Ga naar inhoud


[Edision] Twin Edision Argus Vip2 eerste ervaringen / korte test


Dutchsat

Aanbevolen berichten

Michel,

 

Tja, als jij zegt dat de Tuner alleen wat data stromen omzet!

 

Het soort tuner zegt niets over de warmte ontwikkeling, alleen de eerste generatie tuners van S2 hadden een grotere warmte-ontwikkeling, kennelijk trokken ze meer stroom. Ik heb dit destijds bij de test van diverse DVB-s2 tuners voor mijn HTPC, er zaten tuners bij die flink warm werden, terwijl dit jaar opeens modellen op de markt kwamen die amper lauw werden. Ik wilde dus zo een tuner hebben.

 

Als ie alleen maar data overzette dan had bijv. de dreambox 800 toch wel wat minder problemen gehad met die tuner, ze zitten volgens mij al bij revision K. Dan weer teveel warmte, lees teveel stroomgebruik, dan weer disecq problemen, ik noem maar wat. En teveel stroomgebruik leidt onvermijdelijk tot problemen, tot aan kapotte voedingen.

 

Feit is dat de tuner van Sharp maar 1,5 watt trekt.

http://www.epn-online.com/page/new58250/sharp-introduces-dvb-s2-nim-tuner.html

 

Ik ben hier extra kritisch over omdat een consistente tunerlijn zorgt voor een snellere ontwikkeling van de Enigma2 voor deze box, zodat men niet steeds van nieuwe drivers afhankelijk is. Want als deze modellijn wordt stopgezet, ben ik toch afhankelijk van enigma2 om weer met de nieuwste ontwikkelingen en bijv. softcams mee te gaan.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Als je gelijk wilt hebben, hoef je het maar te zeggen hoor.

 

Dan krijg je van mij gelijk en dan is het voor mij ook goed. smirk

 

Jij schreef letterlijk over de Sharp Tuner in de Edision (het blikje in die receiver dus):

 

Citaat:
Tuner blijft ook tijdens HD gebruik lauwwarm

 

En ik schrijf niet meer en niet minder dan dat het niet uit maakt voor warmteontwikkeling van de tuner (het blikje dus) of hij een HD of een SD zender weer moet geven.

 

Dan kan je wel rookgordijen opwerpen, maar het feit blijft dat jouw beide beweringen niet kloppen wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het in dit verband zo leest: Ik bedoel dus dat de HD tuner lauwwarm blijft, ik kan het helaas niet meer aanpassen. Heeft natuurlijk niet het het feit te maken of er een HD signaal wel of niet is.

 

 

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
...ik heb wel sterke twijfels aan jouw kennis.
...Grotere onzin heb ik zelden gehoord. wink



[offtopic]
@Michel,

Volgens mij volstaat het om te vermelden en te beargumenteren
waarom er iets niet juist is in een testbericht.

"Sterke twijfels aan jouw kennis" en "Grotere onzin heb ik zelden gehoord"
lijkt mij niet zo'n geschikte terminologie om bij een feitelijke discussie te hanteren.

Iedereen maakt weleens fouten, ikzelf maak fouten, een collega satelliethobbyist
maakt fouten, ja zelfs profs uit de satellietbranche maken fouten.

Zo heb ik bijvoorbeeld vaker meegemaakt dat professionals niets eens
(blijken te) weten welke chipset er in de door hen verkochte satellietontvanger zit.
Dat vind ik geen reden om (publiekelijk) te verkondigen dat ik sterke twijfels aan hun kennis heb
of dat het grote onzin is die verteld wordt.

Mensen zoals Dutchsat, die (uitgebreide) testberichten schrijven,
maken sat4all.com tot de site waar veel kennis is vergaard
en die uit dien hoofde dan ook graag door velen wordt geraadpleegd.
[/offtopic]


@Dutchsat,

Bedankt voor jouw uitvoerige testbericht smile

Naar aanleiding van jouw verslag heb ik nog enkele vragen.

1) Hoe is de beeldkwaliteit, zowel HD als SD, in vergelijking met andere jou bekende satellietontvangers?
2) Hoe is de ontvangstgevoeligheid van de satelliettuner
in vergelijking met andere jou bekende satellietontvangers?
Als je kunt testen met transponders die zich op de rand van
wel/niet ontvangst bevinden zou dat wat meer duidelijkheid kunnen scheppen.
3) Werkt PIP (Picture in Picture) ook bij HD zenders?
4) Bij de harde schijf wordt FAT32 gebruikt.
Dat wil dus zeggen dat 4 GB het maximum is en een HD film van 6 GB in 2 gedeelten wordt opgeslagen?
5) Wat is het maximaal aantal televisiezenders, radiozenders en transponders dat opgeslagen kan worden?
6) Weet je misschien wanneer die in Nederland beschikbaar komt of is hij hier misschien al beschikbaar?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz

Naar aanleiding van jouw verslag heb ik nog enkele vragen.

