Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg Samba niet goed geïnstalleerd op mijn DM7000 met Gemini 4.70

Ik heb via de blue panel de samba file gedownload en als ik deze wil installeren geeft hij een foutmelding met de tekst "mislukt"

Ik heb geprobeerd de tar.gz file te openen en handmatig in de juiste map te plaatsen en dat lukt met de \var\samba en var\tuxbox bestanden, maar in de \var\bin staat een bestand dat "samba" heet zonder extensie en die geeft een foutmelding bij het kopieren (waarschijnlijk de reden dat het automatisch niet lukt)

Citaat:
! C:\Users\Pat\Downloads\samba30_dm7000.tar.gz: Cannot open ..\samba\bin\samba.sh (bin\samba --> ..\samba\bin\samba.sh)

! C:\Users\Pat\Downloads\samba30_dm7000.tar.gz: Symbolic link points to missing file

De foutmelding lijkt op een link die verwijst naar een verkeerd bestand, maar het bestand staat er wel degelijk.

Ik heb de mappen allemaal op chmod 777 gezet om er zeker van te zijn dat alle rechten goed zijn.

Heeft iemand nog ideeen?

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Geplaatst:

heb je genoeg ruimte? want die moet best wel veel weg schrijven.

beste is image erop zetten, dan samba. restart, dan cam restart.

nu is je geheugen vol.

je kan nog wel een usb of hdd op compacflash gebruiken om daar je var erop te zetten.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Ik gebruik een 256MB USB stick en heb de var directory verplaatst. De USB is nu 8% vol.

Ik heb inmiddels ook geprobeerd de symbolic link handmatig aan te maken: ln -s /var/samba/bin/samba.sh ./samba

Helaas lijkt het erop dat samba nog steeds niet gestart wordt. Ik zien in ieder geval geen smb.log in de /tmp directory verschijnen.

Weet iemand hoe je samba handmatig kan starten om te kijken of er fouten optreden of dat er iets mis gaat bij het automatisch starten na een herstart?

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen