Ga naar inhoud

Update Kanalenlijst Hans Dreambox - Enigma1 en E2 voor VU+ en alle Dreamboxen; muv

Aanbevolen berichten

Gast DreamSat06
Geplaatst:

Update Kanalenlijst Hans Dreambox - Enigma1 en E2 voor VU+ en alle Dreamboxen; muv DM100,

Er is weer een update.

Zie http://www.***ongewenste_url***/ , in de map "downloads".

Reden van deze update is het op 3 mei 2010 officieel in gebruik nemen van Ketnet/Canvas HD.

Uiteraard alleen voor Enigma-2. Deze zenders staan ook bovenaan in het Belgisch boeket. De sd-zusjes onderaan.

Voor de Enigma-1 gebruikers zijn de enkel met Enigma-2 te ontvangen zenders zo goed als mogelijk er uit gehaald.

Thans zijn de kanalenlijsten in zes soorten beschikbaar: drie in Enigma-1 en drie in Enigma 2 in de volgende soorten:

- alleen voor 19 en 23 oost;

- vast voor 13, 19, 23 en 28 oost;

- draaibaar: "combinatie" van:

..................A) vast (13, 19, 23 en 28 oost) én

..................B) alle posities van 68 Oost t/m 58W volgens de laatste gegevens uit de database van KingOfSat (incl. favorieten per "Categorie" en per "Land").

Tip:

Indien je met DreamSet een kanalenlijst overstuurd naar de Dreambox (Enigma2) zorg dan dat de Dreambox (Enigma2) op een SD -zender staat en NIET op een HD-zender.

Dit voorkomt het (tijdelijk) probleem dat de Dreambox mogelijk vastloopt tijdens het oversturen van de kanalenlijst

Geplaatst:

bedankt, alleen waarom krijg ik, als ik de vaste download, ook de andere satellieten te zien. Er staat dat vast alleen voor 13,23,19,en 28 oost is. Na het downloaden zie ik ook de andere sat posities

Geplaatst:

@sven68

Goed gezien Sven.

De reden is dat de kanalenlijst uit satellites.xml komen. Deze zit bij OpenPli... Je kunt de satposities weghalen die niet nodig hebt maar ach... laten staan kan ook geen kwaad...

Hans.

Geplaatst:

@sven68

Wat bedoel je overigens met de andere satposities?

welke allemaal?

via DCC kun je naar /etc/tuxbox en daar staat 'satellites.xml' die je kunt bewerken (lees: overtollige posities weghalen).

simpeler methode: Dreamset, kanalenlijst inlezen vanuit Dreambox, dan op rode kruisje klikken, overbodige posities weghalen en kanalenlijst terugsturen. Hopelijk komt deze weer in /etc/tuxbox. Mocht overschrijven (na reboot) niet gelukt zijn: DCC methode, geforceerd overschrijven.

Gast DreamSat06
Geplaatst:
Origineel bericht van: sven68
bedankt, alleen waarom krijg ik, als ik de vaste download, ook de andere satellieten te zien. Er staat dat vast alleen voor 13,23,19,en 28 oost is. Na het downloaden zie ik ook de andere sat posities

Is deze (bewerkte) kanalenlijst in die vorm zoals je het graag ziet?

Of zit het hem toch in de statellites.xml zolas HRO het beschrijft?

Probeer beide eens.

Gast DreamSat06
Geplaatst:
Origineel bericht van: hro
@sven68

simpeler methode: Dreamset, kanalenlijst inlezen vanuit Dreambox, dan op rode kruisje klikken, overbodige posities weghalen en kanalenlijst terugsturen. Hopelijk komt deze weer in /etc/tuxbox. Mocht overschrijven (na reboot) niet gelukt zijn: DCC methode, geforceerd overschrijven.

Een kleine aanvulling:

simpeler methode: Dreamset, kanalenlijst inlezen vanuit Dreambox, dan Tab "Edit Settings" op rode kruisje klikken (wat op de rij staat waar "Satellite" staat met een dropdown menu) , overbodige posities weghalen en kanalenlijst terugsturen.
Hopelijk komt deze weer in /etc/tuxbox.
Mocht overschrijven (na reboot) niet gelukt zijn: DCC methode, geforceerd overschrijven.
Geplaatst:

Ik gebruikt tot nu toe altijd dreamboxedit en als ik dan je lijst laad, kan ik alle satellieten nog steeds kiezen ipv de 4 genoemde. Bij de lijst die je nu stuurt zie ik nog steeds allerlei andere sats, bv 27,5 west met de radiozenders. Maakt ook niet zoveel uit hoor, ik kan inderdaad de andere posities wissen.

Gast DreamSat06
Geplaatst:
Origineel bericht van: sven68
Ik gebruikt tot nu toe altijd dreamboxedit en als ik dan je lijst laad, kan ik alle satellieten nog steeds kiezen ipv de 4 genoemde. Bij de lijst die je nu stuurt zie ik nog steeds allerlei andere sats, bv 27,5 west met de radiozenders. Maakt ook niet zoveel uit hoor, ik kan inderdaad de andere posities wissen.

Nu zie ik het.
In deze lijst waren de TV kanalen verwijderd en niet de Radio en Datakanalen. De TV kanalen waren nu dus wel naar jou zin, begrijp ik. Klopt dit?

Ook deze kunnen radio en Data-kanalen verwijderd worden, maar dat betekend telkens weer 15 handelingen extra voor Hans. Het bijhouden van de lijsten vergt al veel tijd.
Ik kan daar niet over beslissen. Dat zal Hans zelf moeten doen.

Verder is de problematiek van de satelliet-posities van Lyngsat en Kingofsat niet gelijk zijn. Dit geeft aardig wat problemen en afwijkingen. De details zijn hier off the topic.
Maar wat dit betreft verwijs ik o.a. naar de opmerking van HRO.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen