem en buitenlands kanaal kijk, zapt ie om en kan ik enkel de nederlandse kanalen bekijken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen