Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

is er op dit forum niet iemand die op de hoogte is van leverbare losse componenten?

er zou toch ergens wel een soort NTC te vinden moeten zijn, of anders op een printplaatje te construeren, die geheel open is boven de ca 50 graden en die dicht zit zo rond kamertemperatuur.

dat hoeft echt niet veel meer dan een tientje te kosten.

dat dan voor de fan zetten en het grootste probleem is over, lijkt me.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:

blitzteam,

je aanpak hier inzake het plaatsen in een klankkast is dus een heel goede oplossing

als je weet dat geluid principieel drukgolven zijn die kunnen weerkaatsen en zelfs een staande golf kunnen opwekken afstand:golflengte indien verkeerd geplaatst

in zoverre is het aanpassen van de ventilator en zijn ophanging enkel ten dele verder fine-tunen

door 'flexibele' volgringen gebruiken wordt de bewegingsenergie die de drukgolven te weeg brengen minimaal geabsorbeerd doordat de ventilator zelf verend gaat bewegen

maar voorkomt ook resonantie van de kast 'in enkele gevallen'

die eerder vermelde staande golf kun je ook voorkomen door het ventilatortje dus het hele apparaat zelf schuin te plaatsen

wat ik in een studio heb ervaren, is als de apparaten in een kast (dus klankkast) komen een neopreen ribbelmat onder de apparaten te leggen en voor de eigen rugwand een plaat van absorberend materiaal schuin naar voren (dus tov loodrecht kiepend) erin te plaatsen

dat soort oplossingen zijn echter zwaar overdreven als het om de VU+ gaat

maar misschien is die kast van jouw wel juist zo'n speciaal geval met hardboard rugwand die staat te trillen tegen de legplanken door dat miniem ventilatortje.

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Ik heb de originele ventilator na 14 dagen na aankoop van mijn Vu+ duo al vervangen door een nieuwe die ik gekocht heb in een computerwinkel.

De originele ventilator maakte echt veel lawaai. Zeker na een nachtje in standby begon die 's morgens heel veel lawaai te maken. Na 5 min uitgeschakeld terug opgezet en toen was het weer beter. Mijn Vu+ staat opgesteld in een open tv kast, dus warmte ophoping kan het niet zijn.

Ik heb de ventilator eruit gehaald en blijkbaar gebruikt VU+ een soort chinese low-cost ventilators voor deze box. Echt niets waard.

Ik ben met deze ventilator naar de computerwinkel gegaan en de verkoper heeft mij hetzelfde model van afmetingen meegegeven dat eigenlijk bedoeld is voor op een computermoederbord.

Thuis deze erin gezet en je hoort m bijna niet meer draaien (ook 's morgens) zonder bijkomende aanpassingen zoals een spanningsregelaar of potmeter. Zelfs de aansluitconnector was dezelfde als de originele.

Ik zou iedereen aanraden waarbij de originele ventilator teveel lawaai maakt, die te vervangen door een beter model die je kan kopen in de betere computershop.

kozmoz

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

Geplaatst:

Ik ga ook de ventilator vervangen, want mij stoort dat ook enigzins.

Het is te doen, maar stil is beter :D

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Geplaatst:

oplossing is : gewoon die ventilator uit trekken, je hebt die helemaal niet nodig ik heb de vu+duo nu al 3 maanden draaien zonder ventilator, in mijn dreambox 8000 zit er ook geen in.

Geplaatst:

Ja of een grote voedings ventilator erin die langzaam op de 5volt draait. Wordt er ook lucht verplaats zonder dat je iets hoort.

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Geplaatst:

ik had hier dus een oplossing voor aangedragen die je 9,99 euro kost,

maar dat is helaas niet toegestaan van de bazen.

dus de post is gepoetst.

als je het wilt weten moet je me maar contacteren.

of elders kijken.

Geplaatst:

Je mag de bekende electronica shop niet vermelden maar wel de oplossing, dat werd destijds ook toegepast op relook400.

Een apparte regelbare ventillator met T° meting.

OP de relook had ik gewoon de ventilator uitgetrokken en die was warmer dan de VU dus ik denk dat je die gewoon mag uittrekken.

Ondertussne hoor ik niet meer zo goed en blijkbaar mijn vrouw en 3 kinderen ook niet want wij horen het niet, zoals tonsky zegt waarschijnlijk ligt het aan de opstelling.

Gebruik dan wel een koele HD.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bigsat_Dreambaby
oplossing is : gewoon die ventilator uit trekken, je hebt die helemaal niet nodig ik heb de vu+duo nu al 3 maanden draaien zonder ventilator, in mijn dreambox 8000 zit er ook geen in.

Zou ik toch niet doen, kijk maar eens naar het deksel, dat is bijna helemaal dicht om zo een efficiënte afzuiging te krijgen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

• Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
ik had hier dus een oplossing voor aangedragen die je 9,99 euro kost,
maar dat is helaas niet toegestaan van de bazen.
dus de post is gepoetst.
als je het wilt weten moet je me maar contacteren.
of elders kijken.

Je bedoeld eigenlijk te zeggen dat je de duidelijke regels van dit forum alweer niet goed gelezen had (de derde keer alweer) en de fout eigenlijk gewoon bij jezelf lag?

Dat heb je dan inderdaad goed gezien. Wij hopen dan ook op verbetering. smile

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Tja,

Gezien het feit dat hij zo vaak is aangehaald haalt poetsen nu niks meer uit.

Maar je hebt gelijk, ik had volgens jullie regels direct moeten zeggen dat men de info maar bij mij moet halen, in plaats van een heldere oplossing in het openbaar te vermelden.

Toch jammer dat concrete informatie geen plaats krijgt op dit forum maar dat is geheel en al jullie keuze en verantwoordelijkheid,

ik zal me in het vervolg op dit forum van enige concrete informatie onthouden.

• Beheerder
Geplaatst:

Je moet je niet zo aanstellen Stefan en gewoon onze regels lezen en respecteren.

In elk ander geval kan je inderdaad jezelf maar beter geheel onthouden van enig commentaar of reactie.

Je hebt inmiddels al 4 waarschuwingen gekregen in een zeer korte tijd en dat ligt toch echt aan jou en niet aan ons.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.