Ga naar inhoud


OpenPLi NFS opnames TEST workaround


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Gedeeltelijk met je eens, het spelen met de linux bak is gewoon fun maar ik moet geen gedonder hebben met mijn opnames.

 

Ik neem erg veel op, gebruik de box als een TIVO oplossing, zodoende zie ik vrijwel geen reclames. Maar als je een seizoen The Pacific zit op te nemen kan ik het niet maken dat er een aflevering de mist in gaat. Want dat kan mijn vrouwtje niet waarderen en dat betekent minstens een week geen seks dus dan weet je het wel! blush

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

  • 2 weken later...

Na alle blije berichten inzake de NFS performance in de nieuwe versie van OpenPLi vanmorgen de stap gewaagd. Op mijn DM800 de versie van 1/6 geinstalleerd. Ik gebruik (al ruim een jaar) een QNAP409 pro in combinatie met OpenPLi. Tot de update vandaag zonder problemen.

 

Ik heb dus wel gedoe met de nieuwe versie: opnamen haperen al bij een bitrate van 6mbit. Ik heb gebruik gemaakt van de standaardoptie onder systeem/netwerk om de NAS te mounten (NFS; rw,nolock). Moet ik ergens nog iets aanpassen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord. Wel typisch dat andere (NAS) gebruikers allemaal tevreden lijken te zijn met het nieuwe image en dat ik er problemen mee heb. Weet jij of in het nieuwe Dreambox image wellicht een nieuwe NFS client is geïmplementeerd die niet meer (volledig) compatible is met de NFS server versie op mijn NAS? Wellicht kan Milo hier zijn licht ook over laten schijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk principieel is je qnap ook snel genoeg voor een cifs mount vanuit de dreambox

dus als ultieme test kun je ook alles veranderen in een cifs mount

maar dm8000 image afhankelijk kan ook een test zijn, dus een ander image erop

 

aan NFS wordt niet zo dramatisch gesleuteld (client nog server)

Citaat:
- NFS versie 1: Sun's orginele prototype systeem, nooit officieel uitgebracht

 

- NFS versie 2: Als deel van het SunOS uitgebracht in 1995, alleen UDP

 

- NFS versie 3: Uitgebracht in 1995 met performance verbeteringen, zowel UDP als TCP

 

- NFS versie 4: Vanaf 2005 wereldwijd beschikbaar. Alleen TCP

 

Met de introductie van NFS v4 is state toegevoegd. State wil zeggen dat de nfs-client de server vertelt wat het met de file van plan is; op slot zetten, lezen, schrijven, verwijderen, etc. De nfs-v4 server kan reageren met 'state'-informatie van andere clients en zodoende het centrale filesysteem consistenter houden.

 

alhoewel nfsversie=3 of nfsversie=4 dus lijkt het eerder een in het kernel opgenomen nfs-client probleem

 

maar als laatste voordat Milo terugkomt van winkelen smile kun je die optie eens in je fstab schrijven en de dream herstarten.

ciao

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CIFS even getest, maar dat is (bij mij) niet snel genoeg: komt ook een beetje door mijn configuratie: voor NFS heb ik één aparte disk in gebruik die dedicated beschikbaar is voor opnames. De rest is een RAID5 configuratie. Van die RAID5 disks maken diverse (actieve) processen gebruik, die het nodige dataverkeer genereren.

 

Beetje vloeken in de kerk, maar ik ga op één van mijn DM800's even een test doen met Gemini5. Keer zien hoe NFS het daar op doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja allerlei smaken en allerlei smaakstoffen

 

maar welke image-bakkers gebruiken de beste onderleggers?

 

je zult toch wel een OpenPli image hebben staan op PC waar alles nog goed werkte?

 

heeft het met die 1.6 te maken

opkg list |grep kernelbase

 

dan kun je enkel even terug en afwachten tot een workaround een degelijke oplossing kent.

 

ciao

 

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn er nog steeds mee bezig.

 

De huidige versie is op sommige punten veel beter dan de voorganger, zo werken harddisk, CF en USB nu veel stabieler. Timeshift op CF was voorheen niet mogelijk, maar werkt nu wel.

 

Vreemd genoeg is net de combinatie NFS op bepaalde systemen en dan alleen met bepaalde zenders nog steeds niet goed, terwijl ik thuis bijvoorbeeld wel gewoon 8 HD zenders naar een NFS share kan opnemen zonder ook maar een hikje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...