Ga naar inhoud


[Vantage HD8000S] hoe kanalenlijst tuner 1 copiëren naar tuner 2?


René Verbiest

Aanbevolen berichten

Hallo, ik zit met het volgende probleem.

Ik heb mijn settings voor tuner 2 op gescheiden staan en wil nu voor tuner 2 de kanalenlijst in de tuner zetten, maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.

 

O.a. heb ik de kanalenlijst van tuner 1 opgeslagen op de hdd, toen in het menu de tuner op tuner 2 gezet, toen de kanalenlijst weer in de tuner gezet, maar blijkt hij alleen de kanalenlijst van tuner 1 te hebben overgeschreven, i.p.v. als tuner 2 op te slaan. Ditzelfde heb ik ook geprobeerd in de stand Doorgelust (met doorlussnoertje aangesloten) en in de stand gelijk.

 

Ik heb geen flauw idee meer. Dit was bij mijn TF4000PVR toch wel heel goed verzorgd. Waarom bij Vantage dan niet een copieer functie van tuner één naar twee, precies andersom en in beide richtingen.

 

Wie kan me helpen? Overigens draai ik de EMU software 02.55.01T-O, voor zover dit van belang is, bij dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt dit alleen bereiken met de instelling gelijk. Wanneer je gescheiden kiest gaat de ontvanger ervan uit dat je op tuner 2 een andere satelliet ontvangt dan op tuner 1. Anders krijg je dubbele kanalen in de lijst.

 

Maar hoe ziet je config eruit dan?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Je kunt dit alleen bereiken met de instelling gelijk. Wanneer je gescheiden kiest gaat de ontvanger ervan uit dat je op tuner 2 een andere satelliet ontvangt dan op tuner 1. Anders krijg je dubbele kanalen in de lijst.

Maar hoe ziet je config eruit dan?



Mijn configuratie ziet er als volgt uit: Wave Frontier T90 met Astra 1, 2, 3 en HB aangesloten op tuner 1.

Draaibaar 80cm. aangesloten op tuner 2, vandaar dat hij ingesteld staat op 'gescheiden'.

Begrijp ik goed dat als ik op gelijk instel, ik alle zenders, van de vier genoemde satellieten, dan op beide tuners heb en als ik met de draaibare naar een andere satelliet wil, dat ik hem dan eerst even op gescheiden zet en op tuner 2?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René Verbiest

Begrijp ik goed dat als ik op gelijk instel, ik alle zenders, van de vier genoemde satellieten, dan op beide tuners heb en als ik met de draaibare naar een andere satelliet wil, dat ik hem dan eerst even op gescheiden zet en op tuner 2?


Hoi, antwoord is nee, dan zou je de tweede tuner moeten doorlussen.

Immers je hebt op je tweede tuner je draaibare schotel, dus zal deze geen gebruik kunnen maken van de schotel(s)die op tuner 1 zijn aangesloten.
Er is een uitzondering en dat is als toevallig je een sat kiest waarop beide schotels dan staan uitgericht.


Groetjes............
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ,

 

Das prima er is echter dan als je tuner 1 doorlust nog wel het probleem met de aansturing van je lnb.....Horizontaal en verticaal...als je wil opnemen dan he, als je kijkt zal het geen probleem geven.

 

Als ik jou goed heb begrepen wil je op de beide tuners dezelfde lijst en deze ook onafhankelijk van elkaar kunnen bekijken/opnemen...dan kun je het beste op die schotel 4 twin lnb's plaatsen dan heb je onafhangkelijk van elkaar alles van tuner 1 ook op tuner 2 en kun je kijken en opnemen.

 

 

Groetjes.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terradon
Hoi ,

Das prima er is echter dan als je tuner 1 doorlust nog wel het probleem met de aansturing van je lnb.....Horizontaal en verticaal...als je wil opnemen dan he, als je kijkt zal het geen probleem geven.

Als ik jou goed heb begrepen wil je op de beide tuners dezelfde lijst en deze ook onafhankelijk van elkaar kunnen bekijken/opnemen...dan kun je het beste op die schotel 4 twin lnb's plaatsen dan heb je onafhangkelijk van elkaar alles van tuner 1 ook op tuner 2 en kun je kijken en opnemen.



Groetjes.............



Hier was ik dus al bang voor, vandaar dat ik hem, in eerste instantie, ook op 'gescheiden' had staan. Maar als ik een opname van astra 1 heb ingeprogrammeerd en kijk naar een ander programma, ook op astra 1, dan schakelt de tuner over naar het op te nemen programma, ook op 'gescheiden'.

Ik noem opzettelijk astra 1, 2 maal, omdat mijn draaibare schotel op dit moment niet draaibaar is i.v.m. het vastzitten van mijn actuator. Opnemen van astra 3, b.v. en kijken op astra 1 is daardoor, op dit moment, dus niet mogelijk.

Maar als ik een tweede kabel trek, vanaf de vaste opstelling naar de tuner2 ingang van de tuner, kan ik dan de draaibare nog aansluiten op de doorlus van tuner 1 of 2, of staat hij dan niet doorgelust?

Ik vermoed dat ik dan, als ik met de twee tuners van de vaste schotel werk, hem op gescheiden moet zetten en als ik van de draaibare schotel gebruik wil maken, op doorgelust. Klopt dit?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Renee,

 

Is al weer tijdje geleden dus heb het net nog ff kort allemaal gelezen.

 

Ik zou in jou situatie 2 kanalen lijsten houden, eentje voor je T 90 zeg op tuner 1 en nog eentje voor je vast zittende draaibaar op 19 oost.

 

dan kun je namelijk opnemen met de zenders op tuner 1 ( dit kan als je op een kanaal uit die lijst staat handmatig of via epg) en dan kun je kijken met tuner 2.

 

Wil je toch eigenlijk kijken op 23,5 voor de HD kanalen en deze ook op willen nemen zou ik toch de motor repareren of vervangen of deze handmatig ff verzetten naar 23,5 oost.

 

Dan kun je weer twee opnemen en een kijken.

 

Groetjes.....................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terradon
Hoi Renee,

Is al weer tijdje geleden dus heb het net nog ff kort allemaal gelezen.

Ik zou in jou situatie 2 kanalen lijsten houden, eentje voor je T 90 zeg op tuner 1 en nog eentje voor je vast zittende draaibaar op 19 oost.

dan kun je namelijk opnemen met de zenders op tuner 1 ( dit kan als je op een kanaal uit die lijst staat handmatig of via epg) en dan kun je kijken met tuner 2.

Wil je toch eigenlijk kijken op 23,5 voor de HD kanalen en deze ook op willen nemen zou ik toch de motor repareren of vervangen of deze handmatig ff verzetten naar 23,5 oost.

Dan kun je weer twee opnemen en een kijken.

Groetjes.....................



Bedankt voor deze informatie, Terradon. Overigens is het zowiezo al de bedoeling, dit euvel in de zomervakantie te repareren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...