1) Hoe is de beeldkwaliteit, zowel HD als SD, in vergelijking met andere jou bekende satellietontvangers?
2) Hoe is de ontvangstgevoeligheid van de satelliettuner
in vergelijking met andere jou bekende satellietontvangers?
Als je kunt testen met transponders die zich op de rand van
wel/niet ontvangst bevinden zou dat wat meer duidelijkheid kunnen scheppen.
3) Werkt PIP (Picture in Picture) ook bij HD zenders?
4) Bij de harde schijf wordt FAT32 gebruikt.
Dat wil dus zeggen dat 4 GB het maximum is en een HD film van 6 GB in 2 gedeelten wordt opgeslagen?
5) Wat is het maximaal aantal televisiezenders, radiozenders en transponders dat opgeslagen kan worden?
6) Weet je misschien wanneer die in Nederland beschikbaar komt of is hij hier misschien al beschikbaar?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Iz het SD beeld is deze even goed als de beste SD receivers die ik ken. Als ik schakel tussen de Edision en mijn Relook 400s dan zijn deze beiden gelijkwaardig. En ik vond de Relook op SD gebied voor mij het beste beeld geven. In ieder geval geeft de VIP2 een stuk beter beeld op SD gebied dan mijn ATOM ION HTPC, maar dat heeft mi. met de mindere upscaling te maken van de geforce Graphics op het ION Bord. Opnames van mijn HTPC afgespeeld op de Samsung LCD (via de ingebouwde mediaplayer) of via de Relook waren natuurlijk wel even goed.

Voor mij was tot op heden de Relook 400s voor het SD materiaal de referentie, ik vond die beter dan de DB7000 en de DB7025 en de Mvision ontvangers die ik getest heb. De relook heeft via de Scart op mijn Samsung LCD hetzelfde beeld als de Vip2. Nu is de VIP2 wel in te stellen voor wat betreft de helderheid, Kontrast en verzadiging en ik heb deze gefinetuned naar het beeld van mijn Relook die loopt via de Scart.

Op HD gebied zie ik niet veel verschil tussen mijn HTPC qua beeld maar wel dat de VIP2 geen blokvorming heeft of dat die bij snelle bewegingen gaat schokken.

De Pip werkt niet bij het HD beeld.

Over de gevoeligheid van de Sat tuner kan ik nog niet veel zeggen, de Satellieten die ik op dit moment op mijn Wavefrontier heb zitten hebben allen een ruim signaal van minstens boven de 70%.

De HD maakt inderdaad 4GB delen, maar goed dat is via de diverse PC-software samen te voegen indien gewenst.

De zenderlijst staat maar 4000 prg plaatsen toe, dat is weinig, maar in de settingslijsten die ik download waren de radio zenders tot een minimum beperkt, dus zo kun je toch de meeste settingslijsten volledig gebruiken.

In Nederland is de bekende Kaarten*schrijver winkel de importeur van Edision, maar de VIP2 wordt niet specifiek in het assortiment vermeld. Op de fotos bij Edision op hun site zie ik wel de VIP staan. Ik ga ervan uit dat deze bij hun dus wel leverbaar is.

Op www.edision.de staan wel drie testen in de pers van de Vip2 vermeldt , allen met specificatie Spitzenklasse, dat is dus uitstekend. De hoogste klasse is Referenzklasse, daar vallen de VU+ en de DB8000 onder, maar dat haalt ie dus niet volgens die testen. Maar wat name in de testen eruit komt is dat er in deze prijsklasse er bijna geen betere ontvanger te krijgen is. Maar goed die testen zijn wel leuk, maar de gebruikers geven normaal wel de doorslag en op de duitse fora zie ik alleen maar lof van de gebruikers. Het is een van de weinige boxen die verwisselbare tuners heeft en ook DVB-C ondersteund.

Feit is wel dat de Dreambox 8000 en de VU betere omschakeltijden hebben, voor snel zappen is een wachttijd van 2 seconden net iets minder dan de 1 seconde van die twee en dat die beiden betere CS servers zijn.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als laatste zijn de volgende bugs nog beschreven in de verzamelde fora die ik gelezen heb en niet heb kunnen testen:

Geen DD via de optische uitgang;

De HD+ kaart via de interne CCcam kan wel bij langer kijken af en toe één seconde blokvorming hebben.

Het heel snel zappen tijdens het kijken naar een zender tijdens het maken van opnames van een of meerdere andere zenders kan leiden tot vastlopers, maar dit heb ik nog niet gehad.

De eerder genoemde CS van de server geeft af en toe wat haperingen.

 

Zijn niet veel bugs buiten die ik al in mijn test had aangegeven, maar toch wil ik ze vermelden.

 

Feit is ook dat de fora's hoofdzakelijk tevreden gebruikers heeft, er wordt niet veel melding gemaakt van irritaties of zo, of dat nieuwe firmwarereleases weer tot nieuwe bugs leiden. De forums staan eigenlijk alleen bol van vragen van nieuwe gebruikers en niet van meldingen van problemen. De basic firmware doet wat ie moet doen.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattaz,

 

Inmiddels van moderators vermaning gekregen dat ik op geen enkele wijze mag meedelen waar deze ontvanger te koop is, niet via prive mail, omdat dit reclame is. Dat de ontvanger in Nederland niet te koop is, tja dat is dan pecht voor de rest. Daar moet ik mij bij neerleggen als gast. Ik doe al extra zo weinig mogelijk postings op dit forum omdat ik geen advocaat ben. Tja het gebeurt gewoon, de woorden worden in je mond gelegd en je wilt helpen. Ik snap nu ook de achtergrond waarom Michel zo een reacties stuurt op mijn review. Geen dank kan er van af, maar is maar een conclusie: dom van mij om hier te posten..

 

Dan wordt het een spelletje hints. Tja dan houdt het op dit forum dus op, jullie zullen zelf moeten googelen. Inmiddels zal ik ook wel op de persona non grata lijst komen, zucht.... Veel succes ermee ik ga weer verder met opbouwende zaken.

 

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is niet waar. Jij maakte in jouw topic regelrecht reclame voor een winkel, waarvan je de naam wel via PM zou geven.

 

Je vertelde zelfs dat je misschien nog wel wat korting op verzendkosten kon regelen.

 

Zo werkt dat dus niet.

 

Je mag op sat4all geen reclame maken. Punt.

 

Je mag dus niet openbaar een winkel de hemel in prijzen om vervolgens de naam wel via PM te geven. Dat is evengoed reclame!

 

Dan moet je niet de schuld bij een moderator proberen neer te leggen.

 

Hiervoor krijg je dan ook weer een waarschuwing omdat je openbaar commentaar maakt op de beslissing van een moderator. Inmiddels je derde waarschuwing.

 

De reactie op jouw review kwam omdat de inhoud aantoonbaar technisch op een paar belangrijke punten niet klopt. Omdat ik toevallig net een paar oudere berichten van jou gelezen had waar ook al dingen in stonden die niet kloppen, vond ik het tijd je eens een paar feiten voor te leggen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels kunnen wij 1 bug wegstrepen, DD/Audio via een Toslink kabel werkt dus wel, zowel bij echte DD uitzendingen alsook uitzendingen zonder DD.

 

Afgelopen week zijn de tests van enigma 2 softcams, zoals MGcamd, Incubus, Camd3, Oscam al met succes getest door de beta-testers. Men staat op het punt om eindelijk een Dual - boot versie voor het grote public te presenteren.

 

Er is dus niet alleen negatief nieuws vandaag te melden laugh .

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hierbij de gecodeerde zenders die met de laatste ILTV software bij mij met de softcam beeld geven:

 

Sirius 4,8°E:

TET

Kingston

ViaSat (deel: NRK1 HD,DR1,DR2 enz..)

 

Eurobird 9A (9.0E):

ESPN America

HD1(Euro1080)

Disney Channel

 

Hotbird 13,0°E

SF

Rai

Nova Cybrus

 

Astra 23,5°E

KD (deel)

EuroSport2

 

Intelsat 1,0°W

Digi TV

 

Amos 4°W

Megasport

 

Vergeef mij dat ik op Astra 19°E een belangrijke vergeet te vermelden, maar goed dat deze al inmiddels enkele maanden open ligt, dat mag wel bekend zijn. :D

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel


De reactie op jouw review kwam omdat de inhoud aantoonbaar technisch op een paar belangrijke punten niet klopt. Omdat ik toevallig net een paar oudere berichten van jou gelezen had waar ook al dingen in stonden die niet kloppen, vond ik het tijd je eens een paar feiten voor te leggen.


Ik denk dat wij op die belangrijke punten van kritiek van jou al genoeg uitleg bij hebben gegeven en dat nu op een normale manier aan dit topic verder gebouwd wordt. Aan mij ligt het niet.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je hebt met jouw reacties helemaal niets weerlegd.

 

Je beweringen zijn nog steeds aantoonbaar onjuist.

 

Ik denk dat je gewoon slecht tegen terechte en feitelijk juiste kritiek kunt. smile

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zin heeft dit topic wel gehad hoor. Ik had bijna de single versie gekocht, maar durf het wel aan de VIP2 te proberen. Veel ontvangers met vergelijkbare mogelijkheden kosten vaak minimaal het dubbele. Nadeel is dat de techniek snel gaat en dan is een dure ontvanger soms te snel afgeschreven omdat je nieuwe mogelijkheden mist. Heb inmiddels al meer over de VIP2 gelezen en deze lijkt mij prima.

Wellicht klopt wat je hebt geschreven technisch niet 100% maar de bedoeling was duidelijk. Als we op alle slakken zout leggen durft niemand meer iets te schrijven.

 

Het is prettig als je informatie van gebruikers krijgt. Het kost ook tijd om dat op te schrijven dus waarom zou je? Dat is het mooie van dit board. niet alleen halen, maar gelukkig helpen veel mensen ook met informatie. Natuurlijk moet er ook geen onzin opgeschreven worden, maar wat Dutchsat heeft opgeschreven zal op zich niemand schaden. Het is vervelender als je b.v. bepaalde mogelijkheden opnoemt die niet te realiseren zijn en iemand op basis van verkeerde informatie een aanschaf doet.

 

 

 

 

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...