Gast roger4007 Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 ik wil met de laptop (acer win7) uitzendinggemist kijken op tv de laptop heeft een 7 pins S-video maar eenmaal ingestoken kom ik niet meer verder ik had al gegrobeerd via: Beeldschermeigenschappen > instellingen > geavanceerd > tabblad van je videokaart. Kloon, heet dat bij mij. (nvidia) of is dit met win7 niet mogelijk en moet ik terug naar vista? wie kan me helpen
Gast raas Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 Svideo (uit) is normaliter 4 pins (chroma + luma, + beiden een GND), dus.. heb je bij je laptop geen 'brake-out' kabeltje zitten die je in die 7-pins connector steekt en dat er dan SVHS i.c.m. Digital-Audio-Out uitkomt? Hieronder een afbeelding, 7 pins SVHS wordt als ingang gebruikt, maar ik verwacht niet dat je laptop een video-ingang heeft, vandaar dat ik denk dat er een verloop kabeltje (brake-out) bij hoort te zitten voordat je SVHS-out kunt gebruiken. overigens. de tv waarop je de laptop wilt aansluiten, is die voorzien van bv VGA/HDMI ? anders is dat beter te gebruiken om aan te sluiten. Succes.
Gast roger4007 Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 de laptop is wel voorzien van VGA op de achetzijde maar kan ik dan daar naar verloop tulp ? en dan natuurlijk het 2de scherm instellen wat tot dusver niet lukte
Gast dr7000 Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 begin even met het noemen van welk merk / type tv je hebt, met de bijbehorende ingangen, dit zelfde met je laptop. vanuit daar kunnen we verder kijken naar een oplossing
Gast roger4007 Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 Panasonic tv Aansluitingen - 2x HDMI - component - 2x scart - CI slot - CI+ gecertificeerd Acer Aspire 9410Z met de S-video out en vga out
Gast raas Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Hallo, je hebt niet gereageerd op de vraag of je acer is voorzien van een verloopstuk voor je Svideo, anders zal het sowieso niet gaan werken Ik denk dat je beter af bent met een VGA->component(RGB) convertor. Jammer dat je TV geen VGA-in heeft, of je netbook geen HDMI-out. Svideo kun je ook nog via de scart connector aan je tv voeden, alleen houd rekening met een niet al te goede beeldkwaliteit. (waar wil je het voor gebruiken? beetje film kijken, of internetten/browsen op je tv?)
Gast roger4007 Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Origineel bericht van: raas Hallo, je hebt niet gereageerd op de vraag of je acer is voorzien van een verloopstuk voor je Svideo, anders zal het sowieso niet gaan werken Ik denk dat je beter af bent met een VGA->component(RGB) convertor. Jammer dat je TV geen VGA-in heeft, of je netbook geen HDMI-out. Svideo kun je ook nog via de scart connector aan je tv voeden, alleen houd rekening met een niet al te goede beeldkwaliteit. (waar wil je het voor gebruiken? beetje film kijken, of internetten/browsen op je tv?) eest reageer ik zeker wel op wat de uitgangen zijn op de latop en dan waar ik het voor wil gebruiken lijkt me erg duidelijk in zeker is het jammer dat er geen VGA-in of HDMI-out is
Gast raas Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 sorry, ik zit te slapen of ik heb m'n lenzen verkeerd om in, idd. heb net nog eens ff wat zitten lezen. 4 pins svhs kabel kan gewoon in 7 poorts svsh connector gebruikt worden (weer wat geleerd!). Dan wellicht (als je via svhs wilt gaan, 'k denk dat component beter is) een scart blokje zoals onderstaand gebruiken: Alleen, zit ik me nu net te bedenken, wellicht een meer valide reden waarom het niet werkt nu, aangezien de laptop ook een vga-connector heeft deze als 2e beeldscherm gezien wordt. Het kan zijn dat de svhs een '3e' beeldscherm is, of ander iig apart 'enabled' dient te worden voordat er 'prik' op zit. Kijk eens bij de geavanceerde instellingen van je nVidia paneel. Win7 zal dit wel kunnen mits juiste/nieuwste drivers geinstalleerd, 'k denk niet dat je terug moet naar vista.
Gast roger4007 Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Origineel bericht van: raas Alleen, zit ik me nu net te bedenken, wellicht een meer valide reden waarom het niet werkt nu, aangezien de laptop ook een vga-connector heeft deze als 2e beeldscherm gezien wordt. Het kan zijn dat de svhs een '3e' beeldscherm is, of ander iig apart 'enabled' dient te worden voordat er 'prik' op zit. Kijk eens bij de geavanceerde instellingen van je nVidia paneel. Win7 zal dit wel kunnen mits juiste/nieuwste drivers geinstalleerd, 'k denk niet dat je terug moet naar vista. dat is nu het probleem het werkt nu niet met de S-video
Gast roger4007 Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 probleem opgelost met een s-video 4 pins kabel wat ik dus niet wist dat deze zou passen in een 7 pins s-video en verder geen verloop toe gepast beeld is goed van af de dvd natuurlijk is uitzending gemist via internet is minder
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen