Ga naar inhoud

Volume punch through op nieuwe (zwarte) afstandsbediening

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op mijn vorige 7025+ dreambox werkte onderstaand recept, maar voor de "nieuwe" afstandsbediening die bij o.m. de 8000 wordt geleverd werkt dit niet meer.

Weet iemand het nieuwe recept?

Recept voor oude afstandsbediening:

Geluid van TV bedienen via de dreambox afstandsbediening, zonder te hoeven switch van DREAM naar TV:

=============

Volume Punch Through:

Dit via shift indrukken totdat rode licht 2x knippert, dan 9 9 3 intoetsen, dan TV knop indrukken, rode licht knippert 2x.

Uitschakelen via shift 9 9 3 Volume +, 4x rood knipperen.

DM8000 OpenPLi, Multytenne twin 13/19.2/23.5/28.2, 2x DVB-C

HD103SI 1 TB

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Waarom?

Met 1 druk op TV knop kan je meerdere tv/amplifier functies bedienen op diezelfde dream afstandsbediening.(programmeerbaar per type tv), zie manual dreambox bij deel afstandsbediening).

Geplaatst:

Wat is dan het voordeel? Je kunt de afstandsbediening toch gewoon gebruiken zoals Jeroensky zegt? Ik zie het voordeel niet?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Dat je niet de tv button eerst hoeft te duwen voor het volume. Als je dan vergeet weer op dream te drukken, bedien je de tv, als je bijvoorbeeld van kanaal wisselt...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:
Origineel bericht van: bigtwin
Dat je niet de tv button eerst hoeft te duwen voor het volume. Als je dan vergeet weer op dream te drukken, bedien je de tv, als je bijvoorbeeld van kanaal wisselt...

Als je dan het volume harder zit dan gaat het volume van de tv harder en je kunt dan niet meer de 8000 harder zetten?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Volgens mij kan je dan het volume van de Dreambox ongemoeid laten, dus altijd het volume via de tv bedienen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Klopt, je zet dan altijd alleen het volume van de tv harder, tot je die code weer uitzet.

Het volume van je box hoeft je eigenlijk ook niet meer te bedienen. Via hdmi niet, via scart ook niet (als je eenkeer het max volume hebt ingesteld), zodat de volumeregeling van je tv ruimschoots voldoet. Bij mij althans.

ET10000
DM7020HD

Gast Jeroensky
Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Volgens mij kan je dan het volume van de Dreambox ongemoeid laten, dus altijd het volume via de tv bedienen.

Dus als het audio volume op DM ooit zachter is (bv na update of flash) zit je weer te klooien met je AB.

En zeg nou zelf, hoeveel moeite is het nou om een(1) "TV" knop in te drukken...tsss.
Ikzelf gebruik voor geluid volume overigens gewoon deafstandsbediening van m'n versterker. en nee die hoef ik niet op Dm afstandsbediening, omdat de versterker zo'n beetje alle functiesvia afstandsbediening heeft, en dat past nooit in die van de DM. Tv geluid is 2.0, en da's nogal ongewenst als je 5.1/7.1 amplifier hebt.
Geplaatst:

ahum, nooit geweten dat je daarmee het vol van de tv kunt bedienen, waar stel ik de juiste ab code voor tv dan in..?

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Geplaatst:

Dacht ik vroeger ook totdat ik deze post vond (weet niet meer van wie):

ik heb er dan nog iets aan toegevoegd zodat de Teletext funties van De VOL+/- ook werkt en wel zo:

[setup] 994 [dream] VOL+ [dream] Shift Bouquet+

[setup] 994 [dream] VOL- [dream] Shift Bouquet-

Dan neemt Bouquet +/- de Oude VOL+/- funktie over als je eerst de Shift knop indrukt en daarna BOUQUET+ of - .

Zonder de shift te gebruiken werkt de Bouquet knoppen zoals het hoort .

DM8000 OpenPLi, Multytenne twin 13/19.2/23.5/28.2, 2x DVB-C

HD103SI 1 TB

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jeroensky

Dus als het audio volume op DM ooit zachter is (bv na update of flash) zit je weer te klooien met je AB.

En zeg nou zelf, hoeveel moeite is het nou om een(1) "TV" knop in te drukken...tsss.

Jeroen, je begrijpt de discussie volgens mij niet. Het gaat hier totaal niet over hoeveel moeite het is om 1 knopje in te drukken.

En als je ooit na een update (en niet na een flash) het volume zachter staat, kun je dat (voor zover je op scart zit) ook nog via de webcontrol aanpassen. De browser had je toch al open staan voor de flash...

@satdr, weet ik niet. Bij mij, als ik op tv druk, werkt'ie gewoon voor mijn tv.

ET10000
DM7020HD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen