Ga naar inhoud


OpenPLi NFS opnames TEST workaround


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: bramj
Hi,

Timeshiften getest en dat werkt erg mooi hoor
Geen enkel proleem zelf voor en achteruit spoelen in timeshift gaat erg mooi.


En test je dan ook intensief? (hiermee bedoel ik het beeld minimaal 20 minuten pauzeren en niet 3)

Hier ook sinds een paar dagen gehakkel in de time-shift. frown Tevens sinds de laatste kernel wissel is de zap-snelheid er niet beter op geworden (met name als je 'm wat langer op een zender hebt staan, dan wordt de zap tijd soms wel 5-10 seconde). Ik heb in de laatste anderhalf jaar dat ik een 8000 heb nog nooit zoveel draaiende radertjes in beeld gezien dan de afgelopen weken.
Kortom, ik durf het bijna niet te zeggen maar m'n 8000 werkte een half jaar geleden een stuk lekkerder dan nu. Hoe kan dit komen? Zitten er te veel mensen in Enigma2 te rommelen of iets dergelijks?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: APPLE
timeshift of een simpele opname van HD zender (bijv NL1HD_ is gewoon niet te doen, een en al hapering :-(


Heb je geen netwerk probleem naar je NSLU of DM800x,
Bijv. een poortje op de switch dat op 100mbit full fixed staat en je dm800x of nslu op auto negotiate , dan heb je zomaar kans dat je dm800x of nslu eindigt op 100mb half , omdat het onderhandelen over netwerk snelheid tussen beide interfaces mislukt en dat komt je netwerk snelheid niet ten goede.

Groet Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Hier ook sinds een paar dagen gehakkel in de time-shift.


Als je timeshift of opneemt op flash media (stick, CF, SD) kun je de sync optie het beste op "uit" zetten. Deze hebben namelijk geen cache RAM geheugen zoals een roterende harrdisk.

Eigenlijk zou "uit" een betere default zijn, want het is voor alle interne disks (incluis USB en eSata) gewoon de beste optie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo

Eigenlijk zou "uit" een betere default zijn, want het is voor alle interne disks (incluis USB en eSata) gewoon de beste optie.


En die andere optie, "recording demux buffer size", is de default (=Large 1,5MB) hier wel de goede optie als je voorheen nooit problemen hebt gekend met opnames?
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan iemand die workaround nog even samenvatten...

 

wat is dE basis (image en/of versie)?

wat is de truuk en/of uitleg om die workaround op een NFS-mount toe te passen middels je Openpli image?

 

ik tracht enkel wat helderheid in dit uitgebreide topic aan te brengen door mijn vraag.

 

ciao

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de huidige OpenPLi stand:

 

- Als je geen problemen in opnames vindt, gewoon niets doen want dan loopt alles prima zoals bij de meeste gebruikters.

 

- Ondervindt je "hikjes" in opnames, dan kun je met deze settings gaan rommelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bramj
Origineel bericht van: APPLE
timeshift of een simpele opname van HD zender (bijv NL1HD_ is gewoon niet te doen, een en al hapering :-(


Heb je geen netwerk probleem naar je NSLU of DM800x,
Bijv. een poortje op de switch dat op 100mbit full fixed staat en je dm800x of nslu op auto negotiate , dan heb je zomaar kans dat je dm800x of nslu eindigt op 100mb half , omdat het onderhandelen over netwerk snelheid tussen beide interfaces mislukt en dat komt je netwerk snelheid niet ten goede.

Groet Bram


Die oplossing geeft weer hoop!

Opnemen + timeshift gaan bijna goed
(192.168.100.4:/share/hdd/data on /media/net/HDD type nfs (rw,noatime,vers=3,rsize=32768,wsize=32768,hard,nolock,proto=tcp,timeo=70,retrans=3,sec=sys,addr=192.168.100.4)

voeg ik de regel (echo 1 > /proc/sys/vm/dirty_background_ratio) toe werkt zelfs timeshift perfect!

verder heb ik:
Rec. data sync size: uit
Rec. demux buffer size: Large 1.5MB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...