Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Triax-88

Die ook de bekabeling zo "professioneel" heeft afgewerkt?

Neen die heb ik zelf eens op een dag zo gehangen als ik een tweede kabel bijgetrokken heb. Aangezien dit maar tijdelijk was heb ik niet zoveel aandacht besteed aan de afwerking.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

ik heb zo een beetje rondgesnuisterd in mijn tuin met mijn zelfgemaakte kartonnen driehoek (die methode had ik zien staan in een ander topic alvast bedankt daarvoor) en blijkbaar zou het wel mogelijk moeten zijn om een grote schotel te plaatsen in mijn tuin op een voet.

Hoe groot zou de voet best zijn en hoe breed zou de buis moeten zijn die ik gebruik om de schotel aan te bevestigen?

Had hiervoor al eens proberen zoeken op het forum maar de zoekfunctie had me niet echt iets bruikbaars opgeleverd.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:
Origineel bericht van: satencom
als je muurbeugel goed vast zit dat kun je het beste zelf beoordelen
maar als je denk dat het niet kan dan kun je het ook met deze
twee-delige muurbeugel doen

Iets dat ik me afvraag... stel dat je zo'n dubbele muurbeugel geplaatst hebt en ondanks alle zorg is ie niet perfect waterpas, de gaten een mm verder boren is dan natuurlijk geen optie, zijn er dan nog manieren om dit te corrigeren?
Geplaatst:
Origineel bericht van: alleyoop
Iets dat ik me afvraag... stel dat je zo'n dubbele muurbeugel geplaatst hebt en ondanks alle zorg is ie niet perfect waterpas, de gaten een mm verder boren is dan natuurlijk geen optie, zijn er dan nog manieren om dit te corrigeren?

Hangt er van af hoe de beugel vast zit aan/in de muur

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:
Origineel bericht van: alleyoop
Origineel bericht van: satencom
als je muurbeugel goed vast zit dat kun je het beste zelf beoordelen
maar als je denk dat het niet kan dan kun je het ook met deze
twee-delige muurbeugel doen

nou je zou er een kleine twee cm mee kunnen uit halen
je moet nieuwe gaten boren, in de ene klem naar links boren
en in de andere klem naar rechts boren zo moed het lukken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Of zoiets als deze beugels gebruiken. Mijn Triax 110 zit zo ook bij zware storm muurvast, en je kan de pijp door de sleufgaten ook eenvoudig waterpas zetten voor gebruik van een motor. Zoals je op de foto kan zien wordt de 50 mm pijp ook halverwege dunner naar de gebruikelijke maat van ik dacht 40 mm, en bestaat dus feitelijk uit twee in elkaar geschoven en gelaste delen. Hierdoor is deze nog stabieler en buigt dus niet meer door.

Omdat de coax naar de andere kant van mijn tuin moest heb ik, zoals rechts op de foto nog te zien, een dun RVS staalkabeltje van de bouwmarkt gespannen en de coax met ty-raps hieraan vastgezet. De coax kabel beweegt zo dus ook niet meer.

Draaibaar.jpg

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Geplaatst:

Bij dit type beugel moet je bij het aandraaien van de bouten

wel opletten, dat je de beugel niet indrukt waardoor hij uit waterpas komt te staan. Dit is met name op de onderste beugel al 'n beetje te zien op de Foto.

Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Geplaatst:
Origineel bericht van: wolverine
Hoe groot zou de voet best zijn en hoe breed zou de buis moeten zijn die ik gebruik om de schotel aan te bevestigen?
Ik heb zelf voor mijn 120cm schotel een tegelvoet voor 4 tegels van 40x60cm (zie foto). Staat als een huis en als-ie bij jou ook in de tuin komt te staat (dus beschut voor de wind) zal een kleinere tegelvoet ook wel voldoen.
De breedte/diameter van de buis is vooral van belang voor de bevestingsbeugel van de schotel, dus kijk even hoe groot en hoe klein de buis voor de bevestiging mag zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen