blitzteam Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Ik vraag me eigenlijk af, hoe de meeste bezitters omgaan met het geluid van de ventilator van de Vu+, hebben jullie hieraan iets gedaan. Wat doet de ventilator eigenlijk, verplaats hij lucht van binnen naar buiten of ........ Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
stefan.wolfrum Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 wat kun je eraan doen? mij persoonlijk stoort het ding wel op stille momenten, als ik bv alleen thuis ben en dan een boek lees in de kamer of zo. itt mijn huisgenoten doe ik dat zonder radio aan en dan stoort die fan wel degelijk. dus zet ik de box dan maar in de deep-standby. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Jeffrey Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Ik heb er een 7805 transistor tussengezet, Dus het voltage wordt teruggebracht naar 5 volt zodat hij nu veel minder hard gaat. Kan ook met een potmetertje overigens, dan is het regelbaar. Voeding blijft nog steeds koel. Ook heb ik tussen de behuizing en de ventilator rubberen ringetjes geplaatst (kraanringetjes, te koop bij de bouwmarkt) zodat de ventilator geen contact maakt met de behuizing. Scheelt ook een hele hoop. Nu is mijn ventilator vrijwel niet meer te horen.
blitzteam Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Geplaatst: 4 mei 2010 trekt de ventilator nu lucht aan of blaast hij lucht uit,als hij alleen lucht uit blaast kan ik eventueel aan de achterzijde van mijn kast een kleine opening maken , zodat ik geen weerkaatsing heb lucht/ achterwand. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
boaz Geplaatst: 4 mei 2010 Geplaatst: 4 mei 2010 Die van mij net vervangen. De originele maakte nogal veel herrie, vermoedelijk veroorzaakt door stof van een verbouwing. Helaas was de originele niet meer stil te krijgen. Nieuwe ventilator heeft de gaten net enkele mm verschoven en toch net een ander stekkertje. Zit nu met 2 schroeven vast maar is wel stiller, terwijl het toch een 26 dB model, zelfs vergeleken met de oude in nieuwstaat. Kennelijk dus origineel een niet erg stil type. Als iemand een stil 50 x 50 x 10 mm fan weet met de gaten op dezelfde plek, houdt ik me aanbevolen. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
martis Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Heb de box nu 2maand in bezit , ik kan er wel mee leven , overdag staat hier toch de radio aan , hoor hem dan niet. Heb je een pc in huis staan , die hoor je vaak luider. Gr Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Neptunus Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: blitzteam trekt de ventilator nu lucht aan of blaast hij lucht uit,als hij alleen lucht uit blaast kan ik eventueel aan de achterzijde van mijn kast een kleine opening maken , zodat ik geen weerkaatsing heb lucht/ achterwand. Hij blaast de lucht eruit, daarom is de deksel ook zo dicht. Ik heb de box op de slaapkamer en overweeg er wel iets aan te doen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 ik hoor die ventilator niet tov alle andere achtergrond geluiden in mijn woning en op lokatie zo ook mijn (maand terug) vergissing/aanname dat er helemaal geen ventilator in zat maar ook 26dB is minder dan het geluidniveau van regulier ademen de populieren voor mijn app maken meer herrie bij een zuchtje wind. het kan ook aan de opstelling liggen dat je iets meer waarneemt van het ventilator geluid plaats eens een spons achter je VU+ ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Neptunus Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Bedoel een spons direct achter de ventilator? Zou ik niet doen, kan de box de warmte onvoldoende kwijt en omdat nagenoeg geen ontluchting in de deksel zit is het vragen om problemen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 uhm wat je logisch gezien niet direct zou doen is meestal al het antwoord absorptie ... The Crying Cowboys Aaron Rux
blitzteam Geplaatst: 5 mei 2010 Auteur Geplaatst: 5 mei 2010 Ik heb de Vu+ 10 cm meer naar achteren geplaats en staat nu af te blazen in een gat in de achterwand van de tv kast. Resultaat: bijna niet meer te horen( men moet alles stil zetten en dan aandachtig luisteren.). Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
despijker Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: Jeffrey Ik heb er een 7805 transistor spanningsregelaar tussengezet, Dus het voltage wordt teruggebracht naar 5 volt zodat hij nu veel minder hard gaat. Kan ook met een potmetertje overigens, dan is het regelbaar. Voeding blijft nog steeds koel. Ook heb ik tussen de behuizing en de ventilator rubberen ringetjes geplaatst (kraanringetjes, te koop bij de bouwmarkt) zodat de ventilator geen contact maakt met de behuizing. Scheelt ook een hele hoop. Nu is mijn ventilator vrijwel niet meer te horen. Sorry kon het niet aanzien.
blitzteam Geplaatst: 5 mei 2010 Auteur Geplaatst: 5 mei 2010 Is er al iemand geweest die een andere fan erin heeft gezet en zo ja met welk resultaat heeft al iemand ruber rondellen geplaats tussen ventilator en behuizing, welk resultaat. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Neptunus Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Origineel bericht van: blitzteam Is er al iemand geweest die een andere fan erin heeft gezet en zo ja met welk resultaat heeft al iemand ruber rondellen geplaats tussen ventilator en behuizing, welk resultaat. lees even een paar berichten naar boven. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
blitzteam Geplaatst: 5 mei 2010 Auteur Geplaatst: 5 mei 2010 oke,maar misschien zijn er meer medesatters die ook een ervaring hebben opgedaan Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Aanbevolen berichten