Ga naar inhoud

LCD met DVB-S en DVB-C

Aanbevolen berichten

Gast lianne28
Geplaatst:

Hallo,

Is er ook iemand die weet of er een lcd tv op de markt is waar zowel een kabel tuner als een satelliet tuner in zit. Daar bedoel ik mee dat ik dan twee coax kabels aan kan sluiten voor zowel een lnb als een voor het kabel signaal. Ik weet dat ik dan uit kom bij een CI+ certificaat tbv het ziggo pakket maar ik zou ernaast ook graag free to air naar de satelliet willen blijven kijken zonder ontvanger.

Met vriendelijke groet,

Johan

Geplaatst:
Origineel bericht van: ferrarisat
voor zover ik weet is er zoiets nog niet

Jawel hoor. Zelfs met drie tuners.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Het is handig om alles in je TV ingebouwd te hebben maar aan de andere kant is het ook 'risky business' want er zit een ontvanger in je toestel die niet meegroeit met de snel evoluerende DVB-technologie. Kocht je bvb 2 jaar geleden een TV met ingebouwde SD DVB-S tuner om alles met één afstandsbediening te bedienen dan wordt je nu al geconfronteerd met een hele resem stations die je plotseling niet meer kan ontvangen wegens de move naar mpeg-4.

Geplaatst:

Samsung C-serie, bijvoorbeeld de **C7700 heeft een tripletuner, waaronder DVB-S2!

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Geplaatst:

kijk maar eens bij tweakers.net onder hun price-watch , daar kun je filteren op dvb-s en/of dvb-s2

er zijn verschillende tv types die alle 3 de dvb standaarden ondersteunen

Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2

Gast lianne28
Geplaatst:
Origineel bericht van: firescoob
kijk maar eens bij tweakers.net onder hun price-watch , daar kun je filteren op dvb-s en/of dvb-s2

er zijn verschillende tv types die alle 3 de dvb standaarden ondersteunen

Ja dat had ik ook gezien maar is dat niet een tuner die je dan moet instellen wat hij moet zijn. Ik bedoel hiermee dat je een z.g. multi tuner hebt die het een [i]of[/i] het ander doet.

Johan
Geplaatst:

ben bang dat je gelijk hebt, heb even wat handleidingen bekeken maar overal moet je bij de installatie beslissen welke DVB modus je wilt gebruiken T of C of S.

Nu heb ik zelf sinds kort afscheid genomen van Ziggo daar hun aanbod van zenders steeds kariger wordt om bandbreedte vrij te maken voor HD.

Als je een leuke HD FTA receiver wilt kijk dan maar eens op volgende link

http://www.argus-family.de/produktreceiverarguspiccollo.html

jammer dat de piccollo geen CI slot heeft anders had ik er zelf een gekocht

Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2

Geplaatst:

als je even googled, vindt je verscheidene oplossingen

mutlituner anschlüsse

sommige merken hebben zelfs twin tuners ingebouwd zoals de technisat 32" HDtv en/of Loewe (muchos dineros)

maar principieel bepaal je enkel bij aansluiten en setup wat de tuner moet verwerken.

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Gast lianne28
Geplaatst:
ben bang dat je gelijk hebt, heb even wat handleidingen bekeken maar overal moet je bij de installatie beslissen welke DVB modus je wilt gebruiken T of C of S.

Nu heb ik zelf sinds kort afscheid genomen van Ziggo daar hun aanbod van zenders steeds kariger wordt om bandbreedte vrij te maken voor HD.

Als je een leuke HD FTA receiver wilt kijk dan maar eens op volgende link
http://www.argus-family.de/produktreceiverarguspiccollo.html

jammer dat de piccollo geen CI slot heeft anders had ik er zelf een gekocht

Ik heb sinds kort de argus ip mini moet zeggen een zeer leuke tuner voor een zeer aantrekkelijke prijs. Maar die wilde ik naar de slaapkamer doen en dan in de woonkamer zo min mogelijk kastjes.
Ben net overgestapt naar ziggo ivm het totaal pakket. Moet er wel bij zeggen dat ik toch al heel weinig keek naar het nederlandse aanbod ook bij CD. Ik kijk liever naar de astra 2.

Gr. Johan
Geplaatst:

Koop iets van Panasonic, kun je zelf kiezen met je afstandsbediening welke modus je wil gaan kijken dvbs, dvbc, dvbt of analoog...dus alle drie tuners kun je laden met de door jou te ontvangen zenders.

Dus lekker zappen tussen alle mogelijkheden en als toetje ook nog ip tv (met internetaansluiting) mocht je dat leuk vinden......

Groetjes.................

Ps heb zelf een pana viera plama dus maar neem aan dat de lcd's deze mogelijkheden ook wel hebben
Gast Klaas Klus
Geplaatst:

Kijk onderaan. Deze tv werkt prima In een andere posting wilen vraag ik om ervaringen te delen. Nogmaal deze tv werken goed en er zitten meerdere tuners in. Ook deze kun je uit zetten of gebruiken. zelf gebruik ik de Europeese tv omdat ik geen CD versie wil met gebonden kanaal inleg. Nu ben ik eigen baas. De E type werk hier in Nederland goed. Alleen bij het instaleren moet je erom denken dat je de taal Nederlands kiest en de Duits of oostenrijkse, zwitserse of zweedse instellingen gebruikt anders vind hij de BVB S S2 tuner niet. Is in v10 G15 v20 te krijgen zowel lcd als plasma

Geplaatst:

Hoi alleen,

Als je nu aan het zoeken bent zou ik ook eens kijken naar een Panasonic (viera serie) uit Engeland, die hebben namelijk het Freesat gebeuren gelijk ingebakken....dan pak je zonder kaart een leuk pakket en kun je je ci slot gebruiken voor de cd kaart.

Zou ook leuk zijn als er voor de E serie een software update zou komen zodat we ook het Duitse HD+ zouden kunnen bekijken.

Groetjes...........

Geplaatst:

***geen-reclame***

Het door mij bedoelde pakket lijkt dus kwa naam op een internetsite hier in nl.

Maar ik bedoel een vrij te ontvangen satpakket uit de UK. hoop dat de link wel werkt.

http://www.freesat.co.uk/

Tjonge jonge wel erg dat filter......vrij vertaald VRIJSAT

Groetjes..........

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen