Ga naar inhoud


Motorgeluid bij electrische auto's.


Marco275

Aanbevolen berichten

Gast hummiesat

Volgens mij staat er toch echt dat de auto's bij snelheden tot 30km/h geluid zouden moeten maken dus die geluidswallen raak je echt niet kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Kimble
Origineel bericht van: hummiesat
Volgens mij staat er toch echt dat de auto's bij snelheden tot 30km/h geluid zouden moeten maken dus die geluidswallen raak je echt niet kwijt.


Inderdaad, eroverheen gelezen blush. Shame on me..... vergulde schopstoel of leesbril frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fietsen moeten ze dan om dezelfde reden voorzien van een geluidsinstallatie. Die krengen halen ook met gemak 30 km/u en ik reed er eerder ook wel 40+ op.

Als er dan zo'n blinde vink oversteekt zit ik liever in een auto. Die staat eerder stil.

 

Overigens, een scootmobiel hoor je ook haast niet, als zo'n apparaat je van achteren aanrijdt kunnen ze je ook afvoeren per ambulance.

 

Wanneer stopt die onzinnige anti-auto terreur nu eens?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een paar jaar geleden in China kennis gemaakt met electrisch voortbewogen brommertjes.

Die hoor je dus als voetganger echt niet aankomen, en zijn daardoor levensgevaarlijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het principe van 'anti-geluid' een ouder onder Bose ontwikkeld principe uit de 80-iger jaren wordt al jarenlang misbruikt door sound-designers in de auto industrie

 

ook mechanisch heeft de spinn of van dat principe allang zijn afnemers gevonden

 

zoals porsche die nu nog steeds 'hetzelfde' klinken als 40 jaar terug (als je het sound-system ingeschakeld hebt)

zonder dat misbruik klinkt het als een toyota excel.

 

laat het dan eindelijk eens NIET klinken!!!!!!!!!!!!!!

sound engineering is heel belangrijk voor maatschappelijke toepassingen, maar extra geluid produceren om mensen panisch te maken (zoals de schreeuwer tijdens de dodenherdenking) is toch een belachelijk standpunt en kun je niet goedkeuren.

 

ciao

 

Falling

Julee Cruise

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

En wat heeft dat met electrische auto's die, tot een snelheid van ca 30km/h, geluid moeten gaan maken te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke vraagstelling hebben we het over

geluid als extraatje produceren

of

geluid overlast middels 'de verkoop van je grootmoer' hollandse methode dus door vaststellen van dB's:km/uur

of beperken van geluidoverlast dus enkel geprocudeerde dB's

 

dBA dbB dbC

 

ik weet niet of de lezers beseffen wat die wegingen betekenen?

 

of het kind of ikzelf wakker word(t) en dus een gestoorde slaap heb

doet er niet toe!

in luide omgevingen worden kinderen (en ouderen idem dito) 'gestoord'

 

dus de drempel die jij of ook in het origineel nieuwsbericht vermelde werd, betreffende 30 km/u is belachelijk

een ieder die een snorfiets heeft horen aankomen en dan minuten nadien voorbij heeft zien komen met >90dB weet wat ik bedoel.

 

ciao

 

Falling

Julee Cruise

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...