Sanyu123 Geplaatst: 9 mei 2010 Geplaatst: 9 mei 2010 Goede middag techneuten, Helemaal nieuw hier en meteen natuurlijk een voor mij belangrijke vraag. Ik heb een twin tuner de Vantage 8000S Ik ben verhuisd en daar staat een schotel op het dak met een lnb met vier aansluitingen.Gericht op de Astra 1 Dat klopt daar de uitgangen naar vier verschillende kamers gaan.Ik heb drie ontvangers waarvan de vantage de enige hd ontvanger is. Heel graag zou ik het HD pakket van Canaal Digitaal willen hebben.Deze zenders worden zoals u weet doorgegeven op de Astra 3 23.5gr. Echter de draden liggen al door een buis in de muur. Daar kan geen enkele draad meer bij.Wat kan of moet ik doen om toch ook de Astra 3 te kunnen ontvangen? Dus dit hoeft alleen maar naar de Vantage toe. De anderen ontvangers moeten dus blijven bestaan op Astra 1 Wie o wie kan en wil mij helpen dit probleem op te lossen? Heel graag! Ik wacht met spanning af. Hartelijke groeten en een fijne dag verder.
vGnp Geplaatst: 9 mei 2010 Geplaatst: 9 mei 2010 Indien de schotel niet te groot is, de quad LNB vervangen door een quad DuoLNB. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Sanyu123 Geplaatst: 9 mei 2010 Auteur Geplaatst: 9 mei 2010 Dank voor uw snelle reaktie. Ik heb er geen verstand van, maar de schotel is 80CM Is dat te groot? Hopelijk van niet. Ik wacht op uw antwoord als u die tenminste wederom wilt geven. Groetjes Rees
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 9 mei 2010 Geplaatst: 9 mei 2010 Dat kan prima, lukt bij zo ongeveer elke schotel. Welk merk schotel heb je? Die duo-blocks willen wel eens verschillend zijn voor verschillende maten schotels volgens mij. LNB vervangen en klaar ben je dus. Hoeft geen draadje bij getrokken te worden.
Sanyu123 Geplaatst: 9 mei 2010 Auteur Geplaatst: 9 mei 2010 Goh...Joh. daar vraag je mij wat... Hoe kan ik dat nu ontdekken? Fijn dat u mij wilt helpen. Groet, Rees
vGnp Geplaatst: 9 mei 2010 Geplaatst: 9 mei 2010 Je kunt dan niet volstaan met de "normale" versie quad DuoLNB, die is namelijk geoptimaliseerd voor een 64 cm schotel in Nederland. Met een 80 cm schotel heb je een Duo LNB 80 quad nodig. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
abrahamsat Geplaatst: 9 mei 2010 Geplaatst: 9 mei 2010 sanuy,ga naar de site van canal digital.nl,en kijk dan goed naar de schotels en hoe dat werkt,met of zonder 60cm of 80cm maar je hebt om 23.5 te ontvangen een duo lnb quad nodig. veel succes.kijk uit als je in duitsland een dubbele kop koopt die zijn meestal voor hotbird of 28.5
Sanyu123 Geplaatst: 9 mei 2010 Auteur Geplaatst: 9 mei 2010 Dat zal ik zeker gaan doen. Allemaal heel hartelijk dank voor de adviezen. Ik ga maar eens kijken wat voor een schotel ik heb. Dus het dak op en dat voor een 60 jarige vrouw, maar ja zolang iemand de sirene niet hoort, is er niets aan de hand. Thanks!! Groetjes, Sanyu123
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 9 mei 2010 Geplaatst: 9 mei 2010 Dak op hoeft niet meer. Je weet dat je 80cm schotel hebt, dus eerst even nieuwe LNB scoren en dán pas het dak op om de LNB te vervangen (en fine-tunen).
Sanyu123 Geplaatst: 9 mei 2010 Auteur Geplaatst: 9 mei 2010 Dank Mac. Fijne dag verder enneh...ik ga het dak toch maar niet op. Groet Sanyu
satencom Geplaatst: 9 mei 2010 Geplaatst: 9 mei 2010 zou je ook even foto kunnen maken van de schotel wand niet op iedere schotel past een Duo Quad lnb 80 de lnb houder is in verschilde uit voeringen zo als je deze schotel ziet past geen Duo Quad lnb 80 of je moed de houder bewerken een stukje van de zijkant af zagen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sanyu123 Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Geplaatst: 11 mei 2010 Sorry, maar nu pas zie ik uw antwoord. Ik heb een triax schotel 88cm Ik ben hier naar een speciale sat.winkel geweest en die komen vanmiddag. Ik heb natuurlijk eerst de onkosten gevraagd daar ik geen zin heb in een torenhoge rekening. Ik heb er zelf weinig verstand van. Echter ik heb twee schotels op het dak staan waarop eentje met een lnbkop met vier uitgangen. De andere schotel heeft een lnb kop, met een uitgang. Vanuit de winkel vertellen ze mij, dat ze een schakelkastje plaatsen tussen de twee schotels. Nu is mijn vraag, kan ik naar de ene zender kijken en de ander opnemen. Ik word er helemaal gek van. Kunt u mij advies geven, of iemand anders over wat het beste is? Hertelijke groeten Sanyu
satencom Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 nou dan kunt u twee dingen doen de ontvanger door lussen maar dat heeft zijn beperkingen of een kabel er bij met door lussen hoeft u er geen kabel er meer bij, maar bent u wel gebonden naar wat de eerste ontvanger op af is gestelt ,de schotel is goed dat zal wel lukken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sanyu123 Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Geplaatst: 11 mei 2010 Heel hartelijk dank voor uw snelle reactie en ik ga even afwachten. Een heel fijne dag verder en hartelijke groeten, Sanyu
Gerard 76 Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Laat ons even weten wat er nou precies is gebeurd . Ben best nieuwsgierig
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen