lujo Geplaatst: 6 mei 2010 Geplaatst: 6 mei 2010 Van DCC (Dreambox Control Center) vind ik als laatste versie 2.96 (Enigma 1) en die is uit 2009 Van DreamBoxEdit is er versie 3.0.0 en die is van 2008 Worden die programma's nog steeds ontwikkeld of is er opvolger van die in vorm van Flashwizard 6.3
Tonskidutch Geplaatst: 6 mei 2010 Geplaatst: 6 mei 2010 voldoen ze niet meer dan? deze hulpprogramma's werken nog steeds goed de DCC heeft overigens een enigma2 opvolger gekregen als er geen extreme noodzaak bestaat wegens ontbrekende BUGS zijn die programma's prima te gebruiken en behoeven dus geen opvolger of aanpassingen. wat zou je anders nog extra willen? ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
lujo Geplaatst: 6 mei 2010 Auteur Geplaatst: 6 mei 2010 Eigenlijk nks extra, alleen vroeg me af of het echt de laatste versies zijn. Ben iemand die altijd laatste versie wil gebruiken vandaar. Maar goed denk dat voor Enigma 1 boxen er geen reden meer is om te ontwikkelen aangezien die opgevolgd zijn door Enigma 2 Trouwens als ik met DCC 2.96 FTP wil gebruiken krijg ik onderin melding "FTP component not ready". Terwijl er wel groen vierkantje is dat FTP zou moeten werken.
Tonskidutch Geplaatst: 6 mei 2010 Geplaatst: 6 mei 2010 dat laatste heeft te maken met de nieuwe images op je dreambox (dropbear ssh) je zou ondanks dat je dat misschien overbodig vindt een paswoord moeten aanmaken DCC start startscherm configuratie komt op (login root > paswoord leeg) TAB telnet passwd nieuw bevestig nieuw TAB startscherm en wijzig de aanmelding mbt login root > paswoord DE nieuwe sluit DCC af start DCC nu wordt direct dat nieuwe paswoord bij de aanmelding gebruikt en dus is ook die FTP foutmelding weg. ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
lujo Geplaatst: 6 mei 2010 Auteur Geplaatst: 6 mei 2010 Helaas, bij mij was al standaard password gewoon dreambox. Dat stond ook ingevuld. Ik krijg volgende: < 220 Welcome to the PLi dreambox FTP server > USER root < 331 Please specify the password. > PASS xxxx < 230 Login successful. > CWD /etc < 250 Directory successfully changed. > PWD < 257 "/etc" Moved to: /etc > PORT 192,168,1,33,192,131 < 200 PORT command successful. Consider using PASV. > LIST FTP component not ready FTP component not ready FTP component not ready FTP component not ready > CWD / < 250 Directory successfully changed. > PWD < 257 "/" Moved to: / > PORT 192,168,1,33,192,135 < 200 PORT command successful. Consider using PASV. > LIST FTP component not ready Wat ik dus vreemd vind is dat ik in het linker venstertje geen files zie. Dat zou in een FTP programma toch wel moeten?
Tonskidutch Geplaatst: 6 mei 2010 Geplaatst: 6 mei 2010 gebruik je DCC voor meerdere dreamboxen of vu+'jes? dan heb je een van de BUGS van die oude DCC ontdekt. dynamisch naar een ander profiel en dus aanmelden lukt niet indien je er niet uitkomt... ga naar de map waar dcc.exe staat en wis de dcc.ini in diezelfde map / start dcc opnieuw en stel opnieuw het IP en aanmeld gegevens in. ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
lujo Geplaatst: 6 mei 2010 Auteur Geplaatst: 6 mei 2010 Heb alleen 500S in gebruik. Windows 7 Firewall was in dit geval schuldige en ik kreeg geen melding. Nu zijn mapjes wel zichtbaar. Bednakt voor je input. Mag ik vragen wat voor programma's jij allemala gebruikt om jouw Dreambox te tweaken, zenders te veranderen enz.?
Tonskidutch Geplaatst: 6 mei 2010 Geplaatst: 6 mei 2010 precies die twee die je ter discussie stelde meer heb ik niet nodig ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Tonskidutch Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 nieuwe is er DreamBoxEdit setup_3.0.1.3 Code: Changelog: 3.0.1.3 - fixed problem with FTP mode, Quick FTP commands were sent - fixed problem with Quick FTP mode, now standard reload command is sent instead of killall -9 enigma2 - fixed problem with directory selection window, now it always jumps to the last used directory - small GUI changes (er was kortstondig een 3.0.1.2 maar die had een bugje.) ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Littlesat Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 De verdere ontwikkeling van dreamboxedit (happy lama) is tegenwoordig opgepakt door het IHAD forum -ofwel- Gemini... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
radio man Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Wilde de zenderlijsten aanpassen van mijn DM8000: 3.0.1.2, FTP: Connecting to 192.168.0.5. Connected. Dreambox response: Login successful. ** Retrieving file list of "/var/tuxbox/config/enigma/" ** Starting FTP transfer Transfer complete ** Retrieving file list of "/var/tuxbox/config/enigma/" ** Starting FTP transfer Transfer complete Neither a "services" nor a "lamedb" file was found in directory "%" on the Dreambox. /var/tuxbox/config/enigma/ Check the dream path settings on the option panel to point to the correct Dreambox directories and try again. Disconnecting. Disconnected. Nou heb ik nergens mee gestoeid, heb ik soms verkeerde paden of zo? Hoe verander ik dat precies (ben nog een Dream-newbie...heb Newnigma3 erop.
Tonskidutch Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 (er was kortstondig een 3.0.1.2 maar die had een bugje.) daarom ook de 3.0.1.3 ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
MR_B Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch (er was kortstondig een 3.0.1.2 maar die had een bugje.) daarom ook de 3.0.1.3 ciao wil je hem hier posten ? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Tonskidutch Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 excuus maar het bestand is daar te groot voor. (misschien mag een Link?) ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
MR_B Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 heb al al via google. thanks. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen