Ga naar inhoud


Ooit open source?


Satfan

Aanbevolen berichten

Vraagje,

Bestaat de kans dat ook de AZbox opensource gaat worden?

Zou dat beter of slechter zijn voor het imago van deze box?

Wie weet hier meer over?

Groetjes,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Natrium
Origineel bericht van: Cobus R
Ik denk van niet en als ze het niet doen is het zo over met de azbox.


je negatieve reacties vallen op Cobus wink

je praat iedere keer of je alles van de eerste hand hebt, zou je bron wel es willen weten, maar dat is al eens aan je gevraagd.

De azbox voldoet prima, en altijd de vergelijking met de dreambox is ook om moedeloos van te worden, wij als ***geen-reclame*** team hebben zowel de dm8000, de azbox en diversen andere vergeleken.

Dus ik weet waar ik over praat, als je altijd een DM heb gehad zal de AZbox wennen wezen en dat is geen vergelijking in mijn ogen. open source heb daar geen waarde aan. (zou wel mooi zijn natuurlijk )

Die Azbox is in tegenstelling tot de DM8000 in mijn ogen goed en voor een prikkie van een prijs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje klaar met dat gedoe rondom de sources.

 

De laatste firmware doet het echt ontzettend goed en multicas loopt als een speer op mijn interne cccam server.

 

En is enigma2 nou echt zoveel beter dan de eigen azbox firmware?

 

Het enige wat ik leuk zou vinden aan open source en "niet-azbox" firmwares is de keuze en dat je meer dingen kunt uitproberen. Maar voor de hoofdfunctie "TV kijken met superbeeld" volstaat hij prima!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt ook maar waarom doen er dan steeds meer mensen de Azbox weg en kopen dan toch bv een vu+ of een dreambox ? satlook is toch ook niet voor niets gestopt met de azbox en edje ken heeft nu ook geen Azbox meer maar een vu+ dat zal toch niet voor niets wezen of ben ik nu gek ?

 

Nogmaals voor gewoon tv kijken voldoet hij prima niks mis mee maar wil je meer dan is het niks en de eerste versie van de gewone firmware geen beta moet nog komen wanneer komt die dan ?

 

Maar mijn menig naar een jaar de Azbox hebben gehad en nog heb is dat hij het net niet is.

 

zo dat is mijn mening doe ermee wat je wilt.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Natrium

Wat satlook en edje-ken doen zal mij aan me reet roesten.

Het gaat erom om of de azbox gebruikers tevreden zijn en dat zijn er vele, je leeft in de tijd van de strong die tijd is lang voorbij.

 

ps, die azbox staat al een tijd bij je broer dus waar praat je over ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom doen mensen een azbox weg? Ik heb geen idee. Persoonlijk ken ik er geen 1 die de azbox wegdeed die hem gewoon als fijne sattuner wilde gebruiken. Als je het mij vraagt gaat het alleen om het feit dat de azbox "moeilijker" is in te richten voor CS. Want dat is het enige waarin ik mijn dreambox de azbox vind overtreffen.

 

Als je een dreambox wil, koop je een dreambox. Dan moet je niet kostte wat het kost een azbox om willen bouwen tot een dreambox. Als je een leuke combo of twintig HD ontvanger wil hebben met een superbeeldkwaliteit en leuke extra's zoals mediaplayer of YouTube, dan zal een azbox je nu niet meer teleurstellen met de laatste firmware. Zo, en dat is mijn mening :-)

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor wat de azbox moet doen doet hij het prima.

alleen als je een elite hebt (en je wilt uiteindelijk een twin tuner) dan heb je een probleem.

dan moet je een keuze gaan maken.

dus ik heb de elite naar me ouders gebracht want die wilde ook graag geschiedenis weer kijken.

en ga voor de vu+

ik heb daar een paar redenen voor.

1: de vu gebruikt me enigma2 zenderlijst dus dan kan ik ze prima testen.

ik maak al een tijdje geen azbox lijsten meer omdat we daar iemand anders voor hebben.

2: de vu gebruikt de ***geen-reclame*** updater dus dan kan ik die ook goed testen.

Aan de plugin voor de azbox werk ik zelf niet want daar hebben we andere mensen voor in het team die het prima doen.

3: ik wil graag een twintuner dus de elite voldoet dan niet.

dan blijft de keuze over voor de vu en premium+.

ik koos de vu omdat ik die ook wel eens wil testen.

voldoet die niet dan stappen we net zo makkelijk weer over naar een dream of azbox.

 

maargoed bovenstaande gaat vreselijk offtopic en dat is denk ik niet de bedoeling.

Of de source ooit vrijgegeven word ?

Ik heb geen idee.

wel vrijgeven is een goede zaak want dan kunnen meer mensen ermee spelen cq bouwen.

niet vrijgeven is ook goed want dan moet de fabrikant wakker blijven en de software blijven verbeteren.

 

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad en daar staat hij niet voor niets ?

Maar dat wil niet zeggen dat ik er niks meer mee doet want ook ik vind dat de firmware de ;laaste tijd erg vooruit is gegaan maar er is na 2 jaar nog geen officiele release geweest ven dus geen beta firmware nogmaals ik ben niet tegen de Azbox het is een fijne box met vele mogelijkheden en een zeer goede prijs maar hety is geen Dreambox en dat ik niet ben blijven hangen bij de Strong dat weet jij ook wel jij heb mij het virus van de dream toen aangedaan

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zal ook even reageren. Waarom opensource? Omdat je dan eigen software kunt schrijven? Dat kan nu toch ook al? Zie de verschillende plugins. Niet opensource maar je kan wel plugins enz schrijven dus waarom opensource? Wie zegt het mij?

 

Qua software hebben we het al eerder over gehad. DM maakt 1x firmware en daarrna nooit meer zonder software builders is DM nergens. Maar waar zie jij zo veel Azboxen te koop dan Cobus R? Maak tevens is je bron bekend waar jij vandaan hebt dat ze ondersteuning stoppen. Je roept veel maar geen bron.

 

Ik ben te vreden met de Azbox heb tevens verschillende DM's IPBoxen gehad enz.

 

Qua zenderlijsten kun je die van Enigma gewoon gebruiken met MAZ 3.0 kun je deze gewoon importeren. Dus Enigma en Azboxen kunnen zelfde zenderlijst aan na converteren.

 

Chris je kan via MultiCAS editor heel eenvoudig je C lijn toevoegen aan MultiCAS editor 1.5.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

achja, maar er zijn ook andere mensen die het niet onzinnig vinden, dus je bent niet verplicht om hier mee te lezen.

Daarom weer even wat ontopic aanhalen.

 

Tja wie zal het zeggen, of de source ooit vrij wordt gegeven van de firmware van de AZbox.

Dat zullen uiteindelijk diegenen zijn, die de azbox maken.

Dus de Korianen, en de maker van de sigma chip.

 

Natuurlijk zou het mooi zijn als die sources vrij werden gegeven, want dan kunnen ook andere mensen de firmware bewerken en uitbreiden.

 

Maarja, er zit nu al bijna alles in de firmware, wat er in moet zitten, maar er zouden leuke dingen (zinnig of onzinnig) aan toegevoegd kunnen worden.

 

En zoals gezegd, draaid de laatste firmware hier goed.

En wat maakt het uit, of het nu beta, of officiele firmware is.

 

En foutjes in een firmware zul je altijd houden, bij welke ontvanger dan ook.

En er zullen altijd van die pietlutten zijn die wat te mekkeren hebben op de firmware van een ontvanger.

Want ook de firmware wordt door mensen gemaakt, en die maken nu eenmaal fouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat klopt ook maar waarom doen er dan steeds meer mensen de Azbox weg en kopen dan toch bv een vu+ of een dreambox ? satlook is toch ook niet voor niets gestopt met de azbox en edje ken heeft nu ook geen Azbox meer maar een vu+ dat zal toch niet voor niets wezen of ben ik nu gek ?


Ik heb zo mijn eigen reden waarom ik gestopt ben.
Omdat ik in het verleden veel kanalen lijsten had gemaakt voor " Nokia 9500 " en daarna voor Triple dragon.
Werd ik in maart 2009 door iemand van een ander forum benaderd of ik soms zin had om lijsten te gaan maken voor de Azbox.
Dit leek mij een hele goeie kandidaat voor de vervanging voor mijn Triple dragon.

De vooruitzichten waren dat dit een twin tuner zou zijn (worden) en dat dit er softwarematig aan toegevoegd zou kunnen worden.
Een paar maanden later zou blijken dat dit niet mogelijk was en ik vond dit een behoorlijke tegenvaller.
Toen bleek ook nog dat de CI handling van Az geen astoncrypt modulle aankon, en voor een hardware modificatie kon je hem opsturen.
Daarna konden AZ premium bezitters die hun box voor juni 2009 hadden gekocht, hun box omruilen tegen een premium+ met 45 euro bijbetaling.

Dit model kreeg ik in dezember 2009, dit was nog een grootere tegen valler, er zat een fan in die verchrikkelijk veel herrie maakte en mijn kaartlezers werkten niet.
Gelukkig had ik mijn premium nog en mocht de kaartlezers overzetten voordat ik hem terug stuurden.

Ik heb ook nooit de twin tuner optie aan de praat kunnen krijgen, wat ik ook deed , een hardware fout , een software fout? ik weet het niet.
Als ik een programma opnam en ging een ander kijken mislukte mijn opnames altijd.

Nog een paar dingen waar ik tevreden over was:

Voor twintuner dubbele kanalen inlezen,
Kaarlezer werkten aleen bij multicas, en heb ze nog nooit werkend gekregen bij newcs, mbox, of cccam.
Kanalenlijsten maken vond ik een crime, vooral die edittor.
Mijn nas moest ik na elke reboot weer opnieuw mounten.

Puntje bij paaltje,

Ik was het zat

Groeten

Satlook

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:Dat klopt ook maar waarom doen er dan steeds meer mensen de Azbox weg en kopen dan toch bv een vu+ of een dreambox ? satlook is toch ook niet voor niets gestopt met de azbox en edje ken heeft nu ook geen Azbox meer maar een vu+ dat zal toch niet voor niets wezen of ben ik nu gek

 

Geloof er niks van dat er steeds meer mensen deze ontvanger weg doen ..waar wordt dat op gebaseerd ?

Luidruchtige Fan ...gewoon uit dat ding ...nog nooit heb ik de plussen hier op te warm worden bemerkt

Beeld technisch wordt hier alles in 1080p formaat op t scherm

gezet ..kortom rustig in een frame opgebouwd beeld en n

zeer stabiele ontvanger in z,n beeldweergave ...welke ontvangers geven 1080p ... en dan voor zo een prijs ..open source daar durft geen fabrikant meer aan ..dat kan niet meer je wordt er juridisch op gepakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alle,

 

Gezien wat ik afgelopen jaar heb meegemaakt kan ik verder alleen maar tevreden zijn met de Azbox, prijs prestatie is enorm goed.

Ze zijn nog hard aan het door ontwikkelen...maar dat was bij de Dreambox dus ook zo...

 

Ik draai hier lekker op de HD+ 2xS2

 

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...