Gast aart44 Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Origineel bericht van: Bruell Op de 11739,V vindt hij erg veel MTV en VH1 zenders, dit terwijl op deze transponder de nederlandse HD zenders zich zouden moeten bevinden (http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php) Of hebben jullie een idee?
Gast aart44 Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Origineel bericht van: Bruell Op de 11739,V vindt hij erg veel MTV en VH1 zenders, dit terwijl op deze transponder de nederlandse HD zenders zich zouden moeten bevinden (http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php) Of hebben jullie een idee? Jawel hoor het idee is dat je zit te scannen op Astra1 op 19.2 oost inplaats van Astra3 op 23.5 oost. Kijk maar naar de MTV kanalen op Astra1 dus waarschijnlijk de disqC instellingen die niet goed staan.
Earthfinder Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 @Bruell: Heb je de Diseqc-instellingen van TVsource op Simple-A en B staan of die andere met (OptA/posB oid). Ik gebruik zelf die laatste en dat werkt prima. Maar ja, ik heb twee LNB's die naar een switch gaan ipv een duo-lnb. Ik vind zelf, dat twee LNB's wat preciezer uit te richten. Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Bruell Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Geplaatst: 8 juni 2010 Hoi Aart, Bedankt voor je reactie! heb bij de 19,2 simple A ingevuld en bij de 23,5 simple B ga nu even experimenteren met andere instellingen. KU-Linear is wel goed? Vr.gr Patrick Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
Bruell Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Geplaatst: 8 juni 2010 Hi Andries, Heb ipv Simple A en B Pos/a opt/a en pos/B opt/a gebruikt en zowaar de meeste Ned HD zenders gevonden op de 23,5 . ga hier even verder mee klooien maar voor nu alvast hartelijk dank! vriendelijke groet Patrick Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
Earthfinder Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Origineel bericht van: Bruell Hi Andries, Heb ipv Simple A en B Pos/a opt/a en pos/B opt/a gebruikt en zowaar de meeste Ned HD zenders gevonden op de 23,5 . ga hier even verder mee klooien maar voor nu alvast hartelijk dank! vriendelijke groet Patrick De "meeste" HD-zenders niet alles dan? Slaan de signaalmetertjes van TVsource behoorlijk uit als je bijv. de transponder op 12129 (23.5) scant? Meter 1: +/- 80% Meter 2: +/-50% Dat is bij mij de minst sterke tp. De overige tp's slaan veek verder uit. Mvg, Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Bruell Geplaatst: 9 juni 2010 Auteur Geplaatst: 9 juni 2010 Hoi Andries, Wanneer ik de 12129,V,27500,56,NBC-QPSK scan worden er 9 services gevonden. signaal sterkte zit idd rond de 80% echter de kwaliteit komt niet boven de 30%. Wanneer ik 11856,V,27500,56,NBC-QPSK scan komt de kwaliteit al richting de 40%. Ned1 HD geeft wel flink wat digitale ruis en hapert continue, wanneer ik dan naar Ned3 HD zap krijg ik ineens de melding dat de service gecodeerd is, terug naar 1 HD heb ik dan weer (haperend)beeld. De 11739,V,27500,56,NBC-QPSK waar Ned2 HD op zit samen met SBS6HD geeft trouwens de melding tuning failed... Kan het iets zijn met de uitrichting van mijn schotel? op mijn Philips ontvanger geeft hij aan dat alles goed zit, wellicht heeft HD een betere uitrichting nodig? Hoe kan ik dit het makkelijkste afstellen? is hier bijvoorbeeld software voor? Vriendelijke groet, Patrick Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
Earthfinder Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 @Patrick: Ik heb min of meer hetzelfde gehad met Ned2 en 3 HD en "service gecodeerd"/"geen signaal" enzo. Het heeft, denk ik, wel degelijk met de uitrichting van de schotel en/of LNB te maken. Wat me toen opviel, was dat de LED-jes op de cardreader bleven knipperen, bij afstemmen op Ned2/3HD. Zodoende kreeg ik een vermoeden, dat het signaal niet optimaal was. Zelf heb ik vorige week nog de schotel wat gedraaid, de LNB's naar voren geschoven en wat gedraaid en omhoog geschoven (Schotel:Visiosat Bisatellite LNB's:2xInvacom single). Na elke wijziging in TVsource gekeken (scan van vier NL tp's op zowel Astra 19.2 en 23.5) om de signaalsterkte en kwaliteit te checken. Op die manier tot de meest optimale afstemming gekomen. Tijdrovend klusje... Jij hebt geloof ik een duo-lnb dus je bent iets beperkter met afstellen. Maar ik weet wel dat er heel weinig marge is voor Ned2 en 3 HD. Maar had gister zelfs met onweer in de lucht vrijwel geen haperingen op de Ned 1,2,3HD (meer heb ik niet). P.S. Ik gebuik in mijn .ini bestand geen NBC-QPSK, 8PSK,QPSK oid. Dat gedeelte laat ik leeg. Kan 'm nu niet posten... ben niet thuis. Mvg, Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
marcel1970 Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Je zou het nog eens met mijn ini file van een paar post's terug kunnen proberen, in de oorspronkelijke ini files zit ook geen NBC-QPSK, 8PSK,QPSK, hiermee kreeg ik ook geen sbs6 hd ed... "My next wife will be normal"
Bruell Geplaatst: 11 juni 2010 Auteur Geplaatst: 11 juni 2010 OK, Ben aan het klooien geslagen met mijn schotel/LNB, krijg nu ned2 hd enz erg goed binnen , kwaliteit rond de 70 %!! echter nu zijn al mijn 19,2 zenders weg :-S ligt dit aan de duo-LNB 60? moet ik ook de schotel zelf bijstellen? echter lijkt het mij dat deze goed staat gelet op de Q van de transponder op de 23,5? Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
Earthfinder Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 Als de zenders op 19.2 weg zijn, staat de schotel/lnb niet goed. Je moet ze beiden goed kunnen ontvangen. Helemaal met een Duo-lnb, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar twee losse LNB's. Soms moet je hiermee een Jobsgeduld hebben, om de boel optimaal uit te richten! Succes! Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen