Niels Wagenaar Geplaatst: 12 mei 2010 Geplaatst: 12 mei 2010 Origineel bericht van: Jopy Ik heb een trial versie draaien wil het product wel nog gaan kopen. Maar in het forum van dvblogic staan genoeg mensen die hetzelfde probleem hebben. Ga binnenkort mijn htpc in mekaar zetten en dus ook een clean install geven. Misschien dat ik er dan ook geen last meer van heb. Zelf heb ik gebruik gemaakt van een Hauppauge NOVA-HD-S2. Hier heb ik nooit en dan ook nooit een tuningprobleem gehad. Bij mijn Tevii S660 wel, maar sinds dat ik gebruik maak van de laatste drivers en de tuning optie heb uitgevinkt ook niet meer. Citaat: Wat Microsoft betreft. Ik ga toevallig 18 mei naar een workshop van Microsoft m.b.t tv kijken middels mediacenter. Wil daar het probleem van cardreader ook eens voorleggen. Als Microsfot dit nou eens zou implenteren dan hebben ze in mijn ogen een geweldig product!! Nou, doe dit maar niet. Laten we voorzichtig zeggen dat een cardreader wel heel erg grijs is Origineel bericht van: Bruell OK dus als ik tv wil kijken én tegelijkertijd van een ander kanaal wil opnemen zal ik twee kaarten moeten aanschaffen? Iemand een tip voor een goede en goedkopere kaart? Klopt. Mocht het alleen gaan om DVB-S2, dan zou je kunnen kunnen gaan voor kaarten van het merk Tevii (je kan twee Tevii's krijgen voor de prijs van één Hauppauge HVR-4000). Die zijn qua specs gelijk aan de Hauppauge NOVA-HD-S2. Alleen is soms de afwerking niet helemaal optimaal. Voor het DVB-T gebeuren kan je net zo goed 2 extreem goedkope USB stickjes kopen. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Bruell Geplaatst: 13 mei 2010 Auteur Geplaatst: 13 mei 2010 Origineel bericht van: Niels Wagenaar Klopt. Mocht het alleen gaan om DVB-S2, dan zou je kunnen kunnen gaan voor kaarten van het merk Tevii (je kan twee Tevii's krijgen voor de prijs van één Hauppauge HVR-4000). Die zijn qua specs gelijk aan de Hauppauge NOVA-HD-S2. Alleen is soms de afwerking niet helemaal optimaal. Voor het DVB-T gebeuren kan je net zo goed 2 extreem goedkope USB stickjes kopen. Mvg, Niels Wagenaar Wat ik eigenlijk wil is gewoon alle CD HD zenders kunnen bekijken welke in mijn CD HD abonnement beschikbaar zijn. Is het mogelijk om met één DVB-S2 kaart bijvoorbeeld op ned2 HD een programma te bekijken en op rtl4HD iets op te nemen? Dit zou namelijk voorlopig het enige zijn dat ik van die kaart verwacht, ben nog niet zo bezig met meerdere satellieten tegelijk namelijk. Kom her en der veel verschillende PCI kaarten tegen. Kan iemand aangeven welke voor mijn wensen het meest geschikt zou zijn? Bijv.: Hauppauge WinTV NOVA-HD-S2 TechniSat SkyStar HD2 Terratec Cinergy S2 PCI HD TBS8920 DVB-S2 TeVii S470 DVB-S2 PCIe TV-tuner Het prijsverschil tussen deze kaarten is soms aanzienlijk maar daar wil ik me niet door laten leiden. Het belangrijkste voor mij is een stabiele configuratie icm smargo reader PLus, W7 Ultimate 32 bits(MCE) en DVBLink Wil dit weekend de knoop doorhakken, maar dat gaat wel lukken denk ik jullie ( vooral Niels) hebben me al erg goed op weg geholpen. Vg.Gr. Patrick Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
Jopy Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Met 1 tuner 2 kanalen kijken/opnemen is nog niet mogelijk met Tvsource. Ze zijn er wel mee bezig dit aan de praat te krijgen. Mochten ze dit aan de praat krijgen dan kun je ook alleen maar 2 kanelen op 1 tuner kijken/opnemen als deze op dezelfde transponder zitten!!! Elke tuner kan maar 1 transponder aan. Op iedere transponder zitten dan weer meerdere kanalen die je dan kan gebruiken.
Niels Wagenaar Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Normaal gezien wel, alleen ik kan mij herinneren dat MCE dit niet ondersteunt. Het opnemen van een zender en het bekijken van een andere zender op dezelfde transponder is niet mogelijk in MCE (maar wel weer met DVB Viewer Pro). Dus als je wil kijken en opnemen (ongeacht of het dezelfde transponder is of niet) dan moet je dus minimaal 2 DVB-S2 kaarten hebben. Persoonlijk zou ik dan gaan voor de TechnoTrend S-1600 (PCI-e, intern), TeVii S464 (PCI, intern), TeVii S470 (PCI-e, intern) of TeVii S660 (USB, extern). Simpelweg omdat deze relatief goedkoop zijn en omdat ze werken in zowel Linux als Windows. Ik zou overigens de Terratec en Technisat DVB-S2 adapters links laten liggen. Ik hoor van diverse personen dat ze enorm veel problemen hebben met de stabiliteit en gebruik van meer dan één adapter. Verder heb je nog de merken Satelco, Mystique en KNC One die gebruik maken van een algemeen reference design. Goede kwaliteitskaarten, maar ze zijn een beetje aan de prijs. Overigens werken de meeste onder zowel Linux als Windows. En dan heb je natuurlijk nog Hauppauge: Kwaliteit, extreem goede drivers en volledige ondersteuning onder zowel Linux als Windows. Maar de prijzen zijn belachelijk hoog, zeker omdat Tevii gebruik maakt van dezelfde componenten/reference design en toch goedkoper zijn. Overigens zou je DVB Viewer Pro kunnen gebruiken voor het TV kijken, opnemen en LiveTV gebeuren en MCE kunnen gebruiken voor je multimedia playback. Er was hier een posting waarmee je een DVB Viewer icoon kon krijgen zodat je makkelijk kon switchen tussen DVB Viewer Pro en MCE. Met vriendelijke groet, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Bruell Geplaatst: 22 mei 2010 Auteur Geplaatst: 22 mei 2010 Hallo allemaal , Gisteren zijn mijn Tevii S464 kaart en mijn Smargo + reader binnengekomen, dus ga vandaag aan de slag met het installeren van mijn HTPC. Ik zal een clean install doen van W7 ultimate, nu op 32 bits. Verders zal ik DVBLink downloaden en acamd+newcs. Hiermee moet ik het toch aan de praat kunnen krijgen? Wanneer ik ergens tegenaan loop zal ik het hier wel posten in de hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen Keep fingers crossed Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
Bruell Geplaatst: 22 mei 2010 Auteur Geplaatst: 22 mei 2010 OK, zal even een update geven: Tevii S464 kaart in PCI slot geplaatst De 32 bits versie van Windows 7 Ultimate geïnstalleerd. Tevii drivers en software gedownload van de site (www.tevii.com) DVBLink gedownload (trail versie). Via DVBLink de Astra 1 & 3 gescanned; 1217 services gevonden ( klopt dit?) tot hier gaat het allemaal aardig echter wanneer ik MC wil configureren kan ik kiezen uit 4 tuners via Dvblink en 1 vanuit mijn Tevii S464 kaart wanneer ik er hiervan 2 kies kan ik 1 satelliet uitkiezen ( Astra 1 19,2) vervolgens vraagt hij of ik nog een satelliet wil toevoegen alleen komt hier mijn Tevii kaart niet in voor wellicht heb ik hiervoor de Smargo Reader + nodig? Als ik de Smargo in een USB slot steek dan hoor ik een geluid echter komt er nergens een pop-up ivm het herkennen of installeren van nieuwe hardware. In Apparaatbeheer kom ik de Smartreader wel tegen, maar onder het kopje "overige apparaten", dit terwijl hij in mijn desktop wel word herkend onder het kopje Poorten ( COM& LTP). Weet iemand misschien waar dit door komt? zonder Smargo heeft verder configureren ook weinig zin denk ik.. Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
Niels Wagenaar Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 Qua services, dat zou wel kunnen kloppen. Voor het configureren van DVBLink TVSource, wil ik je even verwijzen naar de configuratie PDF die je op hun site kan vinden. Even uit mijn hoofd. Wat je moet doen, is dus gewoon alleen de 1e adapter selecteren (DVBLink #1) en je kan gewoon een willekeurige satelliet pakken. Als het goed is, zal hij niks vinden. Gewoon de volgende scan skippen. Zodra je in MCE zit, gaan naar Other Tasks en kies vervolgens DVBLink. Daarin kan je de optie Synchronize Channels kiezen en voila, je hebt je zenders in MCE. Je moet dus niks doen met je Tevii kaart of met je Smargo. Alles verloopt via DVBLink. Lees dus even aandachtig de configuratie PDF door! Daarin staat enorm veel informatie. Wat betreft je Smargo. Zodra je deze erin doet en hij is niet in Dreambox mode ingesteld (kan je eventueel aanpassen met de smargo tool) dan wordt hij gewoon automatisch gedetecteerd en krijg je een COM-port erbij. Vervolgens kan je via NewCS/OSCam deze COM-port aanspreken en met Acamd (acamd.dll en acamd.ini kopieer je naar c:\Program Files\DVBLink2\TVSource\Tuner\Plugins of iets dergelijks) maak je een newcamd verbinding. Dus lees je ook even in het Acamd topic. Als alternatief, check even deze posting over het hoe en waarom icm newcamd en acamd. Succes! Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Jopy Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 Je moet in MCE gewoon alle 4 de tuners van dvblink pakken. Ook al heb je maar 1 tuner. Kanalen scannen in dvblink en inderdaad de handleiding goed volgen!!! In MCE hoef je alleen maar de dvblink tuners te installeren de rest doet dvblink voor je. Om de smargo reader in windows draaiend te krijgen als een com apparaat moet je ftdi drivers hebben. Deze kun hier vinden: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Bruell Geplaatst: 30 mei 2010 Auteur Geplaatst: 30 mei 2010 Hi Peeps, Ben vandaag weer verder gegaan met het configureren van de HTPC, heb het even druk gehad met andere zaken helaas, maar zijn al een heel eind gekomen al zeg ik het zelf (als über leek ) Smargo drivers heb ik via FTDI gedownload ( Thanks Jopy ) en geïnstalleerd, Smartreader wordt gevonden onder de COM3 poort en via Newcs geactiveerd o.i.d.... Hierna opnieuw DVBlink geïnstalleerd en de file's uit Acamd gekopieerd naar de Plugin map onder mijn nieuw aangemaakte server in de DVBLink2 dir( Thanks Niels ). Opnieuw Astra 1 en 3 gescand ( kan niet meer ontvangen met mijn DUO LNB) en aardig wat zenders gevonden echter.... Geen enkele Transponder kunnen scannen met een S2 typering, hiernaast heb ik ook géén van de FTA regionale zenders gevonden noch de nederlandse HD kanalen. De overige Nederlandse zenders komen wel "binnen" maar vind de kwaliteit ten opzichte van mijn oude Philips DSR 2211 aardig tegenvallen. Volgens mijn CD abo moet ik toch minimaal Ned 1,2 en 3 in HD kunnen ontvangen. M.a.w. : Wat doe ik nu weer verkeerd? Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
Niels Wagenaar Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 In het transponderbestand (dat zijn de INI bestanden) moet je "S2,QPSK" vervangen voor "NBC-QPSK" of "NBC-QPSK" vervangen voor "S2". Met vriendelijke groet, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Bruell Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 Hi Niels, Heb het laatste transponderbestand voor de 19,2 en 23,5 gekopieerd van www.fastsatfinder.com. Daarna in het .ini bestand "S2;8PSK" vervangen voor "8PSK" en "S2;QPSK" vervangen voor "NBC-QPSK". De transponders met 8PSK aanduiding vindt hij, echter bij die met NBC-QPSK krijg ik de mededeling : "tuning failed". Wanneer ik de NBC weglaat vindt hij wel iets van 130 services meer, maar nog steeds géén Nederlandse HD zenders. De FTA HD zenders op 19,2 komen trouwens erg mooi binnen alleen dus niet degenen die door CD worden uitgezonden, heb jij enig idee waar dit aan ligt? Viendelijke groet, Patrick Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
marcel1970 Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 misschien kan Niels zijn ini bestanden hier als bijlage posten?..daarmee zou je mij ook een groot plezier doen "My next wife will be normal"
marcel1970 Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Ongeduldig als ik ben ben ik zelf aan het editen gegaan. met de ini uit de bijlage kreeg ik de alle(/meeste?) nl hd zenders. 0235.zip "My next wife will be normal"
Bruell Geplaatst: 7 juni 2010 Auteur Geplaatst: 7 juni 2010 Hoi Marcel, Bedankt voor het posten van je .ini bestand. Echter vindt DVBLink helemaal niets op de 23,5, ook niet nadat ik S2 heb gewijzigd in 8PSK of NBC-QPSK volgens de lijst op www.kingofsat.net. ook op de 19,2 vind ik geen enkel S2 kanaal :-S dit terwijl de Tevii S464 toch echt een DVB-S2 ontvanger is. Weet even niet meer wat er allemaal verkeerd gaat..... iemand nog een goede suggestie? Kan het aan mijn schotel/Duo-Lnb liggen? Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
Bruell Geplaatst: 7 juni 2010 Auteur Geplaatst: 7 juni 2010 OK, Begrijp er nu echt helemaal niets meer van, scan momenteel alleen nog de transponders op de 23,5 die er voor mij toe doen ivm de nederlandse zenders: 11739,V 11856,V 11915,H 12129,V 12187,H 12605,V. Of ik deze nu de modulatie 8PSK of S2;QPSK meegeef maakt niet uit er worden 69 services gevonden.op NBC-QPSK vindt hij helemaal niets.... Op de 11915,H waar de regionale zenders zitten krijg ik de melding : tuning failed. Hoe dit komt snap ik niet omdat op mijn Philips ontvanger alles gewoon goed doorkomt qua signaal/kwaliteit. Op de 11739,V vindt hij erg veel MTV en VH1 zenders, dit terwijl op deze transponder de nederlandse HD zenders zich zouden moeten bevinden (http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php) Wat gaat er mis? 11-6 komt nu wel erg snel dichterbij en misschien is het nu gewoon verstandiger om op de CD aanbieding in te gaan en mijn ontvanger om te ruilen voor een HD model? Of hebben jullie een idee? Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen