pukje Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Is het mogelijk de 7170 als transparant modem te gebruiken. Ik wil het dus zo hebben dat het modem de adsl verbinding zelfstandig opbouwd maar dat de pc via dhcp het wan (publiek internet adres) krijgt en dat dat ook alle tcp/udp/icmp poorten bij de pc uitkomen dus ook de SIP poorten. pukje
rlckring Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Dan zou je eens moeten kijken of je hem kan instellen als bridge.
sathopper Geplaatst: 12 mei 2010 Geplaatst: 12 mei 2010 Origineel bericht van: pukje Is het mogelijk de 7170 als transparant modem te gebruiken. Ik wil het dus zo hebben dat het modem de adsl verbinding zelfstandig opbouwd maar dat de pc via dhcp het wan (publiek internet adres) krijgt en dat dat ook alle tcp/udp/icmp poorten bij de pc uitkomen dus ook de SIP poorten. pukje Dat kan je instellen door de volgende optie te selecteren: Account information > Operating Mode > Use FRITZ!Box as a DSL modem (Each connected computer establishes its own Internet connection using its own access software) Geen idee of het werkt.
pukje Geplaatst: 12 mei 2010 Auteur Geplaatst: 12 mei 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Een gevaarlijke optie, kwaadwillenden of schadelijke software(zoals MS dat zo mooi noemt) kunnen nu zo bij je inbreken, omdat je in de bridge mode oa geen firewall hebt. Leuk dat je bezorgd bent ,natuurlijk heb ik geen windows virus vanger direct open op internet. Achter die router komt een linux server met meerdere services en natuurlijk een eigen firewall. i.v.m. die services op linux wil ik niet altijd omslachtig de NAT poorten open moeten gooien.
theparasol Geplaatst: 12 mei 2010 Geplaatst: 12 mei 2010 Dat kan de fritzbox nog niet. Je kunt hem wel als modem only instellen maar dan moet je server een PPPoE connectie opzetten met je provider. Het is maar de vraag of je provider dat wel ondersteunt. Enfin, wat wel kan is werken met exposed host, scheelt je weer instellen van alle nat regeltjes
EL PIÑO Geplaatst: 12 mei 2010 Geplaatst: 12 mei 2010 Origineel bericht van: theparasol Je kunt hem wel als modem only instellen maar dan moet je server een PPPoE connectie opzetten met je provider. Het is maar de vraag of je provider dat wel ondersteunt. Het maakt geen enkele provider echt uit wat je gebruikt om te connecten hoor, zolang je maar de juiste gegevens gebruikt. En ze zullen wellicht geen support leveren op een ander dan standaard modem. Zolang jouw computer de verbinding naar de ISP maakt komt alles goed. En zo'n linux server kan dat met de juiste software natuurlijk sowieso. Of het nu via PPPoA of EthoA loopt Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Erik-Jan Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Een andere optie is je linux server in een DMZ hangen (Mag hier geen links geven dus google ff op 'fritzbox 7170 DMZ' en kijk naar een site van onze oosterburen via telnet... Overigens, Ik heb ook al jaren een linux server er aan hangen maar geef toch de voorkeur om het modem het eerste filterwerk te laten doen. Mijn (pijnlijke) ervaring is dat dat toch beter werkt dan alleen de firewall op de server. Beter 2 maal dan 1 maal... Als je zpeciale dingen als ipv6 oid wilt doen: Gaat er ook zo door heen zonder poespas (overigens heb ik de 7270 maar dat zal niet veel uit maken) Erik-jan
sathopper Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Origineel bericht van: sathopper Origineel bericht van: pukje Is het mogelijk de 7170 als transparant modem te gebruiken. Ik wil het dus zo hebben dat het modem de adsl verbinding zelfstandig opbouwd maar dat de pc via dhcp het wan (publiek internet adres) krijgt en dat dat ook alle tcp/udp/icmp poorten bij de pc uitkomen dus ook de SIP poorten. pukje Dat kan je instellen door de volgende optie te selecteren: Account information > Operating Mode > Use FRITZ!Box as a DSL modem (Each connected computer establishes its own Internet connection using its own access software) Geen idee of het werkt. Getest dit werkt vanuit windows prima door een PPPoE verbinding maken en ik krijg netjes mijn WAN IP adres toegewezen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen