Jan Ambers Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 Na een crash van de harde schijf ben ik nu op zoek naar de diverse op Dell maat gesneden drivers (scherm, audiokaart netwerkkaart enz...) voor de Dell notebook, type DELL Latitude CPx H500GT A14, en dit voor Windows-98SE. Na wat googelen vond ik veel info die echter rond de pot draait... de driversbundel vind ik niet en op m'n originele install CD van Windows zit dit ook niet... Graag hulp!
winwiz Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 Origineel bericht van: Jan Ambers Na een crash van de harde schijf ben ik nu op zoek naar de diverse op Dell maat gesneden drivers (scherm, audiokaart netwerkkaart enz...) voor de Dell notebook, type DELL Latitude CPx H500GT A14, en dit voor Windows-98SE. Na wat googelen vond ik veel info die echter rond de pot draait... de driversbundel vind ik niet en op m'n originele install CD van Windows zit dit ook niet... Graag hulp! Waarom niet gewoon bij Dell zoeken? Kost nog geen 5 minuten.... http://support.euro.dell.com/support/dow...anConsent=False Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 10 mei 2010 Auteur Geplaatst: 10 mei 2010 Heb ik gevonden en de DellDriverDownloadManager.application geinstalleerd, maar ik krijg na selectie van de in de dwnld list steeds de download manager en niet de file binnen... zit in een cirkel te draaien!
winwiz Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 waarom kies je dan niet via je internetbrowser? Dat gaat hier prima Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 10 mei 2010 Auteur Geplaatst: 10 mei 2010 Da lukt me niet, steeds komt die downloaddinges als file... Grzzz
POLAKS Geplaatst: 10 mei 2010 Geplaatst: 10 mei 2010 Dan denk ik toch dat op het verkeerde knopje drukt. Dat is soms heel onduidelijk welke knopje je moet drukken, vooral als ze je andere programmaatjes? willen aansmeren. Alhoewel ik dit van Dell niet echt verwacht.
Jan Ambers Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Geplaatst: 11 mei 2010 Inderdaad en met die opgeslagen cookies heb je dan altijd hetzelfde voor... Ik heb de bovenstaande link gebruikt en nu heb ik die kunnen binnenhalen... Heb nog een aantal problemen in 't verschiet... Zo wil ie nu niet opstarten, desondanks gisterenavond windowd-98 goed liep???
Jan Ambers Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Geplaatst: 11 mei 2010 Heb de drivers (ATI) op USB gezet maar ie herkent geen USB poort en zoekt de driver, op de win98SE cd vindt ie ze niet??? Als ik een CD-RW formatteer (InCD) zal ie natuurlijk die niet kunnen lezen... Hoe geraak ik uit dié gordiaanse knoop?
winwiz Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Origineel bericht van: Jan Ambers Heb de drivers (ATI) op USB gezet maar ie herkent geen USB poort en zoekt de driver, op de win98SE cd vindt ie ze niet??? Als ik een CD-RW formatteer (InCD) zal ie natuurlijk die niet kunnen lezen... Hoe geraak ik uit dié gordiaanse knoop? Vanaf internet je usb driver downloaden op de laptop zelf? Driver op een floppy zetten? Al je drivers downloaden en die op een normale cd zetten? (en goed bewaren voor een volgende keer) Stap eens over op XP of windows 7? Alternatieven zat toch? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Geplaatst: 11 mei 2010 Sorry ben ne "lastige klant"... Windows-98 heb ik origineel liggen, en Win-7 moet ik gaan kopen... Ook XP heb ik hier slingeren, maar die portable wordt ingezet voor allerlei sattoepassingen, en veel zijn voor W-98 geschreven... dus geen behoeft om XP of W7 op die portable te plaatsen... Die ATI driver file is 17Mb, dus op een floppy wordt da wringen! Ik gebruik al jaar en dag InCD... Dus hoe zet ik iets normaal op een CD, want ik formatter altijd en dit is automatisch InCD...
winwiz Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 stop er een gewone cd in en gewoon branden Je kunt ook de usb drivers op floppy zetten en deze installeren, dan werkt je usb stick ook weer Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Geplaatst: 11 mei 2010 Ik heb Nero en ISO formaat gebruikt, en dat deed het hier... Echter die ATI schremdriver is niet "je van het", en op scherm systeminfo staat een Rage geinstalleerd... Het werkt maar niet goed en soms bij heropstarten zegt ie me dat het de verkeerde driver is... Ook kan het scherm uitvallen??? Nu weet ik niet welke chipset er gebruikt is! Hoe kom ik dat te weten? Nu heb ik wel 1024 resolutie en gebruik ik gans het scherm. Ook PCI bus en ethernet staan nog gele vraagtekens in systeeminfo. Er zit een PCICIA Xircom Realport cardbus ethernet en modem in. In systeeminfo staat de USB bus zondervraagteken, maar toch werkt die niet. Onjuiste drivers?
Jan Ambers Geplaatst: 11 mei 2010 Auteur Geplaatst: 11 mei 2010 Heb er nu Win-XP-SP2NL op gezet en de driverproblemen zijn opgelost... Nu duikt een ander probleem op scherm wordt meestal na een 5 a 10' volledig zwart en PC blokkeert. Soms wordt het scherm volledig wit zonder inhoud en pc hangt. Bios is A14 versie.
winwiz Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 laat hem eerst eens alle updates doen? Dat kan best even duren Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen