seije017 Geplaatst: 8 mei 2010 Geplaatst: 8 mei 2010 bij mij zijn de remblokken bijna op !. dus andere erop. welke zijn nu beter , ik ben best wel een sportieve rijder. tís een volvo v40 waar ze op moeten. een diesel uit 98. rondom nieuwe blokken dus. wie heeft ervaring met een bepaald merk en type blokken.
Lambik61 Geplaatst: 8 mei 2010 Geplaatst: 8 mei 2010 google maar eens op": remschijven info zoals brembo ferodo ebc CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
RobbieT Geplaatst: 8 mei 2010 Geplaatst: 8 mei 2010 Wat wil je? Goedkoop, of betere remeigenschappen? Ferodo, Green stuff en dat soort merken zijn vaak officieel niet voor weggebruik. Vaak moet je piepen accepteren bij dat soort blokken en soms ook slechte remeigenschappen bij koude remmen. Eenmaal warm remmen dit soort blokken vaak wel beter. Als je goedkoop wilt dan kan je beter bij de automaterialenzaak halen, AP krijg je dan vaak, hoort bij Lockheed, en vaak lang niet slecht. Origineel is natuurlijk ook een optie, alleen vaak flink duurder. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
POLAKS Geplaatst: 8 mei 2010 Geplaatst: 8 mei 2010 Sportief rijden met een kleine volvo en dan ook nog een diesel? Het is maar net hoe je er zelf over denkt. Je bent het beste af als je bij een automaterialenzaak remblokjes gaat halen en die erop zet. Waarschijnlijk heb je alleen voor nieuwe blokjes nodig. Dit kan je makkelijk zelf doen, als je iets moet schoonmaken dan met een staalborstel de troep (zand, roest op de remklauw) wegvegen. Voordat je begint moet je een echt grote tang hebben om de remcilinder in te drukken (veel kracht en gaat langzaam) zonder het rubber hoesje kapot te maken. Ik weet niet hoe het bij een volvo gaat maar meestal draai je de bovenste bout uit de remklauw en de onderste zet je los. Dan de klauw "kiepen", dit is niet altijd even makkelijk maar met wat wrikken (en een hamer, zacht) moet het lukken. Klemmen, borgpennen en/of veertjes verwijderen (er zitten nieuwe bij de blokken)en met de nieuwe blokjes (remcilinder ingedrukt) deze weer GOED monteren. Daarna niet meteen wegscheuren maar eerst een paar keer remmen want de eerste keer remt de auto echt niet.
Eddy VL Geplaatst: 9 mei 2010 Geplaatst: 9 mei 2010 Ik zou toch maar het niveau van de remvloeistof in de gaten houden als je begint met de cilynder in te drukken... Potje openen en eventueel remvloeistof verwijderen, vóór het potje overloopt... mvg Eddy VL
columbo Geplaatst: 9 mei 2010 Geplaatst: 9 mei 2010 Niet vergeten om de achter en zijkanten vd blokken met kopervet in te smeren en de gelijding in de remklauw,dit voorkomt dat het spul vast gaat zitten.En de eerste 25km rustig remmen.
Boelo Geplaatst: 9 mei 2010 Geplaatst: 9 mei 2010 Online kun je ook sportblokken bestellen , zijn iets duurder. Zou geen kopervet maar keramische vet gebruiken. Ik heb vorige week een Renaukt Traffic op sportblokken gezet. De mensen hebben deze nieuw gekocht , maar vonden hem al vanaf dag 1 slecht remmen. Nu remt hij goed/beter. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Ventura Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 Voor remblokken zal ik voor ferodo DS2500 kiezen.
gerrit B Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 Waarom niet gewoon systeem Lucas? Gewoon remblokken voor een scherpe prijs en niets mis mee. Sportblokken lijken wel aardig, maar remmen vaak slechter als ze koud zijn en als ze warm zijn een veel hogere slijtage. Daarnaast is hard remmen slecht voor je brandstof gebruik. Als het nodig is dan is het natuurlijk handig dat het ook kan, maar je auto rustig uit laten rollen scheelt aanmerkelijk in het brandstof gebruik. Heb je daarnaast een ABS remsysteem dan kun je dat harde remmen ook al rustig vergeten dus over het algemeen zijn sportremmen nergens voor nodig. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
seije017 Geplaatst: 10 mei 2010 Auteur Geplaatst: 10 mei 2010 blokken reeds besteld. voor komen ferodo dit omdat er voor brembo schijven zitten. en achter trw blokken omdat er gewone schijven zitten.
Beobuddy Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Ik heb lange tijd terug deze tip gekregen: gebruik een lijmtang. Daardoor kun je gedoseerd de clinder terugduwen en heb je geen grote tangen nodig waarbij je eerder de kans hebt om de cilinder scheef terug te duwen en vastloopt. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
rudolfdebeer Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Nog nooit een tang nodig gehad!!! Vreemd dus. Tenzij we het het over Lockheed schijfremmen uit de oude doos hebben. (Vanwege die inwendige metalen veerringen!!) Als het goed is kun je met schoonmaken mechanismen en zijdelings bewegen behuizing de cylinders terugdrukken. Voor vervangen blokken toestand van remschijven controleren. Soms moeten schijven gevlakt worden :-) En helaas toch nog asbesthoudende pads in omloop, 20 jaar na dato!!! Geen vergeten voorraad. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
gerrit B Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 hier heb je een eenvoudige handleiding hoe het vrij simpel kan. Sommigen kun je niet zo maar terug duwen maar kan je wel terug draaien, dan kun je zelf eenvoudig even een stukje hulpgereedschap maken en dan werkt het vrij eenvoudig. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
seije017 Geplaatst: 14 mei 2010 Auteur Geplaatst: 14 mei 2010 vlakken doe ik altijd op de draaibank. nog nooit problemen gehad met niet vlak kunnen inspannen.
Beobuddy Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Origineel bericht van: rudolfdebeer Nog nooit een tang nodig gehad!!! Vreemd dus. Zie het filmpje van Gerrit B. Ook daar wordt een tang gebruikt. Ik heb er in de loop van de jaren al tig vervangen en niet ieder systeem laat de cilinder zo eenvoudig terug lopen tot aan de beginstand. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen